Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mayıs '14

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Didim Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu, "Panayır Adası" yürüyüşü ve pikniğiyle sezonu kapattı...

Didim Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu, "Panayır Adası" yürüyüşü ve pikniğiyle sezonu kapattı...
 

 

Didim Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu, “Doğa Yürüyüşü” sezonunu daha önceden planladığı gibi, Didim açıklarındaki “Panayır” adası yürüyüş ve pikniğiyle sonlandırdı…

Soma acısı, tüm doğa yürüyüşçülerinin yüreğindeydi… Her zaman coşku içinde yaptığımız yürüyüş ve piknikleri, bu sefer hüzünlü bir duygu içinde gerçekleştirdik…

Didim Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu, sezon boyunca yağmur, çamur demedi, Didim, Aydın, İzmir ve Muğla çevresinde çok önemli, eğlenceli yürüyüşler gerçekleştirdi… Yürüyüşlerimiz genellikle tarihsel ve kültürel dokuların içinden yol buldu…”Buralara şimdiye dek, niye gelmedik dediğimiz çok yer oldu… Yürüdüğümüz, dağları, tepeleri, geçtiğimiz dereleri, mağaraları bolca fotoğrafladık ve geleceğe önemli anılar bıraktık…

Dedim ya,  daha eğlenceli yapmaya düşündüğümüz Panayır adası yürüyüş ve pikniğimize Soma acısı ve hüznü damgasını vurdu…

Dağlarda, bayırlarda, derelerde, zirvelerde yürümeye alışmıştık, şimdi denizin ortasındaydık…

Sabahın sekizinde, Altınkum Belediye Barış Çay Bahçesinin önünde toplandık… Teknemiz bizi karşılamaya hazırdı… Yaklaşık yüz elli kişilik grubumuz, bakımlı, tertemiz gezi teknesinde yerlerini aldılar… Hava güzeldi, mavilikte gökyüzü ve deniz yarışıyordu… Teknemiz sahilden uzaklaştıkça Didim Altınkum gerilerde kalıyordu… Çok geniş bir açıdan Didim’in fotoğraflarını çekmeye başladık…

Didim’den yaklaşık 5 kilometre uzaklıktaki Panayır Adasına doğru teknemiz ilerken, bir kişi daha yüzerek denizden bu adaya ulaşmaya çalışıyordu… Bu kişi Doğa yürüyüşçülerinin yakından tanıdığı ve sevdiği Ömer Özgür arkadaşımızdı… Soma’da yitirdiğimiz madencilerimizin anısına sabahın sekizinde o da, Didim’in serin sularında yüzerek, Panayır Adasına ulaşmaya çalışıyordu…

Didimli Okçularımızda; hocaları Berkenis Aydemir’le birlikte Somalı Madencilerimizin anısı için oklarıyla teknedeydiler… Didimli Optimistçilerimizde aynı duygu ve hüzünle teknemizi takip ediyorlardı…

Teknelerin öyle kolay yanaşamadığı bakir adalarımızdan biri olan Panayır adasına, daha önceden yapılan keşifler ve incelemeler sayesinde sorunsuz yaklaştık… Şimdi Ada’daydık… Didim’de yaşayıp da bu Adaya ayak basan şanslı kişilerdendik… Ada içinde yaklaşık bir kilometre yürüdükten sonra piknik yerimize ulaşacak, isteyen piknik yerinde kalacak, isteyenler de Ada’da üç kilometrelik Doğa yürüyüşüne katılacaktı… Daha önceden uyarıldığı gibi zaten çevre ve doğal yaşam konusunda çok duyarlı olan Doğa Yürüyüşçüleri, martı yumurta ve yuvalarına, tavşan yuvalarına dikkat ederek, onlara zarar vermeden Ada içinde yürüyüşe başladılar… Martılar, biz davetsiz misafirlere karşı tepkilerini gökyüzünde sesli bir şekilde protesto ettiler…

Piknik yerimize sorunsuz ulaştık, grup grup sahilde yerlerimizi aldık… İsteyenler üç kilometrelik yürüyüşe katıldı, istemeyenler de denize girerek denizin keyfini çıkardı…

Güzel bir pazardı, Ömer Özgür arkadaşımız, alkışlarla yüzme maratonunu başarıyla tamamladı…Didim Dağcılık ve Doğa Sporları Grubu dostlukların, arkadaşlıkların gelişmesinde de önemli bir vesile olduğunu gösterdi…

Yürüyüş sezonu bitti ama grubumuzun yine sistemli ve planlı bir şekilde “Kültür Gezileri” düzenlemesini istiyoruz... Ülkemizin en çok ören yerine sahip olan ilimizin bu güzel yerlerini de görmek istiyoruz…

Grubumuzun dörtlüsü, Nusret Tankal’a  Murat Behram’a, Cevdet Kavalcı’ya, Salim Kaynak’a teşekkürler ediyorum…

Görüşmek üzere…

Erdoğan Şahin

Not : Etkinlikle ilgili fotoğraflar aşağıda "Milliyet Blog Galeri'de"

 

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..