Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mayıs '21

 
Kategori
Güncel
 

Corona Neler Öğretti?

Laboratuvar ortamında bile zor görülebilen öldürücü güce sahip olan Corona virüsün tüm dünya ülkelerini böylesine tıpkı askerlikte olduğu gibi ''bir düdük yat! bir düdük kalk!'' moduna getireceğini iki yıl önce biri söylemiş olsa ''hadi ordan git işine be kardeşim!'' der yanımızdan kovmaya çalışırdık, doğru mu?

Doğru. İnanmazdık çünkü bir buçuk yıl içince dünyadaki insanların bir bölümü virüs nedeniyle hayatlarını kaybettiler, diğer bölümü ne olacağını nereye savrulacağını bilmeden salgın korkusuyla içine kapanarak son otuz-kırk yıl boyunca sistemin getirmiş olduğu bencillik duygusunu daha da kabartmaya daha da doruklara getirerek yalnız yaşama tercihine yöneltmiştir.

Corona döneminde bana göre son derece yanlış olan ''ekonomik gücün varsa yaşarsın'' düşüncesini de öne çıkardığını görüyoruz.

''Ben'' egosu çoğalmıştır. ''kendime bir şey olmasın, bakası beni ilgilendirmiyor'' hastalığını ortaya çıkarmıştır Corona.

Oysa hepsi yanlış!

Corona'nın ölümcül yönünü bir tarafa koyarak sosyolojik olarak yapmış olduğu etkilerini ele aldığımızda bi defa bazı alışkanlıklarımızı ters-yüz ettiğini de söyleyebiliriz.

Her şey den önemlisi Corona döneminde ders çıkarmayı bilenlerin kazanacağı (maddi anlamda değil tabi ki. bu dönemde hala daha gücünü rakamlarda arayan varsa onlara ben bir şey yapamayacağımı söylemek isterim, tedaviye yönlendirmeye çalışsanız dahi nafile!) bir dönem olduğunun altını çizmek isterim.

Bu dönemde insan kendini tanıması ve içsel duygularını sorgulaması için büyük fırsat.

Kendinizi tanıdınız tanıdınız, duygularınızı sorgulamaya çalıtınız çalıştınız. Yok eğer bunları yapmıyorsanız M.Ali Erbil'in deyimiyle Trakya/Babaeski'ye doğru güle güle..

Sadece Corona döneminde değil, öncesinden itibaren insan kendini tanımalı. Tanımalı ki doğruları ve yanlışları görebilsin yorumlayabilsin.

İnsanlar en yakın kişilerin ölümlerine bile üzülmez oldular, yas tutmaz oldular. Oysa sevinçler de üzüntüler-acılar da dibine kadar yaşanmalı.

Sevgi yok olmaya başladı son otuz-otuzbeş yıl içinde.

İşte bu dönemde bunların farkına varmak gerekir diye düşünüyorum.

Unutulmamalıdır ki Corona'dan sonra iki şey ortaya çıkacaktır. Birincisi bencil olanlar ve paranın gırdabından kurtulamayanlar, ikincisi duygu insanı olanlar yani sevgi merhamet ve paylaşımı seven insanlar. Ortası olmayacaktır.

Bana göre doğru olan ikincisidir. Çünkü burada yapay sevgiye yer yoktur. Dokunarak sevginin ve aşkın çoğalacağına inanırlar. Bu çoğalım ile birlikte rakamların ve duyguların yerlerini çok daha iyi belirleme yeteneğini elde ederler.

Corona aslında yardımlaşma gücünü de öğretti bu süre içerisinde tabi almasını bilenlere.

Ben bütün dünyada bundan sonra adım adım dayanışma kültürüne doğru yönleneceğine inanıyorum.

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..