Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Deprem İle Yaşamak

Deprem İle Yaşamak
 

2003 Bingöl Depremi


Elazığ’daki depremden sonra halk evlerinde yaşayamaz oldu.
Bingöl’de öyle bir panik havası var ki, sormayın gitsin.

Her gün yeni bir açıklama, yeni bir olay dolaşıyor halkın arasında.

Kimisi ben bu akşam haberlerde izledim Bingöl’de bir haftaya kadar deprem olacak diyor, bir diğeri yok yok başka bir profesör açıklama yaptı deprem iki gün sonra olacak diyor.
Kimisi de deprem bu gece olacak diye geceleri evinde kalmayıp, sokakta sabahlamayı tercih ediyor.
Gel de dayan artık insanların bu haline.
Biri sabah kalkıp da ben geceleyin rüyamda aksakallı bir dede gördüm, evinizde kalmayın bu gece deprem olacak dese herkes inanacak.
Ne demeli, ne yapmalı şaşırıp kalıyor insan.
Tamam, kabul ediyorum 2003’te büyük bir deprem yaşadık.
O anların ben de sizin gibi canlı bir tanığıyım.
Belki bugünlerde insanlarımızın bu davranışlarının en büyük etkenlerinden biri de yaşanılan o dehşet dolu anlardır.
Belki bir daha o anların yaşanması istenmiyor.
Bunların hepsini kabul ediyorum, hepsine de diyecek bir sözüm yok.
Tekrardan aynı acıların yaşanmaması da hepimizin ortak temennisi.
Ama tüm bunlara rağmen kalkıp da birtakım söylentiler yüzünden hayatımızı da zindana çevirmeyelim.
İnsanların her dediğine, her yaptığına da kanmayalım.
Aklıselim bir halde hareket edelim.
Tabii ki de hiçbir şey yapmadan evlerimizde oturalım da demiyorum.
Bizler elimizden gelen tedbirleri almak ile mükellefiz her zaman.
Ama elimizden geleni yaptıktan sonra da yapacağımız bir şey yok.
Gerisi takdiri ilahi.
Neler yapacağımız veya neler yapmamız gerektiği de açık.
Örneğin oturduğumuz evin depreme ne kadar dayanaklı olduğunu tespit etmekle işe başlayabiliriz.
Daha sonra da evin içinde deprem anında üzerimize eşyaların düşmemesi için, eşyalarımızı sabitleyebiliriz.
Ve sonra da deprem çantası oluşturabiliriz her ihtimale karşı.
Tüm bunları yaptık mı peki?
Hayır.
Bunları yapmıyoruz ama her söylenene kolayca kanıp, hayatı kendimize zindan edebiliyoruz.
Peki, hangisini yapmamız daha mantıklı ve tutarlı?
Tabii ki gerekli olan ve elimizden gelen önlemleri almak en mantıklısı ve en tutarlısı.
Onun için gelin şu asılsız iddialardan ve söylentilerden kaçınalım artık.
Bu şekilde davranmak bize hiçbir şey kazandırmayacaktır.
Tam aksine bizden çok şey alıp götürülebilir Allah muhafaza.

 
Toplam blog
: 16
: 619
Kayıt tarihi
: 27.04.10
 
 

1985 yılında Bingöl'de doğdu. İlkokulu yaşadığı köyde okudu. Ortaokula Bingöl İmam Hatip Lisesi'nde ..