Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '10

 
Kategori
Mizah
 

Dayı ve dizel muhabbet

Dayı ve dizel muhabbet
 

_Dayı bulamadım bir çıkış yolu dayı? Bu sinemanın çıkışı nerde yahu?

- Çıkış kapısı önemli değil yeğen, mühim olan çıkmasını bilmektir. Bilir misin gergedanları yeğen? Suyu çok severler.

_ Ne alaka dayı? Su aygırı? Bana aygır mı demeye çalışıyon dayı? Dayı neyşınıl joografi kaçıncı kanalda ?

- Bilirim yeğen kanalı da bilirim. Sen de herşeyi bana soruyorsun be yeğen. Kendin hallet şu işleri artık koca adam oldun. Bilir misin kuzuları yeğen?

_ Bilmem dayı bilmem. Nerden bilcem ben içerde kuzu kuzu yatarken bilemedim daaayı. Kuzu da ne şimdi?

- Çevirmesi hoştur yeğeeenn. Tandır tandıra bilirsen.

_ Üff dayı ya çok geyiksin. Geyşan nerde daayı. Nasıl alcam ben Gömer'in öcünü daayı ? Ezelden beri Gömer'i sallamaya başladık daayı.

- Yeğen Ali'yi bilir misin? Ali'yi? Gerbeten Ali'yi tanımamışsın daha sen. Bakma sen onun kuru sıkı hayyt höyyt triplerine. Bağarır bağarır durur yerinde. Dinle yeğeen, içindeki acıları gömersin çok derinlere ama içini kemiren hırsın seni divane eder. Cengiz'i avucuna aldın artık yeğeenn. Sıkma sakın cılkını çıkarma.

_ Üff dayı yaa senin dediklerini anlayamıyorum ya. Vallaha Löst dizisi gibisin ya. Çöz çözebilirsen. Zaten senaryodan da bişey anlamadım. Bi 1999'a dönüyoruz bir, 2010'a. Dayı nasıl alcam ben Gömer'in öcünü sen bana onu söyle.

- Yeğen. Eğer bi kapıyı açmak istiyorsan pes etmeyeceksin. Hemen çiligire sarılmayacaksın. Anahtar paspasın altında belkide. Ne dersin? Bir sandal durur gözlerinin limanında, kürek yok, dalga yok. Git gidebilirsen umuda doğru. Sandalcı içinde duruyor yeğenn.

_ He? Ne? Hani nerde? Dayı? Nerdesin? Haydaa. Yine kayboldu ortadan. Ya daayı ben senin şu gizemli laflarını nasıl çözeceğim ya?

*** Dizeell. Alamazsın Gömer'in öcünü Dizell. Sıkıştırırım seni Dizell tenhada. Kerpetenimin tadını almamışsın sen daha koçum. Zaten dayıyı da almışsın arkana. Bi dayımız olmadı ki şu dünyada. Bak ben varoşlardan geldim Dizel, nerden bilcen kuru ekmekle soğanın hohlayınca koksunu?

_ Ya Ali kes sen de ya. Başından beri havandan geçilmiyor. Sen daha bilmiyorsun ben Gömer'im. Ameliyatla yüzümü değiştirdim. Ama hala anlayamadınız. Olum insan bi senaryoya bakar la.

*** Tefoo hamurumu getir Tefoo. Bincem. Şu evin içinde bir iki tur atam.

Tefo : ALi ağbi getiremem ağbi. Ben senin kuçu kuçun olamam ağbi. Çek tetiği ağbi fur beni alnımdan ağbi.

*** Hı hı hı la Tefo sen de benden deli çıktın he. Tamam sen sür hammırımı la.

Tefo : Alo? Dizel ağbi Ali hamırını bana sürdürcek ağbi. Napıyım ben mi sürem ? 2. fiteste mi gidem ağbi?

_ Tefo. Bak beni dinle. Sakın ben söylemeden fitesi boşa alma tamam mı?

Tefo : Tamam Dizel ağbi almam. Abi Ali'yi öldürüp kumarhaneye ben koncam bak söz verdin bana. Yoksa size yapılanları ispiyonlamam. Ben sizin kuçu kuçunuz olamam ağbi. Dayı öyle olma dedi.

_ Len Tefoş sen de bi kompleksli çıktın ki sorma. Len olum kabullen artık sen bu dizide ayakçısın, iki arada laf yetiştircen.

Tefo : Üğğğüüüüü :( ben oynamıyom ağbi. Babana söylicem senin gerçek Gömer olduğunu.

_ Det !

_ Dayı yapamıyorum daayı. Cengiz gözümün önünde Geyşan'ı götürüyo ya. Nasıl bir çiledir bu ya?

- Yeğen bilir misin Çeçe sineklerini? Tse Tse derler adına. 1 santimden biraz iri sineklerdir. Koyu renk tonları, grimsi esmer ile koyu sarımsı - esmer arasında oynar. Yatay ve zayıf hortumlarından ve sırtlarından makas gibi caprazlanmış kanatlarından derhal tanınırlar. Kafaları geniş, torakstan az daha dardır.

***Ali : Banane dayıığğ. Bannane tse tseden dayı? Sıkıştırırım seni adamların olmadığı zaman dayı. Winrar gibiyim dayı kilobaytını alırım kerpetenimle dayıı.

_ Ali dur sen karışma bu işe. Ben dayıyı anlarım şimdi. Dayı ne saçmalıyorsun yine? Sen iyice sıyırdın balataları he.

- Yeğen bak şimdi bu Çeçe sinekleri, yalnız Afrika'da bulunurlar. Orta Afrika'nın geniş bir alanında insanlarla evcil ve yabani hayvanların ölümüne sebep olduklarından, «Glossinidae» ailesi bütün kitaplarda yer alır.

*** Allahımm çıldırcam. Dizel çek vur beni noolur. Çek tetiği. Yok dur Tefo gel sen çek tetiği beni yorma. Dayığğ sıkıştırırım tenhada. Ne diyon sen anlamıyom dayığğğ?

- Heh he he daha dur çok çıldırırsın kardeeşş. Bu Tse Tseler var ya, hacimli ve beyazımsı larva doğurur. Anne bunu doğurmak için, kumlu bir alanda bir bitki dibi veya devrilmiş bir ağaç altı arar. Larva doğduktan sonra beslenmeyerek derhal toprağın içine girer ve birkaç saatin içinde küçük bir fıçı biçiminde, siyahımsı bir pupa olur. Çeçe sineği altı hafta sonra pupanın içinden çıkar. Mühim olan çıkmak değil kardeeş, ehemmiyetli olan elindeki kozunda gizlidir kardeeş.

_ Dizel: Dayı napçaz?

- Bak yeğen, Tse Tseler insanların ölümüne sebep olan Afrika uyku hastalığının amilleri tripanozoma'ların ileticisidir. Bilir misin bunları yeğeenn.

_ Ee dayı yani sonuç?!

- Yeğen , gözünü her kapatışında Geyşan'ı görürsün. Ona Gömer gibi sarılırsın ama o senin Dizel olduğunu bilmez yeğeenn. Bak, kapa bak gözlerini. Açtığında kim olacaksın kendin karar ver yeğeenn.

_ Kapadım! .......... Dayı? Aha! Yine kayboldu ortadan. Üffff....

*** Ben gördüm dayıyı Dizell. Sen gözünü kapatınca yönetmen onu çağırdı. Ben de gidiyorum. Hadi bitti bu hafta da dizi. Kimse bi poh anlamadı yine. Gel iki poker atalım....

_ Dayı? Daayııı? ...

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..