- Kategori
- Projeler
Demiryolu projeleri

* Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak demiryolu hattının krokisi * *
Merhabalar,
Sevgili arkadaşlar ve dostlar...
Belkide bu konu bir çoğunuzun bilmediği bir konu olabilir...
Buyrun o zaman hep beraberce bir okuyalım..
Tahmin ediyorum, okuduktan sonra bunun yorumunu size bırakıyorum.
DEMİRYOLU PROJELERİ
Bilindiği gibi, demiryolları projelerinin maliyeti yüksektir.
Basit gibi görünen bir demiryolu projesi yüz milyonlarca dolarlık bir yatirim maliyetidir.
Eski adi Hicaz demiryolu`nun yeni adı, `İstanbul-Mekke demiryolu projesi` oldu. Abdülhamid Han`ın hayalleri zorlayan projesi. Hicaz Demiryolu Osmanlı Devleti`
Demirden İpekyolu" olarak adlandırılan (BTK) "Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi"nin Türkiye bölümünün ihalesi, 20 Eylül 2007'de Ankara'da yapılmıştır.
Ulaştırma Bakanlığı’nın öncelikli projeleri arasında yeralan, Bu doğrultuda DLH’nin portföyünde bulunan toplam yatırım tutarı 15 milyar 229 milyon doları bulan demiryolu yatırım projeleri de bu kriterler esas alınarak ...
*Ankara-Polatlı-
*Ankara-Sivas demiryolu projesi
*Demirden İpekyolu" olarak adlandırılan "Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projesi
*Adapazarı-Karasu Limanı Ereğli-
*GAP-Trabzon, Trabzon-Sarp demiryolu projesi
*Birecik-Urfa-Mardin- Nusaybin-Cizre-Irak sınırı Güney demiryolu projesi
İşte Asya ile Avrupa'yı bağlayacak demir ipek yolu projesi...
Dünya üretiminin merkezi haline gelen Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak demiryolu hattının Türkiye'den geçmesi konusunda önemli bir adım atıldı.
Güney Kore'de yapılan Dünya Demiryolları Birliği İcra Kurulu Toplantısı'nda, Türkiye'nin bu konudaki teklifi gündeme alınırken Rusya'nın, demiryolunun Karadeniz'in kuzeyinden geçmesi önerisi kabul görmedi. Türkiye'nin teklifinin gerçekleşmesi halinde Uzakdoğu'dan gelerek Basra Körfezi'nde toplanan yükler, İran, Suriye ve Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşacak.
Yıllık 75 milyar doları bulan bu yük pazarından Türkiye'nin kazancı ise 7 milyar dolara ulaşacak. Seul'deki toplantı da ayrıca projenin kabulü için İstanbul Boğazı'nda yapılacak tüp geçitin önemine dikkat çekildi.
Dünya Demiryolları Birliği (UIC)'nin Genişletilmiş İcra Kurulu Toplantısı, Güney Kore'nin başkenti Seul'de yapıldı. İcra Kurulu'nun 21 üyesinden birisi olan Türkiye'yi Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman temsil etti. Toplantıda, birliğin dünya yük taşıma potansiyelini demiryoluna kaydırmak için belirlediği yeni stratejileri ele alındı.
KAYNAK * Cografyam.NET - Türkiye'nin Coğrafya Portalı
Hepinize sevgiler, selamalar ve saygılar sunarım.
NECİP KÖNİ - ADANA / TR