Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'e "Eylülde gel"...

Didim'e "Eylülde gel"...
 

 

Ege’ye ilk kez yetmişli yılların başında okul gezisiyle gelmiştim…

Öğretmen okulunda yatılı olarak okuyordum… Okul, karne tatilinde başarılı öğrencileri ödüllendirmek için kendi otobüsüyle on günlük Ege Bölgesi gezisi düzenlemişti…"Pek başarılı öğrenci sayılmazdım ama okul idaresi beni de bu gezi için seçmişti." Tüm masraflar okulun bütçesinden karşılanıyordu… Gittiğimiz yerlerde de okullar tatile girmiş olduğu için yatılı okulların yatakhanelerinde kalıyorduk…

Denizle ilk o zamanlar tanıştım…

Orta Anadolu’nun bozkırlarından gelen bir genç için, Ege kıyıları çok farklı, eğlenceli ve ilginçti…

 O zamanlar Ege’nin her yerinde “Alpay’ın” konser afişleri asılıydı… Alpay’ın Eylül’de gel şarkısı da o zamanlar hepimizin dilindeydi…

Okul gezisinde yıllar önce gördüğüm Ege’nin güzel kıyısı Didim, yaşamımın Eylül’ünde de mekânım oldu…

Eylülde bir başka oluyor Didim… Hafiflemiş, tekrar bahara yelken açmış gibidir… Tüm dinginliğiyle, gülümseyen güneşiyle, daha mavileşen deniziyle, insanın ruhunu okşayan meltemiyle, imbatıyla bir başka kucaklıyor insanı…

Kısacası: Heredot’un “Gökyüzü altındaki en güzel yeryüzü” dediği Didim, Eylül ayında bir başka güzel oluyor…

Temmuz, Ağustos aylarının kalabalığı ve sıcağı kalmamıştır… Didim Altınkum daha sakin, deniz bir başka güzel süzülmeye, kendini dinlenmeye almış gibidir… İngilizlerin genellikle Eylülü tercih etmelerinin gerçek sebebi de bu olmalıdır…

Alpay, “Eylülde gel” romantik aşk şarkısını sanki Didim'in sevgilisi "Eylül" için söylemiş gibidir…

Didim’e Eylülde gelenler her yönüyle mutlu olurlar, yenilenmiş olarak dönerler…

Özellikle, yaşamının Eylülünde olan emekliler, Eylül ve Ekim aylarında Didim sizi bekliyor..

Eylülde gel ama Ekim küsmesin, Ekimin de gönlünü al...   

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..