Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Kasım '13

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Dershane dayatması

Dershane dayatması
 

samanyoluhaber.com'dan...


40 yıl evvel, Sandıklı’dan İstanbul’a, dershane için giden bir lise mezununu hatırlıyorum. Beraber yolculuk yapmıştık. Daha önce kazanamadığı üniversiteyi, dershaneden sonra kazanmış, öğretmen olmuştu.

Eğitim sistemi,

Sınav sistemi tâ yarım asır evvel “dershane”leri dayatmıştı. İlk önce, sadece, lise mezunları için açıldı…

Sonra…

Bizlerin çocuk sahibi olduğu yıllarda, ilkokul 4’e kadar indi… Artık 10-11 yaşındaki çocuğunuzu dershaneye göndermek zorundaydınız… Elbette kanunî bir mecburiyet yoktu ama dershaneye gitmeyene de, eğitim ve sınav sisteminde ekmek yoktu…

x   x   x

Bugün geldiğimiz nokta:

Bir büyükşehirde, en pahalı özel okullardan birinde, 8’nci sınıfa giden bir yakınım; hem dershaneye gidiyor, hem de özel dersler alıyor… Aldığı özel derslerden biri de bir imamdan “din dersi”!

Demek, “özel okul”da okumak da sizi dershaneden ve özel dersten kurtaramıyor… Üstelik, dershaneleri kaldıracağım diyen iktidar, öğrencileri, bir de “özel din dersi” almaya mecbur etmiş!

Bir küçük şehirde, Anadolu Lisesi 12'nci sınıfına giden bir başka yakınım, hem dershaneye gidiyor, hem de evde özel dersler alıyor.

Dershane-özel ders alma bu derece yaygınlaşmışken, eğitim ve sınav sistemi öğrenciye ve veliye dershaneleri böylesine dayatmışken; şimdi, diyorsunuz ki, “dershaneleri kaldıracağım!”

Evet, sizinle birlikteyim… Dershaneler kaldırılmalıdır…

Ama bu kanunla, “dayatmayla” olacak iş mi?

Dershaneleri kaldırmak istiyorsan, eğitim ve sınav sistemini, dershaneye muhtaç olmayacak hale getirirsin, olur biter!

x   x   x

EĞİTİMİN FECİ HALİ

Üniversite sınavlarında, 50 bin öğrencinin sıfır aldığını, her sene, herkes görüyor…

Dershane tartışmalarının alevlendiği bu günlerde, bir uzman, lise mezunlarının yarısının “dört işlemi yapamadığı”nı söylüyor… Bunu teyit etmek çok kolay; çevrenizdeki lise mezunlarına basit birkaç işlem sorun… Sonucu görün!

Milletler arası eğitim araştırmaları ve sınavlar yapılıyor… Türkiye, ne yazık ki bu sınavlarda hep nal topluyor… Afrika ülkelerinin gerisinde kalıyor.

x   x   x

Dershaneleri kapatmaya hazırlanan Millî Eğitim Bakanı ve bürokratları gelecek için pembe bir tablo çiziyor…

İstikbal için ümit vermeye çalışıyor…

Eğitimde kalite vaat ediyor…

Bunlar güzel fakat AKP iktidarı, eğitimi öyle karmaşık bir hale getirdi, öyle karıştırdı ki, şimdi yapacağının hayırlı olacağına insan itimat edemiyor.

 

x   x   x

YARAMI SARSA!

Burası Bursa! Mayası nursa: Cennet cümbüşü / Burda ne varsa.

Burası Bursa! Uludağ karsa: N’ola bu karla / Yaramı sarsa!

Burası Bursa! Bursa bin sırsa: Sırlar çözülür-Sular durulsa!

Burası Bursa! Zaman bir dursa: Gaziler kalkıp / Bir hesap sorsa!

Burası Bursa! Sel Seddi kırsa! Meydanda Orhan / Sevgi uçursa!

Burası Bursa! Nabzımla vursa! Hakkı bulurum: Hak bana yarsa!

Mehmet ASLAN

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..