Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '14

 
Kategori
Söyleşi
 

Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi bölümü öğrencisi Furkan Akyüz ile...

Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Çalışma Ekonomisi bölümü öğrencisi Furkan Akyüz ile...
 

Furkan Akyüz


CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ  İİBF  ÇALIŞMA EKONOMİSİ  VE  ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ  BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ  FURKAN AKYÜZ“KİŞİSEL GELİŞİMİ ÖNEMSEYEREK KİŞİSEL  GELİŞİM DERGİ VE  KİTAPLARI OKUYARAK ÖZGÜVEN SORUNUMU AŞTIM VE  ÖNYARGILARIMDAN  KURTULDUM”

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

FURKAN AKYÜZ- Ben Furkan Akyüz. 22 yaşındayım. İlkokulu Tokat Vakıfbank   Namık Kemal İlköğretim okulunda okudum. Lise öğrenimimi Tokat Plevne Lisesi’nde tamamladım. Şimdi ise Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler bölümü 3.sınıf öğrencisiyim.

SORU -Neden Sivas? Neden Çalışma Ekonomisi? Bu okulu yazmadan ve şu an duygularınız arasında ne fark var?

FURKAN AKYÜZ- Yaşadığım il olan Tokat’a yakın olması bundan ziyade ablamın Sivas’ta görev yapması nedeniyle birbirimize destek olmak açısından tercihimi Sivas’tan yana kullandım. İİBF’de bir bölümde okumak istiyordum. Yaptığım araştırmalar sonrasında Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler bölümünün daha kapsamlı bir alana sahip olduğunu görerek tercihimi bu alandan yana kullandım. İsteyerek tercih ettiğim bir bölümdü. Şu anda isteklerimi karşıladığını düşünüyorum. Bulunduğum bölümden memnunum.

SORU- Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur, onların bu çabalarınıza bakış açısını nasıl buluyorsunuz?

FURKAN AKYÜZ- Babam bir din görevlisi olup imamlık yapmaktadır. Annem ise ev hanımıdır. Erkek kardeşim, Turhal Sami Baklacı Anadolu Lisesi’nde okumaktadır. Ablam ise şu anda evli olup Zonguldak’ta yaşamaktadır. Doğru ve olumlu buluyorum.

SORU- Siz kişisel gelişimi önemsemeden önce ve önemsediğiniz şu zaman arasında ne farklar gördünüz hayatınızda?

FURKAN AKYÜZ- Kişisel Gelişimi tanımadığım zamanlar çevremde olup biten olaylara daha basit yaklaşıyordum. Olayları olduğu gibi kabul ediyordum çoğu zaman ve kurgulama yeteneğim bugüne göre daha azdı. Kişisel Gelişimi tanıdıktan sonra olaylara daha farklı bakış açısıyla bakabiliyorum. Artık insanları ve olayları daha fazla sorguluyorum. Bireylerle gerektiği zaman daha doğru ve sağlıklı bir iletişim kurabiliyorum. Önyargılarımdan kurtulmaya başladım ve en önemlisi kendimle ilgili yaşadığım özgüven sorununu aştım. Artık kendime daha çok güveniyorum, kendimi daha iyi tanıyorum ve okuyarak daha çok yeni şeyler öğreniyorum.

SORU-Çoğu genç kendisine yol göstermek isteyenlere önyargılı olur, neden? Siz de öyle iken nasıl oldu da yol gösterenler bir anda sonsuz sevgi beslemeye başladınız?

FURKAN AKYÜZ- İnsanlar genellikle bir şeyleri kendileri yaşamadan, tecrübe edinmeden onlara anlatılanları hikâye gibi algılayıp boş konuşulduğunu düşünürler. Anlatılanların hiçbir zaman başlarına gelmeyeceğini ve her şeyin tozpembe ilerleyeceğine inanırlar. Bu nedenle kendisine yol gösterenlerden her şeyin doğrusunu kendileri biliyormuş gibi dönüp kaçarlar. Bana gelince Kişisel Gelişim dergilerini okumaya başladıktan sonra o dergilerde yazanları hayatımda uygulamaya başladım. Bu doğrultuda daha doğru kararlar vermeye başladım, zamanla insanlara karşı kendimce kararlar vermeyi bırakıp, insanları daha çok dinlemeyi öğrenerek önyargılarımdan kurtulmayı başardım.

SORU-Genç Akademi Kulübü’ne üye olunca hayatınızda neler değişti?

FURKAN AKYÜZ- Genç Akademi Kulübü’ne yeni üye olmakla beraber daha çok etkinliklerde bulunacağıma inanıyorum.

SORU- Kişisel Gelişimi önemsemek ilerde iş yaşamınıza neler katacak?

FURKAN AKYÜZ- Daha iyi bir iletişim kuracağıma, daha etkili konuşacağıma inanıyorum. Düşüncelerimi daha iyi ifade edeceğime inanıyorum. En önemlisi özgüvenimin daha çok artarak iyi işler başaracağıma inanıyorum.

SORU- Lise ve üniversite hayatı arasında ne gibi farklar gördünüz?

FURKAN AKYÜZ- Lise hayatında sorumluluklarımız aile bireyleri arasında gerçekleşiyorken üniversite hayatımızda ise yaptıklarımızdan, yapacağımız işlerden ve alacağımız her türlü kararlardan kendimiz sorumluyuz. Bunun yanında kişinin kendini geliştirmesi için üniversite eğitiminin çok önemli olduğunu düşünüyorum.

SORU- Kişisel Gelişimi bazı lise öğretmenleri ve üniversite hocaları tavsiye etmiyor ve “Boş İşler” diyorlar. Bu konuda ne diyorsunuz?

FURKAN AKYÜZ- Öncelikle bazı lise öğretmenleri, üniversite hocalarının Kişisel Gelişime “Boş İşler” demesine katılmıyorum kesinlikle. Çünkü her şeyden önce kişinin kendisini tanımasında büyük rol oynuyor kişisel gelişim. Bunun yanında kişinin özgüvenini artırıyor. Günümüzde birçok kişi kendini ifade edemiyor, tanıtamıyor. Kişinin önyargılarından kurtulmasını sağlıyor. Sonuç itibariyle ilkokulda Kişisel Gelişim üzerine bir dersin olmasını isterdim. Eğer bu mümkün olmuyorsa Kişisel Gelişim dergilerinin veya kitaplarının okutulmasını isterdim.

SORU- Kendini geliştirmek isteyenlere neler tavsiye edeceksiniz?

FURKAN AKYÜZ- Kendisini geliştirmek isteyenlere öncelikle tavsiyem; kendilerini tanımaları, önyargılarından kurtulmaları, farklı insanlarla iletişim kurmaları ( işitme engelliler, görme engelliler, zihinsel engelliler ) ve bu bağlamda çok fazla kişisel gelişim dergi ve kitapları okumalarını tavsiye ediyorum.

DEĞİŞTİĞİNİZİ GÖRECEKSİNİZ.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..