Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

DGS de başarı Sağlayan Cihan Kocaman" DGS hayatımda girdiğim en kolay sınavdı" dedi

DİKEY GEÇİŞ SINAVINDA BÜYÜK BAŞARI SAĞLAYAN CİHAN KOCAMAN  DİKEY GEÇİŞ SINAVI HAYATIMDA GİRDİĞİM EN KOLAY SINAVDI” DEDİ

Cihan Kocaman Tokat’ın Kardeş şehri Denizli’den Tokat’ın Niksar ilçesine  Yerel Yönetimler Okumak için gelir. Orada Hocası Onur Binbaş onu “Hizmetkar lider Recep Yazıcıoğlu” kitabını yazmış olan bizlerle de tanıştırdı. Bize saygısı ve sevgisi ile çalışarak Gazi Üniversitesi Kamu Yönetimine Dikey Geçiş sınavı ile giden Cihan Kocaman  ile bir röportaj yaptık. “Dikey Geçiş Sınavı çok zordu” diyenler okur ve faydalanırlar umarım.

Soru- Bize hedeflerinizden bahseder misiniz ? Niksar MYO ‘dan Gazi Üniversitesine uzanan hikayenizi dinlemek istiyoruz sizden.

Cihan KOCAMAN- Hedef diyerek yazıma başlamak istiyorum. Herkesin bir hedefi vardır aslında ama bunu hayal zanneder bilinç altına bastırır. Kendi kendine umutsuzluğa kapılarak kendi kabuğuna çekilir. Etrafıma baktığım zaman o kadar az ideal sahibi olan insan var ki insanın etkilenmemesi mümkün değil aslında. Tokat’ta Yerel yönetimler bölümü okurken iki senelik meslek yüksek okulu serüvenim surecinde yerel yonetimlerin ne olduğunu anlatmak, bana derslerime calışıp en iyi notu almaktan daha zor gelirdi. Okuyupta ne olacaksın? muhtarmı olacaksın? Gibi saçma sapan espiriyle karışık demogojileri suratıma vurarak benim iç dünyamda umutsuzluğumu tetikleyen insanlar da olurdu. Bu insanlar Dikey Geçiş Sınavı ile Gazi Universitesi Kamu Yönetimi bolumune yerlestiğimi duyduklarındaki yüz ifadeleri ve verdikleri tepkileri tahmin edebilirsiniz sanırım.

SORU- 2 yıllık bölümde Niksar’da okurken sizin çok ciddi olarak Kişisel Gelişim ile ilgilendiğinizi okulunuza gelen Kişisel Gelişim gönüllüsü yazarlar ile  arkadaşlık kurarak onlardan faydalandığınızı onları ziyaret ettiğinizi ve onların sizlere verdiği kişisel gelişim dergilerini okuduğunuzu biliyoruz bunun size ne katkısı oldu ? DGS sınavı hazırlık aşamasında.Size bu yolculuğunuzda kimler yardımcı oldu ?

Cihan KOCAMAN- Dikey Geçiş Sınavı cok zor bir sınav değil biraz calışma ile çok güzel sonuç alınabilecek bir sınav. Ama bazen insan cok calışsa da idealine ulaşamaya biliyor tam burda kişisel gelişimin önemini gayet net olarak anlayabiliriz. İnanmak ve başarmak. İnançsız insan olmaz olamaz herkesin inandığı birseyler muhakkak vardır ben başaracagıma inandım ve başardım. Meslek Yuksek okulumda hayatım boyunca unutamayacağım muhtesem bir insan, haklının yanında haksızın karsısında olan biri, herzaman bizlere bir hoca değil bir baba gibi bir arkadaş bazen içimizi dökebileceğimiz bir dost olan Ögr. Gör. Onur BİNBAŞ Hocamla tanıştım. Her zaman desteğini esirgemeyen ne olursa olsun yanımızda oldugunu hissettirebilen birisini tanıyorsanız hayalleriniz hedeflerinize hedefleriniz başarılarınıza dönüşebiliyor. Onur hocamın hakkını ödeyemem ona burdan sonsuz tesekkurlerimi iletiyorum. Ve Onur hocamın sayesinde tanıştığım değerli ve bir okadar bilgili olan Turan Yalçın Abim. Ben Turan abiyi bir bankaya benzetiyorum bilgi bankası azim ve kararlılığın meyvesini en iyi görebildiğimiz bir sistem önümde oluyor onunla konuştugum zaman. Ve hiç bir karşılık beklemeden bilgisini en ictenliğinle bizlerle paylasmak icin bizden cok çalısan ve isteyen tertemiz bir kalbi var ona da çok tesekkür ederim. Niksar’da bizi güler yüzlü karşılayan ara sıra ziyaretine giderek muhabbetini ve desteğini bizden esirgemeyen Niksar Ak Parti İlçe Başkanı Abdullah YILDIZ’a da burdan bize Niksar’ı sevdiren güzel muhabbeti ve desteği için cok tesekkur ediyorum.

SORU- Dikey Geçiş Sınavında başarılı olmak isteyenlere neler tavsiye edeceksiniz ?

Cihan KOCAMAN-  Dikey geçiş sınavını herkes kazanabilir. Eğer bunu bir kişi yapabiliyorsa herkes(NLP nin en büyük kuralı bu. Bunu Kişisel Gelişim kitaplarından ve dergilerinden öğrendim)  yapabilir . Benim hayatım boyunca en kolay girdiğim sınavdı diyebilirim. Ve ekliyorum ön lisansta bir kenera atılacak bir eğitim değil ama size iki senelik okulamı gidilir diyenlerin inadına bunu basarın diyorum. Hedeflerinizi hayallerinize dönüştürmeyin hayallerinizi hedeflerinize dönüştürün.Ben bu sınava bir sıfır önde başladım Onur hoca gibi bir hocam ve Turan abi gibi bir dostum olduğu için yapılamayacak hicbirsey yok yeter ki gönülden isteyin ve biraz çalısın.

Çok sağ ol Cihan Kardeşim Tokat Denizli Kardeşliğine katkılarınız ve bizlerden yeterince faydalanarak bizi anladığınız için de ben ve arkadaşım Onur Binbaş sizi tebrik ediyor ilerde sizi başarılı bir Kaymakam olarak görmek ve bizleri de Kaymakamlık yaptığın yere davet etmeni bekliyoruz.

 TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..