Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '16

 
Kategori
Güncel
 

Didim Belediyesi sezona hazırlanıyor...

Didim Belediyesi sezona hazırlanıyor...
 

     Belediyecilik zor iş...Yaşadığımız kentin sorunlarının muhatabı olarak hep belediyelerimizi görürüz… Hele yaşadığınız yer Büyükşehir Belediye sınırları içindeyse, tüm köylerin sorunlarının muhatabı da belediyeler oluyor…

Belediye yönetimleri doğal yapısı gereğiyle halkla daha iç içedir. Bir ilçede yaşıyorsanız sorununuzun muhatabı belediye başkanı olsun olmasın Belediye başkanını yakaladığınız yerde bu sorununuzu hemen gündeme getirirsiniz… Bu yönüyle kaymakamlar, valiler halktan biraz daha uzaktır, daha doğrusu halk bu makamlara karşı mesafelidir…

     Büyükşehire bağlı deniz kenarındaki bir ilçede yaşıyorsanız, sorunların yumağı daha da büyüyor… Mevzuat sayıları daha çok artıyor… Bu durum belediyelerin elini kolunu bağlayan durumları ortaya çıkarıyor. Halk hizmet bekliyor ama Belediyeler mevzuatları aşamıyor. Belediye başkanları kendi inisiyatiflerini ortaya koymaya çalıştıkları zaman da bir takım yasal soruşturmalarla karşı karşıya kalıyorlar…

     Didim gibi Büyükşehirden uzak, tarihsel dokuları, sit alanları, kıyıları, koyları olan bir ilçede mevzuat sayısı daha çok artıyor… Bazı çalışmalar yapabilmek, bir yere kazma vurabilmek için çok çeşitli yerlerden izin almanız gerekiyor bu da çalışmaların gecikmesine neden oluyor…

Hele iktidar partisinin Belediye Başkanı değilseniz sorunlar daha da çok katmerleşmeye başlıyor… Ayrıca yaz sezonu döneminde bir milyona yakın nüfusa hizmet vermeye çalışıyorsunuz ama genel bütçeden bunun karşılığını alamıyorsunuz…

    Didim İlçemizin Belediye Başkanı Deniz Atabay, iyi niyetle, azimli bir çalışmayla Didim’in sorunlarını çözmeye çalışıyor… Başkanın elini kolunu bağlayan birçok durumun olduğunu biliyoruz. Vatandaşlarımız bu durumları bilmediğinden-bilemediğinden- gördükleri her yerde başkanı çevirip sorunlarını anlatıyor… Başkan tüm sorunları sabırla dinliyor.

     Belediye başkanımız Deniz Atabay’ın yerel basınla buluşma günlerine Özgürses Gazetesi Köşe yazarı ve Milliyet Bloggeri olarak ilk kez katıldım… Toplantı öncesi Didim Altınkum ve Didim geneline hizmet verecek yeni temizlik araç ve gereçleri bizlere tanıtıldı… Altınkum’un temizliğine jet yanıt verebilecek küçük elektrikli golf arabaları bize tanıtıldı. Bu araçları bayanların kullanıyor olması ise Didim’in çağdaş yüzüydü…

Altınkum’un çehresi uygulanan projeyle güzelleşirken bir takım yenilikleri de bu yaz hep beraber göreceğiz… Şemsiye ve şezlonlar için pos cihazlarının kullanılacağı, Altınkumda hırsızlığın önlenmesi için emniyet kasası uygulaması yapılacağı, vidonjörlerin teknelerden sintine çekme işinin vidonjörlerle değil görüntü, koku gibi kirliliğe neden olmadan çözümlendiğini. Teknelerin hafıza kaydı tutularak denize sintine bırakmalarının imkânsız hale getirildiğini de bu arada öğrenmiş olduk…Ayrıca Altınkum esnafına tekerlekli çöp bidonları dağıtılarak, plastik poşetler içinde çöp çıkartılmasının önüne geçilecek...Belediyemiz, Didim turizminin can damarı Altınkumda çok olumlu ve hızlı bir çalışmayla sezona hazırlanıyor...

Belediye Başkanımızı açıklamaları ve yerel basının soruları ilçemizin gözde çay bahçesi olanDidim Belediyesi  Barış Çay bahçesinde bir sohbet tadında devam etti…

Toplantı ile ilgili gözlemlerimi ve izlenimlerimi bir başka yazımda sizlerle paylaşacağım…

     Kısacası; Belediyecilik zor iş…İlçemiz için özveri ile çalışan tüm belediye çalışanlarına sabır ve başarılar diliyorum… 

Erdoğan Şahin - Didim

Not: Konuyla ilgili fotoğraflar aşağıda Milliyet Blog Galeride

 

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..