Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '08

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Didim'in taşlarına, Dünya sanatçıları can verdiler.

Didim'in taşlarına, Dünya sanatçıları can verdiler.
 

Tarihsel dokusuyla, deniziyle , Altınkum'uyla, Ege Bölgesinin incisi olan Didim, şimdi de, Didim Belediyesinin Kültürel çalışmalarıyla, Dünya'nın çekim merkezi olma yolunda hızla ilerliyor.

Didim, Apollon tapınağıyla, Medusa'sıyla, Milet'iyle, tarihten aldığı taş, mermer heykelciliğini günümüze taşıyarak, Dünya'nın heykeltraşlarını Didim'de buluşturdu.

Didim, eski köyde bulunan Cumhuriyet İlköğretim okulunun bahçesinde bir ay süreyle , Almanya'dan, İtalya'dan , Japonya'dan, İspanya'dan gelen sanatçılar, Türk sanatçılarıyla, Didim'in taşlarına can verdiler. Çok güzel sanat eserleri meydana getirdiler. Bu yapılan kültürel çalışmalara, Didim Belediyesi tam destek verdi. Bu çalışmaların gelenekselleştirilmesi için gerekli çalışmaları yaparak, çalışma alanı ve sergilemeleri yapmak için, bir alanı kamulaştırıp, hizmete sokmayı planlamaktadırlar.

Böyle bir sergiyi gezmekten, meydana getirilen eserleri görmekten, bu eserlerin ustalarıyla tanışmaktan mutlu oldum.

Bir Didimli olarak, bu çalışmalara destek veren başta Belediye Başkanımız Mümin Kamacı olmak üzere, emeği geçen tüm ilgilere bir vatandaş olarak teşekkür ediyorum.

Bu sergiyi gezerken, çok gayretli ve heyecanlı şekilde durmadan fotoğraf çeken, eserlerin video çekimlerini yapan, sanatçılarla birebir konuşan, sohbet eden, yabancı dil de bilen bir bayan çok dikkatimi çekmişti. Bayan arkadaşla tanıştığım da onun da benim gibi,"Milliyet Blog" yazarı olduğunu öğrendim. Bundan çok büyük mutluluk duydum. Nazik , işinin ehli bir davranışıyla , çok ilgi çekmesinden, Milliyet Blog yazarı olarak sevinç duydum. Bu arada Milliyet Blog üzerine önemli bir konuşma ve dedikodu yaptık.

Milliyet BLOG'UN ne kadar önemli bir işlev yaptığını bu vesileyle görmüş oldum. O, kibar, çalışkan, hanımefendi blog sayfalarından tanıdığımız, "Ezgi Umut" Hanımefendiydi.

Tarihsel bir doku içinde, bu sanatsal faaliyetlere kucak açan, çağdaş anlayışlı belediyemizi düşünürken, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'in heykeller üzerine yıllar önce söylemiş olduğu"tükürrüm böyle sanatın içine"   sözlerini anımsayınca, Didim'de yaşamış olmaktan çok büyük mutluluk duydum .

Sergi açılışını, Belediye Bakanımız, Sayın Kamacı yaptı. Sanatçılara ödüllerini de belediye başkanımız verdi. Çok dilli bir ortamda çeviriye ihtiyaç yoktu. Sevginin, sanatın çeviriye ihtiyacı yoktu.
Sanatın ve sevginin dili herşeyi anlatmaya yetti.
Gelecek yıllarda da taşa can veren ustaları , Didim'de görmek umuduyla...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..