- Kategori
- Alışveriş - Moda
Dikkat!!! beyaz eşya alıyorum

TEKNOLOJİ !!! HER ZAMAN BAŞ TACISIN. İNANIRIZ Kİ;BU HAL BİZLERİN YAŞAM TARZIDIR.
Her sektörde olduğu gibi beyaz eşya sektörü de kendi içinde başlı başına bir çok önemli dal ve gruba ayrılır. Bu gruplar içerisinde alışveriş yapmak her insanın tabii ihtiyaçları olmasının yanısıra, özellikle vurgulanması gereken kritik nokta; her alışverişin kendine göre özel bir yönteminin olmasıdır. Örneğin bir mal veya malzemeyi alırken teşhirde sergilenmekte olanların çok iyi kontrol edilmesi, en küçük ihmale dahi mahal bırakmadan veya gözden kaçırmadan tüm noktaların titizlikle incelenmesi gerekliliğidir. Gerçekten de bu noktada malın veya malzemenin satıcısı; eğer herhangi bir göz boyama yöntemine başvurmuşsa bu durum gösterir ki tüketici kandırılmıştır. İşte insan bu ve bunun gibi tüm olumsuz veya negatif durumlar karşısında her zaman çok dikkatli ve gözü açık olmalıdır.
Bir elektronik veya beyaz eşya mağazasına girildiğinde; ürünler içerisinde var olan Beyaz Eşya da dikkat edilmesi gereken bir çok önemli nokta olmakla beraber, teknik servis ağının oldukça yaygın olması da önem arzeder. Özellikle dikkat çeken konu; teknik servis ağı veya durumu ile müşterilere istenilen zamanda ivedilikle ulaşılması ve her türlü teknik desteğin sağlanması, her firma için çok ama çok ayrıcalıklı bir resim ortaya koyar. Çünkü tüketici genelde elektronik veya teknik ürün alışverişlerinde bu özelliği her zaman daha çok ön planda tutar.
Toplumda veya Tüketiciler arasında tabulaşmış ve yıkılması çok zor olan önemli yaygın bir görüş vardır. Bu görüşe göre; özellikle bir markanın elektronik veya beyaz eşyası muhakkak daha çok ön plandadır. Bu durumu hiç bir güç veya faktör asla engelleyemez. Bu oturmuş sistem veya algı da çok kalın duvarlarla örülmüş adeta bir kale gibidir. Kırılması, yıkılması veya içine girilmesi çok ama çok zordur. Piyasalarda o kadar çok beyaz eşya firması vardır ki; bunların içinde en çok öne çıkan firmalar; Arçelik, Beko, Sıemens, Samsung, Vestel, Bosch, AEG, Profilo, Arıston, Indesıt ve LG vs. dir. Bu sayılan beyaz veya elektronik eşya firmaları arasında yapılan seçimler, insanların tercihlerine göre oldukça farklılık gösterebilir. Çünkü Tüketici; bu sayılan markaların birinden memnun olurken, bir diğeri başka bir markadan memnuniyet duymakta, yani kişiden kişiye oldukça farklılk göstermektedir. Gerçekten de; toplum içinde oturmuş veya yaygınlaşmış olan görüş ise; elektronik veya beyaz eşyada şans faktörünün her zaman daha çok ön planda oduğudur.
Sonuç olarak; her türlü elektronik veya beyaz eşya alım ve satımlarında; hem üreticilerin hem de tüketicilerin uyması gereken kriter veya prensiplere muhakkak harfiyen uyması, ticari ahlak açısından stratejik öneme sahiptir. Özellikle tüketici konumunda bulunan insanların alışverişlerde daha çok bilinçli hareket etmeleri, bir ürünü alırken hakkında yeteri kadar araştırma yapmaları ve daha önceden ürünü kullanmış olan kişilerin görüşleri de nazarı dikkate alınmalıdır. Her üreticinin prensibi " İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim." olmalıdır. Bu prensibi her üreticinin, her sanayicinin, her tüccarın ve her işadamının tam olarak benimsemesi çok büyük bir şarttır. Aslında şarttan öte vicdani kabul olarak görülmeli, içtenlikle, coşarak ve koşarak yerine getirilmelidir.