Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Cumhurbaşkanından, Söke Belediyesi'ne üç ödül birden

Cumhurbaşkanından, Söke Belediyesi'ne üç ödül birden
 

Aydın ilimizin önde gelen ilçelerinden biri Söke’dedir. Nazilli ilçesi belki Nüfus bakımından Söke’den daha büyük veya daha yoğun olabilir, ancak hareketlilik açısından Söke’nin daha önde olduğunu görüyoruz.. Öncelikle Söke’de basın, yayın görsel ve yazınsal yayın organları yani yerel medya bağlamında Söke daha öndedir. Bu açıdan Söke’nin sesi ve adı daha fazla duyuluyor. Daha çok dikkat çekiyor. Göreve gelenleri de daha fazla etkiliyor, eksikleri varsa yazılıyor, iyi ve başarılı tarafları da varsa alkışlıyor.Eksik veya yanlış gördüklerini de fazla zülfüyâra dokunmadan, incitmeden eleştiri de yapılıyor. Bu durum elbette ki Söke’de çalışanları da kamçılıyor. Hatta basının bu şekilde yaygın olması Söke ilçesi için bir şanstır. Bu yayın organlarında kalemiyle hizmet edenleri, çalışanları da görmezden gelemeyiz. Ben bu satırları Sayın belediye başkanımız Necdet Özekmekçi için yazıyorum. Kişi olarak, Söke Belediyesi’nden bugüne değin hiçbir konuda tek bir kuruş menfaatim da olmadı. Ama ben de Söke’de yaşayan bir vatandaşım. Sayın Necdet Özekmekçi’yi en başta, göreve getirenlere elbette saygılıyım ve saygı duyarım.. Halk kimi seçiyorsa evvel emirde ona saygılı olmak zorundayız. Ona saygılı olmak, halka saygılı olmak demektir. Bu da demokrasinin bir gereğidir. Ben bunu böyle biliyorum.. Sayın Özekmekçi, iki dönemdir halkın çoğunluğunun oyu ile görevine devam ediyor. Çalışkan, dürüst bir ekiple çalışıyor. İki dönemdir Belediye başkan yardımcısı olarak görevde bulunan Enver Helvacı ve yine bu yıl belediye başkan yardımcısı olarak görevi başında bulunan Levent Tuna beyi daha aktif ve daha halka yakın, halkı ile bütünleşen, halkı kucaklayan, hoşgörülü iki insan olarak görüyorum. Yine belediye meclisi üyeleri arasında yer alan, deneyimli bir idareci olan Hüseyin Akkaya’dan fazlasıyla yararlanmak mümkündür. Ayrıca Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği başkanı Nimet İncedal ve Dr. Sevim Şahin’i de unutmamak gerekir. Dr. Sevim Şahin tekrar güven tazeleyerek C.H.P İlçe başkanı olarak bir kez daha seçilmiştir, Dr. Sevim Şahin Hanımefendiye görevinden dolayı ayrıca başarılar diliyorum. Her platformda yer alan çalışkan, güleç yüzlü, özgün nitelikli bir Türk anasıdır. Söke ‘de iz bırakanlardandır. Sayın Belediye Başkanımız göreve geldiği günden bu yana, bir program çevresinde ekibiyle birlikte yapmış olduğu bazı işleri yazmak istiyorum, hemen aklıma gelenleri yazıyorum: 1- Söke’nin ileriye dönük 50 yıllık geniş ölçekli ve çok kapsamlı Söke Nazım planı, 2- Mahalle ve caddelerin, sokakların parke taşlarıyla döşenmesi 3- Çarşamba pazarının yeniden düzenlenmesi, 4- Her şeyden önemlisi yarım asırlık bir belediyenin yerine daha düzenli planlı ve görkemli bir yeni binanın hayata geçirilmesi ve çevrenin havuzlu, ağaçlı dinlenir bir hale getirilmesi, 5- Eski kasaplar çarşısının bulunduğu yerde, bedesten binasının kısa bir zamanda yapılması ve hizmete açılması, 6- Söke’nin su ihtiyacının giderilmesi, yaz günlerinde halkın susuz kalmaması için tedbirlerin 20–30 yıllara dönük tedbirlerin alınması 7- Kemal Paşa Mahallesi’nde bulunan tarihi evlerinin belli bir proje çerçevesinde otantik dokusunu bozmamak koşulu ile yeniden onarılması 8- Yeni kent’te mahallesinde Masal Kahramanların hazırlanması 9- Komşu belediyelerle birlikte KUŞ-ATAK Belediyeler Birliği ile bölgesel katı atık yönetiminin işler hale getirilmesi 10- Söke spora gerekli yardımların ödenmesi, oto parklardan elde edilen gelirlerin Söke Spor’a ödenmesi, 11- Her mahalleye birer Muhtarlık binalarının yapılması, 12- Yine Söke iş adamlarıyla birlikte sağlıklı bir diyalog kurarak Söke’ye yakışan bir fakültenin yapılması, Fakültenin imarı ve yapımı için gerekli yardımların verilmesi, yanılmıyorsam bu fakültenin 2010–2011 yılında eğitim ve öğretime geçeceği bekleniyor. 13- Söke ‘de yıllardır sözü edilen OSB ‘nin çalışmaları konusunda, Söke Belediyesi’nin en son Ocak ayı olağan meclis toplantısında, belediye olarak OSB’ye yardımcı olacaklarını vurgulamışlardır.

Bu çalışmalar, gözle görülen yapılan işler elbette kolay olmamıştır. Yaklaşık Söke ‘in nüfusu 75 bin civarındadır. Böylesine dağınık bir ilçeyi idare etmekte kolay değildir. Yılların ihmaline uğrayan Söke’nin sil baştan imarı ve düzenlemesi uzun bir zaman alır. Daha önce Söke Belediyesi’nde görev alan başkanlarımızın da hizmetlerini bir tarafa atamayız, “ Gelen gideni de aratıyor” da diyemeyiz. Hani bir söz vardır: “Yiğidi vur, ama hakkını yeme “ diye. Söke Belediye başkanımız Sayın Necdet Özekmekçi göreve geldiği günden bu yana, Söke ‘de planlı ve programlı bazı önemli işlere imza atmışlardır ve başarmışlardır Benim yazdıklarım gözle görülenlerdir. Bir vatandaş gözüyle yazdım.

Söke Belediye başkanımız Sayın Necdet Özekmekçi’nin ekibiyle birlikte yapmış olduğu çalışmalarından dolayı, geçen hafta Ankara’da bizzat Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül’den ilgi görmesi ve tören esnasında Türkiye’mizin değişik il ve ilçelerinden gelen tanımış iş adamları, TÜSİAD başkanı olmak üzere e – Belediyecilik özel başarı Ödülü, e -Belediyecilik Jüri Özel Ödülü, Kamudan vatandaşa e- -TR. Birincilik Ödülü, gibi üç büyük OSKAR ödülünü birden Cumhurbaşkanımız Sayın Abdullah Gül’ün elinden almışlardır. Bence bu büyük bir başarıdır. Merak ediyorum Aydın ili, Söke İlçesinin dışından Ege’den başka ödül alan ilçe var mıydı bu ödül töreninde? Ben Sökeli bir vatandaş olarak sevindim, çünkü Çankaya’da Söke’nin adı gururla yaşatıldı. Bu ödülleri almaya hak kazanan başta Belediye başkanımız Sayın Necdet Özekmekçi ile birlikte bu çalışmada ve projelerde katkısı olan tüm emeği geçenleri candan tebrik ediyor, çalışmalarından başarılar diliyorum.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..