Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '14

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi İmalat Mühendisliği Bölümü Abdulkadir Kök ile ..

Cumhuriyet Üniversitesi İmalat Mühendisliği Bölümü Abdulkadir Kök ile  ..
 

Kadir Kök


CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ VE İMALAT MÜHENDİSLİĞİ KULÜP BAŞKANI ABDULKADİR KÖK” KULÜPTE GÖREV ALMAK BENİ SOSYALLEŞTİRDİ. İMALAT MÜHENDİSLİĞİ GELECEĞİ PARLAK BİR MESLEK OLDUĞUNDAN TERCİH ETTİM”

CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ VE İMALAT MÜHENDİSLİĞİ KULÜP BAŞKANI ABDULKADİR KÖK”  KULÜPTE GÖREV ALMAK BENİ SOSYALLEŞTİRDİ. İMALAT MÜHENDİSLİĞİ GELECEĞİ PARLAK BİR MESLEK OLDUĞUNDAN TERCİH ETTİM”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?  Nerede çalıştınız?

ABDULKADİR KÖK- Ben Abdulkadir Kök. 20 yaşındayım Orduluyum fakat İstanbul da yaşıyorum. Cumhuriyet Üniversitesi İmalat Mühendisliği öğrencisiyim. İlköğretimi İstanbul Beykoz Atatürk İlköğretim okulunda okudum. Liseyi ise İstanbul Üsküdar Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi’nde Makine Teknolojileri bölümünde okudum. Bugüne kadar birçok sektörde çalıştım. Kendi bölümüm ile ilgili YENA Makine de çalıştım.

SORU-  Neden imalat mühendisliği?  Neden Sivas Cumhuriyet Üniversitesi? Bu okulu yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

ABDULKADİR  KÖK-  Çünkü üretmeyi seven bir insanım ve imalat mühendisliğinde teorik dersler ve uygulamalı dersler verilerek üretimin içinde olan mühendisler yetiştiriliyor.  Çocukluğumdan beri bir şeyler ile uğraşmayı onları söküp tekrar yerine takmayı severdim, birazda el becerim vardı. Ortaokul bittiğinde OKS puanımla Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi’nin Makine Teknolojileri bölümünü seçtim orda aldığım eğitimle mesleğime aşık oldum. Artık makinelerle uğraşmak yaşam tarzım olmuştu. Benim için en güzel duygu insanın kendi ürettiği bir eşyanın diğer insanlar tarafından kullanıldığını görmektir. Mezun olduğumda Cumhuriyet Üniversitesi’nde İmalat Mühendisliği bölümü açılmış. Araştırdım İmalat Mühendisi ne iş yapar diye ve araştırmalarım sonrasında istediğim bir bölüm olduğu için tercih ettim. Lise eğitimimde matematik ve fen derslerinden çok mesleki derslere yoğunlaştığım için kazanamam diyordum ama kazandığım için çok mutluyum.

SORU- Bize ailenizden  bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakış açısı nedir?

ABDULKADİR KÖK- Babam devlet kurumunda şoför olarak çalışıyor. Annem ev hanımıdır. 1 tane abim var. 24 yaşında Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Matematik Bölümü mezunudur. Ailemin şuan ki durumumda çok faydası olmuştur onları örnek alarak hayatıma yön veriyorum. Beni her zaman desteklediler ve isteklerime saygı duydular. Bu bölümde olmamdan ve kulüp başkanı olmamdan memnunlar.

SORU- Teknoloji ve imalat Kulübü ile tanışma ve başkan olmanız nasıl oldu?

ABDULKADİR KÖK- Teknoloji ve İmalat Kulübü’nün kurucu başkanıyım. 2012-2013 öğretim yılında 4 aktif arkadaşımla bu kulübü kurduk. Aktif ve sosyal bir insan olduğum için okulumuzda aldığımız eğitimin yanı sıra mezun olduğumuzda çalışacağımız iş yerlerini ve imalatını daha yakından görmek için bu kulübü kurma kararı aldık.  Teknoloji ve İmalat Kulübü sayesinde aldığımız teorik ve uygulamalı eğitimi yerinde yani sanayide görme fırsatımız oluyor. Teknoloji ve İmalat Kulübü’nün başkanlığına devam ediyorum.

SORU- Teknoloji ve İmalat Kulübü bugüne kadar hangi faaliyetlerde bulundu ve bundan sonra neler yapacak?

ABDULKADİR KÖK- Teknoloji ve İmalat kulübü bu zamana kadar 3 etkinlik yaptı. Bu etkinlikler fabrika müdürleri ile söyleşiler, fabrikalara geziler ve inovasyon ile ilgili konferans düzenledi. Bundan sonra ise öğrenciler için faydalı mesleki geziler yapmaya ve sosyalleşmek, bilinçlenmek için çeşitli konferanslar düzenlemeye devam edecektir.

SORU- Kulüplerde görev almak sizi nasıl etkiledi? 

ABDULKADİR KÖK- Kulüplerde görev almak benim iletişim kurmamı güçlendirdi ve vizyonumu genişletti. Hocalarım, arkadaşlarım ile daha iyi daha yakın iletişim içine girdik. Takım çalışması nasıl yapılır onu öğrendim.

SORU- Çok genç iletişimi sevmez ve yeni insanlarla tanışmak istemez. Siz ise iletişimi seven ve insanlarla iletişim halinde olan insansınız bunun  ne gibi faydalarını  gördünüz ?   

ABDULKADİR KÖK- İnsan hayatı boyunca iletişim içindedir iletişim en baştan itibaren vardır aslında. İletişimi iyi olan insan daha iyi tutunur hayata ve emin adımlarla ilerler. Bir sorun gerekli mevkiler ile iletişim kurmadan çözülemez. Sorunları kısa ve kolay şekilde çözmemi sağladı.

SORU- Bölümünüz, Fakülteniz ve üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?

ABDULKADİR KÖK- Üniversite rektörü, dekanları ve öğretim görevlileri öğrencileri gerek bölümleri gerek ise hayatla ilgili yönlendirmeli. Hevesli öğrencilerin hevesini kırmamalı aksine daha çok yardım ederek heveslendirmeli. Kısacası her zaman öğrencisinin ve kulüplerinin yanında olmalı onlara gereken imkanı ve desteği sağlamalı.

SORU- İmalat Mühendisleri neler yapar? Mesleğinizden biraz bahseder misiniz?

ABDULKADİR KÖK- İmalat mühendisliği Türkiye’de yeni denilebilecek bir meslek. Yurt dışında üretim mühendisliği olarak bilinir köklü ve önem verdikleri bir meslektir. Kısa zamanda Türkiye’de de hızla gelişip önem kazanacağını umuyorum. Günümüz Türkiye’sinde ve tüm dünyadaki endüstride imalatın çok önemli bir yeri bulunmaktadır. İmalat mühendisi bir ürünün tasarımından başlayarak ürün ortaya çıkana kadar geçirdiği evrelerin tümünde görev alabilir. İmalat mühendisi imalatı kolaylaştırmalı, günün teknolojisinin önüne geçerek kaliteyi arttırmalıdır. İmalat mühendisinden tasarım olarak önüne gelen parçanın imalatını gerçekleştirirken elindeki imkanlara göre imalatını şekillendirebilmesi ve imalata uygunluk bakımından tasarımcı ile diyalog kurarak çalışmaları takip eder. İmalat Mühendisi, İmalat Müdürü, İmalat Yöneticisi Tasarım Müdürü, Tasarım Yöneticisi, Tasarım Mühendisi, Kalıphane Müdürü, Kesme ve Hacim Kalıp Tasarımcısı, Kalıphane Yöneticisi, CAD uzmanı, CAM uzmanı, CNC tezgahlardan sorumlu programcı, otomasyon sektöründe sistem tasarımcısı, vb. pozisyonlarında çalışabilir.

SORU-  Bu bölümü tercih etmek isteyenlere neler önereceksiniz?

ABDULKADİR KÖK - İmalat Mühendisliği Bölümü’nü tercih edecek arkadaşlar üretmeyi sevmeli ve ülkesine yararlı olmayı istemelidir. Üretmeyi sevmeyen arkadaşlar uygulamalı derslerde zorlanabilir. Zaten isteksiz bir üretimin kimseye faydası olmaz.

·          

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..