Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Deprem ve parametreleri

Deprem ve parametreleri
 

Son depremler olmadan önce, yazmayı istediğim konu; ''Deprem parametreleri '' iken, ihmalkarlığımı, Manyas ve Gemlik depremleriyle, bir kez daha anladım. Hepimiz biliyoruz ki; her konuda minicik bir ihmal nelere sebebiyet verebiliyor.Bu ister doğal afet olsun, ister trafik, doğal gaz sobası sonuç hep aynıdır. Yaralanma, sakatlık veya ÖLÜM ..

Ben burada, ihmallerin en büyüğünden, bir çoğumuzun (istisnalar hariç) Deprem önlemlerini, vatandaş olarak almayışımızdan söz etmek istiyorum.

1999 depreminin olduğu akşam Beşiktaş' ta oturuyordum. Hayvanları severim ve o dönem evimde 2 kuş, bir kedi ve iki köpeğimle yaşıyordu. O yıl, bildiğiniz gibi, Güneş Tutulması vardı. Güneş tutulması sonrası, yaklaşık 3 gün sonra 2 kuşumu(hint bülbülü) bir sabah uyandığımda kafeslerinde ölü buldum. Tarifi imkansız bir şekilde üzülmüştüm. Akabinde, bir danışanım bu üzüntümü geçirmek için, bana ertesi gün çok güzel bir muhabbet kuşu ile geldi. Kedim oldukça uysal, siyam melezi bir kediydi. Kuşlara asla zarar vermemeyi, öğretmiştim. Ama her ihtimale karşı şirketim ve evim, aynı binada olduğu için, yeni kuşu ayrı tutarak, ofisimde bakmaya karar vermiştim. Köpeklerim minik köpeklerden ve onlarda oldukça uysaldılar.

Bu yazdıklarımın depremle ilgisi olduğunu az sonra anlayacaksınız. Tabii ben bunu yıllar sonra kavradım.

Bugün buraya yazmamın en büyük sebebi ise, yeni yaşadığımız, Gemlik depremi. Bu deprem olmadan önce saat 14: 30 civarı, sebebi olmayan bir şekilde enerji kaybı yaşayarak fenalaştım. Uyku hali gibi bir şey.. Buna sebebiyet verecek bir sorunum yoktu.O esnada kardeşim de, aynı enerji kaybını yaşadı. Ben acaba nerede deprem oldu? diye düşündüm.Bu şekilde düşünmemin , en büyük nedeni ise,1999 yılında 1 ağustostan başlatan 17 ağustos'a kadar süren, ve beni bir sürü tahlillere götürüp, sonucunda da,''doktorlara belki psikolojiktir'' dedirten benzeri olayları yaşamamdı.
Ve... Saat 17:00 de Gemlik depremi 5.2 meydana geldi.

1999 da neler yaşamıştım?
Yukarıda da yazdığım gibi, o yıllarda fiziksel olarak yaşadıklarımı, rahatsızlık olarak düşünmüştüm. Asıl ilginci ise, hayvanların aşırı şekilde huysuzluklarıydı.

''O gece benim baygınlığımın üzerine, gece yarısı kedimin kapıya doğru yönelip, çıldırmış şekilde miyavlaması, ardından köpeklerimin sehpa, kanepe altlarına saklanması, muhabbet kuşuna gidip bakayıp deyip karşı dairemde olan ofisime geçtiğimde kuşun kendini kafese vurup durması ile ben iyice dengemi kaybetmiştim. Tam bir kabustu.. Hangisini susturacağımı ilgileneceğimi şaşırmıştım. Bir yandan, herşeyi bırakıp uyumak istiyor diğer yandan yavrucaklara sahip çıkmaya çalışıyordum.Kuşu alarak, daireme geçtim. Kedinin, kuş umrunda bile değildi, kapıyı açar açmaz, giriş olan dairemden bahçeye fırladı. İşte bu karmaşadan sonraki, yaklaşık 3 saat sonra 17 ağustos depremini yerden gelen bir uğultu ile sarsıldık... Ne yapacağımı şaşırmış,giriş katta olduğum için dışarı çıkabilmiştim. Gerisi malum... Benim ise, bu tarihte olan sarsıntıdan ve daha sonra gelen depremden sonra tüm fiziksel,rahatsızlıklarım kaybolmuştu. Ama ne yazıkki muhabbet kuşumu kaybettim

Tüm bu hadiseler 7 yıl önceydi.

Daha sonraları 2005 yılında nette gezinirken, kendi yaşadıklarımın benzeri doğa hareketlerini ve parametreleri gözlemleyen bir web siteye rastladım. Hemen üye oldum. İşin ilginci siteye üye olduğumda, benim gibi fiziksel veya diğer canlıların, deprem parametresi olduğu anlatılıyordu .

Şu an bu dernekte üyeyim. Aynı zamanda web sitesinde gözlem araştırmalarına katkıda bulunuyor gözlem geçiyorum. Aşağıda yazılı olanlar gözlem parametreleridir.

Depremler meydana gelmeden önce doğada bir çok sıra dışı olaya neden olurlar.

Doğada meydana gelen bu olayları gerek hayvanlarda, gerek bitkilerde gerekse insanlarda gözlemleyebiliriz. Depremlerin öncesinde yayılan manyetik etkinin elektrikli ev aletleri üzerinde etki ettiği de gözlemlenen olaylar içerisindedir. Söz konusu olayları örneklemek gerekirse; Özellikle büyük depremlerden önce;

• karıncaların evleri istila ettiğine, çay dökülmüşçesine toplandıklarına,
• hayvanların çeşitli sıra dışı davranışlar gösterdiklerine,
• bitkilerin sararıp solduğuna, kuruduğuna ya da zamansız çiçek açtığına
• gökyüzünde ışık topları görüldüğüne,
• elektrikli ev aletlerinin bozulduğuna,
• radyolarda kanalların karıştığına, parazitlenme meydana geldiğine
• cep telefonlarında bellek karışıklıkları meydana geldiğine, şarj değişimleri ya da kendi kendine kapanıp açılma gibi etkilerin oluştuğuna
• insanlarda baş dönmesi, bulantı, kusma, nedensiz ağrılar, tabanlarda yanma hissi, kadınlarda adet düzensizlikleri gibi biyolojik etkilerin oluştuğuna dair bulgulara rastlanmıştır. (İnsanlardaki bu etki Charlotte King sendromu olarak bilinmektedir.)
Kaynak: http://www.sismikaktivite.org/default.asp

(Benim yaşadıklarımın şu an için bilimsel bir yanı yoktur.Bu sebeple, sadece gözlem araştırmacılardan biri olarak yaşadıklarımı paylaştım)

Ancak; Asıl önemlisi, dışarda eş dost tanıdıklara depremle ilgili öğrendiklerimi paylaşarak, erken önlem alınmasına uyarmaya çalışarak, ki bu bina kontrolleri, eşyalaların sabitlenmesi, deprem anında neler yapılabileceği, sivil kuruluşlara üye olunmasının gerekliliği, arama kurtarma eğitimi vs... yapılması mutlaka arabada ve iş yeri ve evlerinizde, resmi evrakların fotokopilerinin de bulunduğu, deprem çantalarının olması gerektiği...

Ne yazık ki, anlatımlarımın da boşa çıktığını, allah ne isterse o olur diyen bir kadercilik yaşadığımızı da, üzülerek gözlemledim

DEPREM İÇİN HAZIR MIYIZ?
1-Deprem için bireysel neler yapıyoruz? Ailemizi, çevremizi, apartman yönetimini uyarıyormuyuz?
2-Depremden konuşmaktan korkarak, ya da kaderci olarak bir yere varabilirmiyiz?
3-Depremle ilgili ne kadar araştırma yaptınız? Neleri sağladınız? Neler ihmal ediliyor?
4-Depremin getireceği, kişisel maddi ve manevi zararın ne kadar bilincindesiniz?
5-Yaşadığınız her an veya 25 yıl içindeki bir zaman diliminde, olacağının ciddiyetine varıyormuyuz?
6-Bir büyük sarsıntı veya uğultuyla, gürültüyle uyandığınızda depreme hazır mısınız?
7-Binanıza güveniyor musunuz? Bir can evlad anne, baba eş için, mülkünüzü sağlamlaştırmak için birşeyler yaptınızmı?
8-Kendi canınızdan biri, bu sebeple heran yok olabilir, sakat kalabilir. Zarar görebilir.Önlem için ne yaptınız?
9-Deprem olmadan önce ve olduktan yapacaklarınızı listelediniz mi?
10-Depremin psikolojik etkisine hazır mısınız? Örn. Deprem anında panik yapmadan, hareket edebilirmisiniz?

DEPREM BİR DOĞA HAREKETİDİR. DEPREM ÖLDÜRMEZ, BİNA ÖLDÜRÜR
Depremi önceden bilmek imkansızdır. Şu saatte şu yerde deprem olacak ihbarlarına önem vermeyiniz.
Deprem, çeşitli uyarılarla kendini belli etmektedir. Yaklaşmaktadır. Tüm otoriteler ve uzmanlar bunu söylemektedir. Bu kişiler, topluma açıkça söylemektedir. Artık lütfen üzerimizdeki ataletten sıyrılalım.
Gücümüz neye yetiyorsa, onu yapalım Unutmayalım. Boşvermeyelim. İhmal etmeyelim. Kadere bırakmayalım.
Lütfen,artık bireysel veya sivil toplum örgütlü olarak mutlaka birşeyler yapalım ..
Devlete, belediyeye, yada resmi kurumlara aid değil, bizim yaşamımız. Bizler, her birimiz kendi yaşamlarımızdan sorumluyuz. Devletin önemlemlerinin yanı sıra bizler de;Biraz duyarlı, biraz daha ciddi bakmaya çalışalım.Can pazarına, büyük acıya dönüşmeden, birşeyler yapalım lütfen...

Pişman olmadan...

ÇOK GEÇ OLMADAN...
Her bir birey, birşeyler yaparsa kitleler oluşur. Var mı başka çaresi??
Herkese depremsiz günler diliyorum
Yasemin Güner

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..