Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Nisan '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Cosi fan tutte –( Bütün kadınlar böyle yaparlar.)

Cosi fan tutte –( Bütün kadınlar böyle yaparlar.)
 

DOB


Bütün kadınların yaptığı düşünülen şey,

sevgiliniz nişanlınız ya da eşiniz

askere veya her hangi bir göreve gittiği zaman,

önlerine çıkan aşk fırsatını

acıma duygusuylada olsa kabul ederler....

Oyun da anlatılmak istenen buydu.

iki gencin yakın dostları, sevgilileriniz sizi aldatır

diyor onlar hayır aldatmaz diyor. Bahis başlıyor.

Kılık değiştirerek tam 2, 5 saat uğraşıyorlar

ve nihayetinde kızların acıma duygularını kullanarak kabul ettiriyorlar....

Nişanlıları askerde olduğu için mutlaka orda ölürler

diye düşündürülüp yeni tanıştıkları kişilerle evleniyorlar.

Sonra kimlikler açıklanıyor.

Ha ha ha hayat devam ediyor...Oyun işte!!!

-Gelelim gerçeğe insanlar neden böylesi çirkin bahislere girerler?

-Bu bahsi kabul eden nişanlı (adam) adam mıdır?

-Yardım edenler insan mıdır?

-Kadınların acıma duygusu ile oynayıp , sonra bütün kadınlar böyle yapar demek ne kadar doğrudur?

-Hem kızların hem de erkeklerin böyle bir çirkin bahse alet olmalarını bile bile mutlu olmaları doğru mudur?

Oyun işte diyip geçemiyorum ben ...

hayatta her şey bir mantığa oturmalı benim için...

Ne yazık ki öyle olmuyor dimi ...

Çoğu kez aklımıza yatmasada aman banane der olduk.

Anlaşılacağı üzre 1790 lardada böyle tipler varmış:

Mozart bu opera’yı bestelediğinde 34 yaşındaymış.

Bu da ufak bir bilgi olarak kalsın istedim.

Dip not:

"Baharın geldiğine önce erik ağacı aldanır, birden dökünce çiçeklerini

Öylesine şaşkın bakakalır“

 
Toplam blog
: 16
: 803
Kayıt tarihi
: 28.02.07
 
 

Ev-iş ve ev ekonomisi öğretmeniyim, şu an çalışmıyorum. Evliyim bir oğlum var. Şiirsel bir dille kon..