Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı Bölümü Öğrencisi Muhammed Türkyılmaz ile.

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet  Uzmanlığı Bölümü Öğrencisi Muhammed Türkyılmaz ile.
 

Muhammed emin Türkyılmaz


Cumhuriyet  Üniversitesi Sosyal Hizmet Uzmanlığı  Bölümü Öğrencisi Muhammed Emin Türkyılmaz”İnsanlarla sağlıklı iletişim kuramazsak, onlara nasıl faydalı olabiliriz ki? “

SORU- Bize ksıaca kendinizi tanıtır mısnız   hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- - Bendeniz Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü 1. Öğretim 1. Sınıf öğrencisi Muhammed Emin TÜRKYILMAZ.6 Temmuz 1996'da Sivas ili Şarkışla ilçesinde doğdum. İlkokul ve ortaokulu ilçemde okudum. Liseye Nevşehir Avanos Özkonak Hacı Halil Türkkan Anadolu Öğretmen Lisesi'nde başladım. Lakin 10. sınıftan itibaren ilçeme dönerek eğitim hayatıma Şarkışla Anadolu Lisesi'nde devam ettim ve oradan mezun oldum. Şu anda da Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü'nde eğitim öğretimimi sürdürüyorum.

Kendimden bahsedecek olursam kitaplarla ve ansiklopedilerle haşır neşir olmayı seven biriyim. Diğer boş zamanlarımı ise ailem ve arkadaşlarımla vakit geçirmeye ayırıyorum. Sinemayla pek fazla aram yoktur. Onun yerine kitaplarla ve gazetelerle aramı sıcak tutmaya çalışıyorum. Ayrıca bulmaca çözmek benim için çok önemli bir aktivitedir. 

SORU- Neden Sosyal Hizmet uzmanlığı  Neden  Sivas? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında en fark var?

MUHAMMED  EMİN TÜRKYILMAZ-  Günümüzde dezavantajlı konumda olan yüz binlerce insan var maalesef. Ve bu bireyler onlara uzanacak bir yardım elini bekliyorlar. Ben de vicdanımın sesini dinleyerek ve kendi kişisel yapımı da göz önünde bulundurarak bu mesleğin üstesinden gelebileceğime karar verdim ve şu anda bu kutlu mesleğe gönül verecek bir birey olarak gemimi "Sosyal Hizmet" denizinin sularına bıraktım. Aslında Sivas ilk tercihlerimden birisi değildi. Ben daha çok Ankara ve Konya'daki Sosyal Hizmet Bölümleri'ni istiyordum. Lakin Takdir-i İlahi neticesinde kendi memleketimde okuma fırsatını yakaladım. Ve Sivas'ta olmaktan da hiç pişman değilim. Bu bölümü tercih etmeden önce bölüm hakkında yeterli bi düzeyde bilgim yoktu. Ancak gerek sosyal medyadan gerekse danıştığım hocalarım sayesinde bölüm hakkındaki görüşlerim kafamda şekillenmeye başlamıştı. Okul açılıp da bölümüme gelince de bu bölümü seçmekle ne kadar doğru bi karara vardığımı anladım. Bir kere daha üniversite sınavına girsem yine Sosyal Hizmet Bölümü'ne gelirim diyebilirim.

SORU- Bize  ailemizden  bahseder misiniz ? Anne ve babanız  ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin bu çabalarınıza bakış açısı nedir?

MUHAMED EMİN TÜRKYILMAZ--Çekirdek bi aileye mensubum. Annem ev hanımı, babam Şarkışla İmam Hatip Lisesi'nde memurdur. Bir tane kız kardeşim var. Önümüzdeki yıl üniversite sınavına girecek İnşallah. Ailenin en büyük bireyi olarak tabiki de onların benden beklentileri oldukça fazla. Zaten her zaman benim yanımda oldular, hala da olmaya devam ediyorlar. Ben de onların bu desteklerini boşa çıkartmama adına var gücümle çalışıyorum.

SORU- gençler genelde çekingen içine kapanık oluyor. Siz ise genelde aktif ve girişken insnasınız. Bu szie ne kazandırıyor?

MUHAMMED  EMİN TÜRKYILMAZ-  Çekingen olmak küçük gibi görünse de çok büyük bi sorun aslında. Hele de bizim mesleğimiz gibi direk insanla iletişime dayalı meslek gruplarında. Ben zaten karakterim gereği hiçbir zaman çekingen birisi olmadım. Her zaman insanlarla iyi ilişkiler kurmak için elimden geleni yaptım.Ve bu çabamın meyvelerini de şu zamana kadar gayet güzel bi şekilde aldım.Bu sayede çok kısa sürede kurulup çok uzun süre devam eden dostluklara sahibim.

SORU,- sosyal  Hizmet Uzmanlığında iletişim çok önemli ama  halen çok insan iletişim kuramıyor bu bölümde . Sebebi ne acaba?  

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- Yukarıda da belirttiğim gibi bizim mesleğimiz insanı baz alan, insanlarla iletişime geçmenin yoğun olarak yaşandığı bir meslek. Bu nedenle de çekingen olmamak gerekiyor. Eğer çekingen olan birisi bu mesleği seçmişse ya da seçecekse bu mesleği yapabileceğini düşünmüyorum şahsen. İnsanlarla sağlıklı iletişim kuramazsak, onlara nasıl faydalı olabiliriz ki?

SORU-Okumayı seven insansınız. Bu szie ne kazandırdı?    

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- -Okuma alışkanlığını küçük yaşlarda edinmiş biriyim. Gazete, kitap,dergi,ansiklopedi vs. elime ne geçerse onu okumadan bırakmam asla. Bu alışkanlığım sayesinde kelime hazinem oldukça gelişti. Kendimi ifade edebilme gücüm arttı. Çok okumam okuma hızımın artmasına yol açtı. Bu sayede Ygs ve Lys sınavlarında vaktimi verimli bi şekilde kullanabildim. Ayrıca okumak insanın olaylara bakış açısını da geliştiriyor. İnsan daha doğru bir şekilde düşünebiliyor bu sayede.

SORU- Gelişimi önemseyen  insanla  gelişimi önemsemeyen insna arasında ne fark var sizce?

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- - Gelişimi önemsemeyen bir insanın kendisine de bir faydası olmayacağını düşünüyorum. Ancak bir insan kendini geliştirebilmek için elinden gelenin en iyisini sergiliyor ve zihnini bu işlerle meşgul ediyorsa, bu insanın hem kendisine faydası dokunur, hem de bütün insanlığa faydası olur kanaatimce. Tam tersi durumda ise hayatımız bomboş, anlamsız bir hale bürünür.

SORU- Bölüm, okul ve Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz ?

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- .Bölümümüzün gelişebilmesi için, tüm hocalarımın ve öğrenci arkadaşlarımın el ele ortak hareket etmesi gerektiğine inanıyorum. Yani biz öğrencilerle hocalarımızın istişarelerde bulunarak, birbirlerinin görüşlerine önem vererek bölüm için çaba sarfetmesi gerekiyor. Genç dimağlar her zaman genç ve dinamik fikirlerle doludur bence. Bu nedenle de bizim fikirlerimizin, bölüm olarak gelişimimiz için çok faydalı olacağını düşünüyorum.

SORU- Bu meslekte nereye gelmek istersiniz ?

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- - Adımı mesleğimin tarihine altın harflerle yazdırabilmek için ne gerekiyorsa yapmam gerektiğine inanıyorum. Yani benim idealim bu meslekte ismim anıldığı vakit akıllarda güzel işler başarabilmiş, milleti için gecesini gündüzüne katmış, toplumda sosyal duyarlılğı uyandıracak hareketler imza atmış, arkamdan "Allah ondan razı olsun" sözünü söyletebilecek bir Muhammed Emin TÜRKYILMAZ profili bırakabilmektir.

SORU- Sosyal  Hizmet uzman olmak isteyenlere neler önereceksiniz ?

MUHAMMED EMİN TÜRKYILMAZ- Çok kitap okuyarak kendilerini mümkün olduğu düzeyde geliştirmeleri onlar için oldukça faydalı olacaktır. Bu sayede kelime dağarcıkları ve kendilerini ifade edebilme özellikleri gelişecek ve müraacatçılarla daha rahat iletişim kuracaklardır. Ayrıca bu meslek oldukça sabır ve merhamet isteyen bir daldır. Bu nedenle arkadaşların kendilerini bu kritere göre tartarak Sosyal Hizmet'e uygun olup olmadıklarına karar vermeleri gerekir. Bölümü düşünen arkadaşlara şimdiden bol bol başarılar dilerim.

Çok teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..