Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '16

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Devlet dairesinde çalıştıklarına bakmayın, bazı memurları bu çalışmayla özel sektörde işe almazlar

Devlet dairesinde çalıştıklarına bakmayın, bazı memurları bu çalışmayla özel sektörde işe almazlar
 

Bu kadar da değil tabi...


İçlerinden geldiğim için biliyorum, hani vasıfsız diyorlar ya memurların bir kısmı böyle; iki kitap okuyup gelmişler. Her yerde kaytaran, çalışmayan olabilir ama bu sektör dikkat çekiyor.

Bunun nedeni “otur çalış” mantığı. Memur masası buna göre dizayn edilmiş, oturup çalışıyorsun. Doğrusu, ne memur, ne masası, ne de yaptığı iş iş değil.

Memurların yaptığı işler nasıl yapılır bilmiyorum ama memur diye bir çalışan olmaz.

Memurlar çalışmıyor demiyorum, yaptığı işler anlamsız. Örneğin şu kadar vergi dairesi var. Kerim Korkut’un vergi düzeninde vergi dairesi yok mesela. Ama aynı işler görülüyor. Nasıl görülüyormuş, yazılarımızı okuyun görün.

Memurluğun gereksizliği bir yana çalışanların verimsizliği, yetersizliği de ayrı konu. Ben özel sektörde de çalıştım. Eloğlu adamı duman attırıyor. Bir dakika boş kal bakalım. Tuvalete giderken patronun gözüne bakardık.

Devletin memurlara (özellikle de bir kısmına) boşa maaş verdiğini düşünüyorum. Eğer amaç bu kadar nüfusun geçinmesini sağlamaksa bir şey diyemem.

Ben doğrusu yeteneksiz bir çalışandım. Memurluğun her alanında yetenek gerekmiyor ama çalışmak gerekiyor; bu nedenle becerili olmamama rağmen vazgeçilmezdim; çünkü yine de maaşımı hak edebilmek için sağa koş sola koş kendimi parçalardım. Hatta bir keresinde maaşımı hak etmediğimi düşünerek iade etmek istedim; ancak işin prosedürünü bilenlerle konuştuğumda hakkında soruşturma açılır deyince vazgeçtim. Belki Türkiye’de bir ilk olacaktı.

Memurların bir kısmı gerçekten hiç çalışmıyor. Yaptıkları bir şey yok. Müdür odasından çıkmıyor. Muavinler de öyle. Şeflerin de yetkisi yok. İşler mi, bugün git yarın gel.

İyi ki bunlar memur olmuşlar yoksa işe falan giremezler, girseler de üç günde kovulurlardı. Ekonominin motoru özel sektör. Çünkü çalışmadan adam sana maaş vermiyor. “Memurun işi kolay” konusu ayrı, o kolay işte çalışsın.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..