Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '17

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Didim Geleneksel Kutsal Yol Yürüyüşü ve...

Didim Geleneksel Kutsal Yol Yürüyüşü ve...
 

Didim, son dönemlerdeki sosyal etkinlikleriyle, festivalleriyle ve şenlikleriyle adını duyurarak önemli bir turizm kenti olduğunu gösterdi. Bu yöndeki ilgi ve katılımlar oldukça yoğundu. Didimliler bu türlü etkinliklerin ilçelerinde sık sık yapılmasından da çok mutlular…

Nisan Ayının son haftasında Türkiye’de ilk kez ilçemizde yapılan “Vegan Festivali” Didim’e önemli bir farklılık ve hava katmıştı. Bu festival gelecek vaat ediyor… Didim ve Yöresi Engelliler Derneği Başkanı Bedri Altıntaş Belediyemizin de katkısıyla Engelliler Haftasını Engelliler festivaline dönüştürerek engelliler adına önemli bir iş yaparak toplumda bu yöndeki duyarlılığın artması yönünde önemli bir katkı sağladılar…

Diğer yandan bir felsefeci olarak çok önemsediğim ve heyecanlandığım, ilki geçen yıl yapılan Thales buluşmasının bu sene 27 Mayıs Cumartesi günü Milet Antik Tiyatro’da yapılacak olan “M.Ö. 6.Yüzyılda- “Aydınlanma çağında Thales ve Çağdaşları” konulu etkinlikle devam edecek olmasıdır.

Didim’de son dönemlerde yapılan festivallerin, etkinliklerin Didim’in tarihselliğine, doğal ve kültürel yapısına uygun etkinlikler olduğunu düşünüyorum.

Gelelim asıl yazımızın konusuna… Bu etkinliklerden biri de gelenekselleşmeye başlayan 5. Didim Kutsal Yol Yürüyüşüydü.

Tüm Dünya genelinde ve ülkemizde de “doğa yürüyüşlerine olan ilgi” günden güne artmaktadır. Dünya’nın çoğu ülkesinden insanlar doğa yürüyüşleri yapabilmek için Korsika” örneğinde olduğu gibi yürüyüş parkurlarına akın etmektedirler…

Didim ve çevresi Latmos- Beşparmak Dağları- Karya Yolu Doğa Yürüyüşleri için en doğal yollar ve parkurlar olarak karşımızda durmaktadır.

Didim ve çevresi bu geleneği Antik Çağlardan almaktadır. Didim sınırları içindeki Milet Antik kentinden 2600 yıl önce Milletli genç kızlar, erkekler, tüm Miletliler en güzel giysilerini giyerek Millet’ten Didim Apollon Tapınağına uzanan 16 kilometrelik yolu bir şenlik, bir bahar coşkusu, bir kutsallık gizemi içinde yürüyerek Didim Apollon Tapınağına kehanet merkezine ulaşıyorlardı… Bu, her yıl Nisan ve Mayıs aylarında tekrar ediyordu. Genç kızların, erkeklerin burada yürekleri sevgiyle aşkla çarpıyordu. Eros’un aşk okunu kendilerine atıp yüreklerinin bir güzele çapması için dua ediyorlardı…

Didim ve çevresinden gelen binlerce doğa yürüyüşçüsünün katıldığı Kutsal Yol Yürüyüşüne Başta Kaymakamımız, Belediye Başkanımız ve çevre il ve ilçelerden gelen çok sayıda konuk katıldı. Didim Belediyesinin maddi katkılarıyla gerçekleştirilen Doğa Yürüyüşünün başlangıcı Akköy’dü. Didim Belediyesi katılımcılara şapka, tişört, beslenme paketi temin eti. Yaklaşık 12 kilometrelik doğa yürüyüşüne her yaş grubundan binlerce insan katıldı. Günümüzden 3 bin yıl önce bu topraklarda yaşayanların ayak izlerinden ve soludukları aynı havadan soluyarak, Herodot’un “gökyüzü altındaki en güzel yer” olarak betimlediği yoldan yürümeye başladık…

Thales’in, Anaksimandros’un, Anaksimenes’in  Herakleitos’un, Pythagoros’un(Pisagor) ayak izlerinden yürürken tartışmalarını, seslerini duyar gibi olduk… Biri su, biri hava, biri sonsuzluk, biri hava su ateş toprak, biri de hayır hayır her şeyin kökeni –tözü- arkesi- “sayı” diye bağırıyordu sanki…

Güzel bir gündü, güzel bir coşkuydu. Doğa, tarihsel dokular tüm sıkıntılarımızı almış gibiydi. Didim Belediyesi, Doğa Yürüyüşçüleriyle birlikte önemli bir iş yaptı. Didim’in Doğa Yürüyüşleri için merkezi bir konuma gelmesi için, tarihten gelen mirası en iyi şekilde kullanmaya kararlı olduğunu göstermiş oldu. Bu yürüyüşlerin ilerde çeşitlenerek Didim’i merkezi konuma getireceğini ve Korsika’ya rakip olacağını düşünüyorum. Emeği geçenlere binlerce teşekkürler…

Görüşmek üzere.

Not: Yürüyüşle ilgili fotoğraflar ekte Milliyet Blog Galeride

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..