Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Çok komik duruyor

Çok komik duruyor
 

Bu kadar yildir yuzlerce personel çalisir Washington konsoloslugunda, nedense hicbiri gormez yapilan hatanin buyuklugunu, buna gaf mi denir, yoksa bilgi eksikligi mi?
Konsoloslukta yaptirdiginiz bir islem icin makbuz karsiliginda odeme yaparsiniz. Makbuzun uzerindeki yazida Washington yazmasi gerekirken Vasington diye yazilidir, bu bir sivriakillinin nasil olsa okunusu fark etmiyor yada bizim alfabemizde w harfi olmadigi icin kullanmiyoruz diye dusunmus olabilir. Bunca konsolosluk calisani nasil olur da hatayi fark etmez, her halde özel isimlerin degismeyecegini ogrenmemis olmalilar.
Sizin isminizi herhangi bir ulkede kayit altina alirken degisiklige ugratiyorlar mi tabiki hayir, isim ve soyisim aynen yaziliyor, diger bilgiler ilgili ulkenin kullandigi alfabeye gore yapiliyor. Ayrica kapida da Vasington Buyukelciligi diye yaziyor. Konsoloslugun bu hatasini duzeltecegini tahmin ediyorum.
Gerci hatayi yillar once fark ettim ama ilgili belgeyi bulamadigim icin bir turlu yazamadim. Gidip buyukelciligin kapisindaki tabelanin resmini cektim. Komik gozukuyor o yazi orada degistirin onu lutfen.

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...