Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Dikkat! Sigara bağımlısının hoşuna gitmez! Okumak yürek ister...

Dikkat! Sigara bağımlısının hoşuna gitmez! Okumak yürek ister...
 

İkinci kez konu olarak sigara konusuna değineceğim. Geçenlerde bir okulda sigaranın zararları ile bir toplantı tertip etmişler. Konuşmacı olur musun dediler.  Benimde  üst düzeyde pişmanlık duyduğum bir konu olduğu için hemen kabul ettim.  Diğer arkadaşlar hafiften bu işten kurtulduk diyerek sevindiklerini gördüm. Konuşma için slaytta gerektiği için, biraz araştırma yapmam gerekti.  Aslında konu olarak anlatacaklarım kafamdaydı. Anlatım sonrası bu yazıya karar verdim. Uzun süredir yazamadım. Kısmet bugüne imiş.

Peki slaytlarda ve anlattıklarımda neler vardı. İlk olarak  sigara ile birlikte dört bin civarındaki maddeyi soluyoruz. Sigara içenlere müjde . Size gidin bir egsoz gazını solumak için ağzını bir egsoza  dayayın ve içinize çekin desem hemen bana ve diyen insanlara kızarsınız.  Benim dememe gerek yok.  Zaten sigara içerek egsoz  gazını soluyorsunuz. Sigara zevklidir diyenlere duyurulur. Egsoz  gazının zevkli olduğunu sadece sigara içenler söylüyor. Neresi zevkli bilemiyorum.  Gelelim başka bir noktaya . Elinize bir boya fırçası alın  ve bu fırça ile katran dolu bir bidona batırarak uzanabildiğiniz kadarıyla solunum yollarınıza sürün. Yine kızdınız.  Tabi ki alveollere kadar uzanamazsınız.  Lakin sigara içerek sigaranın  katranı  zaten alveollere kadar  gidiyor. Onun için rahat edin.  Geceden kalmış sigara tablası nasıl kokar bilir misiniz.  Kızmayın ey vatandaş. Bu koku elbiseleriniz de mevcut, azıcıkta akciğerlerinizde mevcut. Nasıl sevindiniz değil mi. Ne zevklidir o kokuyu çekmek. Hadi seni gidi seni.  Dişler mi size çok kızıyorlar ama yapılacak bir şey yok.  Sigara dumanı sarartır.  Onun için normal fırça yetmez . Eh biraz sert cinsinden olsun.

Görünen kısmından azıcık dokunduk.  Şimdi bedene gelelim. Artık müjde verebiliriz. Akciğerleriniz  artık pembe renkte değil. Nasıl mı. Kızacaksınız amma yapılacak bir şey yok. Hafiften ”gararı” verdi. Nasıl zevkli değil mi.  Gülersiniz.  Damar yapınız ağlar, feryat eder lakin siz bunu duymazsınız.  Her bir eritrosit (kırmızı kan hücresi)  onlara karbondioksit ve monoksitle verdiğiniz  zarardan dolayı isyandadır. Boğuluyorum yeter diye adeta küfür edercesine bağırır lakin siz bunu asla işitemezsiniz.  Çünkü çekilen o pislik sizin için çok zevklidir. Zamanla bütün organlarınız isyan eder ve bu zulme dayanamaz ve yavaş yavaş iflasa doğru giderler. Lakin sigara sizin için çok zevklidir bunu bile algılayamazsınız.

Sigara içen büyük adamdır. Çevresine bakar “sigara içmeyenler ot gibi” adamdır.  İçmesini bilmeyen kişiler  sigaranın zevkini bile algılamayan zavallıdır onlar.  Asıl gerçeğe yüzünü dönerek ve utanma duygusunu adeta kaybederek.  Bilmez ki o kişi  1.60- 1.70 boyuyla 12-15 cm. uzunluğundaki bir nesnenin esiridir.  Sorarsan kendisine iradelidir vesselam.  Aslında ufacık bir nesneye acz içinde esir olmuştur. Ne acıdır.

Sigara içen kişinin  gerçekte kendi bedenine saygısı yoktur.  Kendine bu dünyada ait olan bedenine bile saygısı olmayan bir yaratık nasıl olur da evladına saygısı ve sevgisi olabilir ki. Bunun cevabını sizlere bırakıyorum.  O  kişi  evladına temiz bir dünya bırakabilir mi.  Bakın etrafınıza  çevremizdeki yerler  sigara izmaritleri ile doludur . Kendi bedenine saygısı olmayan çevresine saygısı olabilir mi.

İnanç konusu ise ayrı bir tarafı. İçene göre mekruh, bana göre haram olan bir nesneye esir olan kişi kendine verilen emanete böyle mi sahip çıkmaktadır.  Canın, malın ve mülkün sahibi Allah(c.c) huzurunda hesaba acaba hazır mıdır.

Aslında yazılacaklar kitapları doldurur.  Ben mi.  1,5. sınıfı işgal ediyorum. Asla birinci sınıf olamayacağım. Eşim  bu konuda birinci sınıf . Çünkü bir nefes bile çekmemiş.  Ben ise 1,5. sınıftayım. İçenler mi bilsinler ki ikinci sınıftadırlar.  Benim için mi.  Sigara pişmanlıklarımdan biridir.  Secdedeki göz yaşlarımdan biridir.

Derler ya “anlayana sivri sinek saz, anlamayana davul zurna az”  Bilirim ki bu konuda “okumak kadar, düşünmekte yürek ister”  Sağlıcakla kalın…

www.selcukefendi.com. sayfasında yayınlanmıştır

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..