Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '13

 
Kategori
Kitap
 

Dertler Hüzzam Makamında

“…Geçmişten kopmadan gelecekten umut kesmeden

bu günü yaşamak en doğru olan şeydir.”

İsmet Bora Binatlı

31 Mayıs 2009 günü Cemal Safi Beyin düzenlemiş olduğu bir şiir dinletisinde tanışmıştık İsmet Bey ile. Candan davranışları, nazik tutumu, içten cümleleriyle beyefendi kişiliğini koyuvermişti ortaya. Ve hiç üşenmeden salondan çıkıp arabasına giderek getirdiği  “Benim İçin de Ağla” isimli şiir kitabını imzalamıştı benim için. İşte kendisinin şiirleri ile hemhal olmam böyle başlamıştı. İlerleyen zaman içerisinde “Silinmesin İzlerin” isimli şiir kitabını da imzalı olarak hediye etti tüm nezaketiyle.

Evet, şiirlerini yakından biliyordum İsmet Bora Binatlı’nın. Bazı yazılarını benim de köşe yazarlığı yaptığım birharf.net e-dergisindeki köşesinden beğeniyle takip ediyordum.

Şimdi ise o güzel yazıların bir araya toplandığı kitabı, “Dertler Hüzzam Makamında”yı tutuyorum elimde. Geçtiğimiz günlerde Atatürk Kültür Merkezi’ndeki imza gününe gidebilme şansını yakalayarak bu kitabını da imzalı almayı başarabildim. Bilmem, ‘fırından yeni çıkmış’ tabiri uygun olur mu ama kitap henüz matbaadan çıkmış ve fuara gelmişti okuyucusuyla buluşmak için. Kitabı alır almaz dünyanın en güzel rayihalarındanbiri olan kâğıt ve mürekkep kokusunu çektim ciğerlerime.

Ve dolaşmaya başladım kitabın sayfaları arasında…

Kitabın kapağını kaldırdığınızda Prof. Dr. Nurullah Çetin’in “İsmet Bora Binatlı’nın Tefekkür Huzmeleri” başlıklı yazısı ile karşılaşıyorsunuz ilk önce. Sonrasında ise Binatlı’nın kitabı hakkında kaleme aldığı “Sunuş ve Özgeçmişi”yle karşılaşıyorsunuz.

Birbirinden güzel, birbirinden anlamlı, altmış yedi adet deneme süslüyor Dertler Hüzzam Makamında’yı. İçinde yaşadığımız dünyada geçmişten günümüze uzanan geniş bir yelpazeden seçkiler sunuyor adeta satırlarında İsmet Bora Binatlı okuyucusuna.

Şimdilerde ne yazık ki yozlaşmaya başlayan günden güne kan kaybeden manevi değerlerimize ait konulara değinerek gelenek ve göreneklerimizin güzelliklerini hatırlatıyor denemelerinde. Akıcı, anlaşılabilir, akılda kalıcı üslubuyla toplumun değer yargılarını irdeliyor usulca. Güzel dilimiz Türkçe’mizi, dinlerin en güzeli olan İslam’ı, milli duygularımızı ön planda tutarak kültürümüzü kısaca bizi, bize anlatıyor cümlelerinin var gücüyle.

Binatlı, pozitif bir yaklaşımla olumlu davranışların altını çizmiş yazılarında. Fikir, sanat, adet, örf ve geleneklerimizden bahsederek unutmaya yüz tutulan gerçekleri tüm çıplaklığıyla sermiş gözler önüne. Yozlaştırılmaya ‘dur’ demiş, umursamazlığın terk edilmesine karşı tutum sergileyerek bir nevi cevap vermiş satırlarıyla.

Kaleme aldığı denemeleriyle okuyucusu arasında gönül köprüsü kuran Binatlı, saygı çerçevesinde yaşamayı, birlikteliğin vazgeçilmez güzelliğini de salık vermiş yazılarında.

Yalnızlık, umut, karar vermek, şükür etmek, sevmek, yaşarken ölmek, haset etmek, söz, nesil, nefes, insan olmak, dedikodu, iftira, gıybet, köksüzlük, şairlik, maske, dil, esaret, alkış, toplumda kadının yeri, aruz, el, şiir yazmak, yorgunluk, felek, düşmanlık, şive farklılığı, isimlerin taşıdığı anlamlar, internet, işsizlik, Avrupalı olmak, 23 Nisan, yeni yıl, kültürel etkinlikler, gönül, öğretmen, dostluk, anne, aşk, bahar temalı yazıların yer aldığı Dertler Hüzzam Makamında da Peygamber ve Allah sevgisi, Ramazan ve bayramlar, vatan ve bayrak sevgisi de işlenmekte.

İsmet Bora Binatlı’nın çeşitli atasözleri ve özlü sözlerle renklendirdiği yazılarını sıklıkla Kuran-ı Kerim’den surelerle de zenginleştirdiği gözlerden kaçmıyor.

Yazılarında Mevlana, Yunus Emre, Shakespeare, Hugo, Dostoyevski, Chanmfort, Gorki, Mehmet Akif Ersoy, Neyzen, Nefi, Cengiz Aytmatov, Arif Nihat Asya, vb. üstatları da anan Binatlı’nın kendi yaşanmışlıklarından, gözlemlediklerinden, tecrübelerinden beslendiği ve dahası anılarından yola çıktığı aşikâr.

Kültür Ajans Yayınları’ndan çıkan kitabın kapak tasarımı Funda Gökçen tarafından yapılmış.176 sayfa.

Kanımca İsmet Bora Binatlı’nın yazılarını özümseyerek gösterdiği ahvalde yaşayabilenler kaliteli bir yaşama da imza atmış olacaklardır düşüncesindeyim. Hatta “Dertler Hüzzam Makamında”nın okullara kaynak kitap olacak nitelikte olduğu kanaatindeyim. Zira bu yazılar, yaşama ışık tutmaktadır ve doğal olarak da geçmişten geleceğe uzanmış ve uzanmaya devam edecek dilimizi, dinimizi, değerlerimizi, kültürümüzü, politikamızı, ekonomimizi, özümüzü kısaca bizi, biz yapan özellikleri okuruna anlatmakta, aktarmaktadır.

Binatlı’nın “Kültürel Etkinlikler ve Mahalli İdareler” başlıklı yazısında kullandığı bir ifadeyi ben de Dertler Hüzzam Makamında için kullanmak istiyorum ve diyorum ki “Nesilden nesile aktarılması gereken bir değerler manzumesi bu kitap.”

Üstat’ın güzellikleri, doğru olanı, iyilikleri yazan kaleminin hiç susmamasını, daha nice eserlere imza atmasını temenni ederek kendisine sağlıklı ve uzun ömürler dilerim.

Kitap İsteme Adresi:

Kültür Ajans Tanıtım ve Organizasyon Ltd. Şti.

Konur Sok. 66/7 Bakanlıklar-Ankara

Tel: 0 312 425 93 53                

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..