Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '14

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Didim 3. Uluslararası Zeytin Festivali...

Didim 3. Uluslararası Zeytin Festivali...
 

 

Yani, öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, 
yetmişinde bile, mesela, zeytin dikeceksin, 
           hem de öyle çocuklara falan kalır diye değil, 
           ölmekten korktuğun halde ölüme inanmadığın için, 

                                      yaşamak yanı ağır bastığından. (Nazım Hikmet)

Soma ilçemizde 6 bin zeytin ağacı katledilirken, Didim ilçemizde 3. Uluslar arası Zeytin festivali başladı… Zeytin, tüm kutsal kitaplarda mitolojilerde ayrı bir yeri olan, kutsallığın, bolluğun, adaletin, sağlığın, erdemin, barışın timsali olan bir ağaç…

Didim ilçemiz, deniziyle, Altınkum’yla tarihsel dokusuyla, doğal dokusuyla öne çıkan bir ilçemiz… Bu doğal dokunun içinde de zeytin ağaçlarının bir başka önemi var…

İlkçağ Filozoflarından Didimli hemşerimiz Thales için de zeytinin ve zeytinciliğin önemi çok büyüktü… Sadece astronomideki yeteneklerini göstermek için kış mevsimindeyken, o yıl zeytin hasadının çok verimli olacağını hesaplamış ve çok sayıda zeytin yağhanelerini kiralayarak çok para kazanılacağını göstermek istemiştir…

Zeytin ağacının ilk ağaç olduğuna dair bir inanç vardır… Rivayet edilir ki; Nuh Peygamber tufan sonrasında bir hayat belirtisi olup olmadığını öğrenmek için beyaz güvercini salıverir, beyaz güvercin biraz sonra bir zeytin dalıyla döner…

Barışın da bir simgesi olan zeytin dalı, Didim’de geleneksel olarak yapılan Barış şenliklerine de ilham kaynağı olmuştu…

Şimdi ilçemizde, 3. Uluslar arası Zeytin Festivali yapılıyor… Bu festivali her yönüyle önemsiyorum… Festival yıldan yıla bir gelişme kaydederek, geleceğe bir umut veriyor… Her başlangıç zordur… Zorluklardan yılmadan festivalleri daha canlı hale getirmenin yollarını da bulmak gerekiyor…

3. Uluslar arası Zeytin Festivalini gezerken çok olumlu izlenimler edindim… İlginin arttığını gözlemledim… Bir panayır havasına bürünmüş hali güzeldi… Festivalin bir tanıtıma dönüşmesinin yanında bir eğlenceye dönüşmesini de önemli buluyorum… Sadece gündüz saatlerine değil, festivalin geceye de sarkarak birkaç yere bira standı, şarap standı açılarak eğlencenin boyutları genişletilebilir…

Didim ilçemizde yaklaşık 40.000 dekar zeytinlik alan var… Bu alandan 4000ton zeytin üretilebilmekte…

Ayrıca Didim ve çevresine olduğu gibi Aydın ilimizin özellikle de Kuşadası ve Güzelçamlı’da çok sayıda yabani “delice” zeytinleri bulunmaktadır… Güzelçamlı – Kuşadası sınırları içindeki Dilek Yarımadasındaki Milli Parkın “delice zeytinlerinin “ toplatılması için ihale açılmak istenmesi çevreci kuruluşlar tarafından tepkilere neden olmuştur… Bunun önemli nedeni zeytinler toplanması sırasında yaban ortamı içinde çok sayıda nadide bitkiye, doğal yapıya zarar verileceğindendir…

Zeytin ağaçları tarihi süreçlere hep yolculuk ve tanıklık ede gelmiştir…

Antikçağ masalcısı Homeros Ege kıyılarında gezerken; yaşlı bir zeytin ağacı dikkatini çeker, yaşını tahmin etmeye çalışır… Zeytin ağacı dile gelir ve” ben herkese aidim. Sen gelmeden önce de buradaydım ve sen gittikten sonrada hep burada olacağım” der.

Didim ve çevremiz başta olmak üzere Aydın ilimizde anıt niteliğinde olup korumaya alınmış çok sayıda zeytin ağacı vardır…

Festivale Emeği geçen başta Kaymakamlığımız ve Belediyemiz olmak üzere tüm kuruluşlara bir Didimli olarak teşekkür ediyorum, festivalin önümüzdeki yıllarda daha etkin ve güçlü olmasını diliyorum…

Şiirle başladığım yazımı, yine "Arif Damar'ın" güzel bir şiiriyle bitiriyorum...

Yaşamak sadece sevmektir, inan bana.
Sevmeyenler dünyamızda yaşamıyor.
Yaşamak suda, toprakta, insanlarda görünerek;
bir zeytin ağacı gibi.
Bir zeytin ağacı gibi, ne güzel
denize yakın olacaksın,
uzayan dallarında, yapraklarında ışık
ta derinlerde köklerin.
Bir zeytin ağacı gibi, bin yıl severek
yaşamak her gün...?

 Not:  Milliyet Blog Galeride ilgili fotoğraflar...

Erdoğan Şahin

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..