Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '18

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Dereotu

Dereotu
 

Sizleri bilmem ama bende muazzam derecede baharat hastaligi var, gecen yildan beri dereotu ile yatip kalkiyorum diyebilirim. Maydanozgiller familyasindan olan dereotuna agirlik vermem gøzlerimin rahatsizligi ile basladi.  Malum insanoglu yaslanip, rahatsiz olmaya gorsun. 
Hele belli bir yastan sonra daha da ihtimam gerektiren bir durum. Rahatsizliklarimin arasinda; Alerjik akinti, gøz kurulugu, kolesterol, aldigim sayisi on adeti gecen haplardan dolayi hazimsizlik, gastrit, mide agrisi, bir kac romatizma cesitim var, øzelliklede beni eve SIKCA hapseden eklem romatizmasi, artrit, uyku duzensizligim ve de herkeste ne kadardir bilemem modern hastalik depresyon! 
 
Bitkilerden mumkun oldugunca yararlanmaya calisirim. Mide hazimsizligini gecen yillarda, gun asiri cekerken; Dereotunun, sinir sistemi sakinlestirici øzelligi olmasi benim icin son derece efdal bir kurtarici olmus, faydasini ise gøzle gørulur bir sekilde hissetmistim. Abartmamak kaydiyle her bitki ilactan da øte. Atalarimiz; kendi kendinin doktoru olmali diye bosuna mi søylemis, birine iyi gelen bitki bir digerine iyi etki saglamaz, velhasil kendimizi kontrol etmeli, ona gøre dozunu kacirmadan bahatlari yemeklerimizde kullanmaliyiz. Taze olan bitkileri cig olarak yersek vitaminini kaybetmemis oluruz. 
 
Kansere karsi korumasi, kalsiyum bakimindan zengin olusu da ayrica sevindirici. Faydasini gørdugum icin de bloga yazma geregini duydum,Dereotunda E, C, hatta B vitamini yønunden zengin oldugunu biliyorum, uzerine basa, basa "hatta" yazmamin nedeni; uykusuzluk problemime iyi geldiginden dolayidir :)   Saglikli gunler dilerim.  Saygilarimla.
 
 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..