Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '21

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

DEVLETİMİZE SÖZÜM VAR

Beni dinler misin lütfen

Sana sözüm var Devletim

 

Bugünlerde

Yaşadığımız şu acıları

Ancak

Akıllıca davranarak geçiştirebiliriz

Akıllı devlet akıllını kullanır

Daha akıllı Devlet

Başkalarının da akılını kullanır

 

Ben

Özellikle bunu öneriyorum sana

Sevgili Devletim

Akıllı davranacaksın

Başkalarının da aklını kullanacaksın

 

Görüldüğü kadarıyla

Türk’ün Türk’ten başka dostu yoktur

Biz bunu bilerek

Davranışlarımızı geliştireceğiz

 

Doğru düşüneceğiz

Doğru konuşacağız

Doğru

Tutum ve davranışlar sergileyeceğiz

 

Bu şekilde

Yanlışlardan kurtulacağız

Haklılığımızı

Dost düşman herkesin

Kabulünü sağlayacağız

 

Atıp tutmayacağız

Sakin şekilde konuşacağız

Bize karşı olan herkesin

Bizi dinlemesini sağlayacağız

 

Şunu unutmayacağız

Bir kimseyle

Bir cümle bile konuşsan

O kimse üzerinde

O cümlenin etkisi olur

Bu söylem

Ünlü sosyolog Bloom’a ait

Biz de Sevgili Devletim

Bu öneriye uyalım uygulayalım

 

Sıkıntılarımızı

Sebepleriyle güzelce

Karşı tarafa anlatalım

Onların kafalarında

Soru işaretleri yaratalım

 

Bizimle sorunu olmayan

Dünya Devletlerini

Dostluk sınırımıza dâhil edelim

Önemli hamlelerimizde

Yanımızda yer almalarını sağlayalım

 

Bizim

Şuandaki sorunlarımız

Tek başımıza karşı koyacak

Sorunlar değil

Ağır sorunlar bunlar

 

Uygar ülkelerle

Bu sorunlarımızı

Konuşmaya başlayarak

İşe başlayalım

 

Birleşmiş milletlerde

Avrupa Parlamentosunda

Ve buna benzer yerlerde

Davamızı önce iyice anlatalım

Çözüm önerilerimizi belirtelim

Çözümü akılcı şekilde elde edelim

 

Yani

Sevgili Devletim

İşin üzerine

Paldır küldür gitmeyelim

Sabırlı sakin ve akılcı yaklaşalım

 

Aslında

Bu konuyu karışan Dış Devletlerin

Bir planı da

Bizim bu konuya

Paldır küldür yaklaşıp

Sonunda hüsran yaşamamızı istemeleridir

Bundan kaçınalım

Sevgili Devletim

 

Haklı yönlerimizi güzelce saptayalım

Uğradığımız haksızlıkları da

Aynı şekilde belirleyelim

Çıkalım dünya ülkelerinin karşısına

Bunları

Bir bir dile getirelim

Göreceğiz

Birçok yandaş insan ve

Ülke göreceğiz yanımızda

 

Ben diyorum ki

Hak her zaman kazanır

Biraz zor da olsa bu böyledir

 

Saygı ve sevgilerimle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..