Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Darbe şakşakçılılığından darbe karşıtlığına! Neden acaba?

Darbe şakşakçılılığından darbe karşıtlığına! Neden acaba?
 

- Bu gün 27 Temmuz 2008.
- “Darbeye Karşı 70 Milyon Adım Koalisyonu”.
- Dün Ankara’da yürüyüş yaptı.
- Yapsınlar.
- Ama ben pek de öyle hazzetmiyorum bu yürüyüşten.
- Kimi arkadaşlar benim bu yöndeki tutumuma tepki gösteriyor olsalar da önemli değil.
- Çünkü;
- İçlerinde samimi bulduklarım da var.
- Ama samimilerin yanında samimiyetsizler de bol miktarda.
- Samimi arkadaşları bu eylemlerinden dolayı eleştirdim.
- Ve birçok defa yazı yazdım.
- Tabi tartışmakta yarar var.

- Demokrasi lafını duyunca kıblemizi şaşırmaya gerek yok.
- Ve bakalım darbe karşıtı yürüyüşe iştirak edenlere.
- AKP ve şürekâsı takım.
- Diğerleri.
- Kendisini sosyalist solda tarif edenler.
- Kol kola darbe karşıtı yürüyüş yapacaklar.

- Ben öyle AKP ve şürekâsı tayfaya yanaşarak darbe karşıtı yaklaşımları samimi bulmuyorum.
- Üzgünüm.
- Neden mi?
- Siz hiç duydunuz mu bu cenahın 12 Eylül darbesinden şikâyet ettiğini?
- Doğrusunu isterseniz ben duymadım.
- Duyanın da olduğunu sanmıyorum.
- Biliyoruz ki AKP’ye gönülden bağlı olanların öyle darbelerle bir alıp veremediği olmaz.
- Sadece işine gelmeyen darbeye karşı çıkar.

- Öyle ciddiye de almaya gerek yok bu çevreleri.
- Ufuk Uras geçmiş darbeler soruşturulsun diye önerge hazırlayıp verdi meclise.
- Hangi AKP’li imza koydu önergeye?
- Haberiniz var mı?
- Peki, bu gün darbe karşıtlığı için yürüyecek olanlar lütfedip köşeciklerinden Ufuk Uras’ın girişimini dillendirdiler mi?
- Ben okumadım şahsen.

- Sosyalist çevrelere hak vermemek olmaz.
- Darbelerin acısından payına düşeni fazlası ile alan kesim olmuştur.
- Darbeye karşı olunmalıdır.
- Ve sosyalistlerin istisnasız darbeye karşı olması şarttır.
- Kemi kümü olmaz bu hadisenin.
- Aksi anlamda demokrat olunamaz..
- Ama darbelerden nemalananların ikiyüzlüce tutumlarına da malzeme olmaya gerek yok.
- Açık faşizmin ta kendisi olan darbelere kol kanat gereceksin.
- Bu gün çıkıp “darbe karşıtıyım” diye meydanlarda fink atacaksın.

- Şimdi soralım efendim.
- Neo Liberallerden demokrat olur mu?
- Veya darbe karşıtı.
- Neo Liberallerin hamurunda darbe karşıtlığı var mı?
- Gördünüz mü?

- AKP ve şürekâsı demokrasiden tek bir şeyi anlıyor.
- Kemalist zümre yollarına taş koymasın.
- Kenara çekilsin.
- Ve emekçileri tek başına alabildiğine sömürsün.
- Bunun dışında başkaca bir anlam çıkarabiliyor muyuz?
- Şahsen ben çıkaramıyorum.

- İktidar için dalaşan güçlerin kendilerine yandaş aramalarının bir şekline dönüşüyor bu gibi eylemler.
- Geçen yıl ki Cumhuriyet mitingleri darbeciler için ne anlam ifade ediyorsa, bu yıl ki darbe karşıtı yürüyüşlerde AKP için o anlamı içeriyor.
- Ve AKP’de hedef Neo Liberal politikalarını daha güzel uygulayabileceği zeminleri yaratmak.

- Amaç!
- İktidar dalaşında dikkatli olmak.
- Bu politikalara alet olmamak.

- Yanlış anlamaya gerek yok.
- AKP’ye hayır diyoruz.
- Ama AKP karşıtlığı ne üdüğü belirsiz ulusal sol denen bir ucubede ifade bulmaz.
- Ve biz sosyalistler çoktan bunları geride bıraktık.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..