Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '20

 
Kategori
Güncel
 

DİNDARA BİR ŞEY OLMAZ

         DİNDARA BİR ŞEY OLMAZ 

    “Cahilsin, okur öğrenirsin. Gerisin ilerlersin. Adam yok, yetiştirirsin. Paran yok, kazanırsın. Her şeyin bir çaresi vardır. Fakat insan bozuldu mu, bunun çaresi yoktur.” Ahmet Hamdi Tanpınar

    Günlerdir gazete okumuyorum, haberleri de sadece radyodan dinliyorum. Daha öncede bahsettiğim gibi Amerika’da yaşıyorum. Günlerim çok verimli geçiyor. Allah’tan sürekli evi temizle yemek yap zorunluluğu olan bir ev hanımı değilim. Canım birşey yapmak istemezse eşim kalkıp kendisi yapar yer. Yabancı kültürden biri ile evli olmanın en güzel yanların birisi de bu. Senin ev işi yada yemek yapma zorunluluğun olduğunu söylemiyor. Tabii ki görevlerimi yapıyorum ama o da biliyor ki sadece benim görevim değil. Neyse içime döndüğüm en güzel günlerdeyim. Sürekli yazıyor, sürekli okuyorum. İnanın bana çok faydasını göreceksiniz bu virüsten kurtulduğumuzda yeni bir insan olacaksınız. 

     Gelelim değerli şairimiz Ahmet Hamdi  Bey’in sözüne. Ona göre herbişeye çözüm var, hele ki bulunduğumuz yüzyılda hepsine çare var. Ama bozulan insanlığa çare yok. Haber izlemiyorum dedim ama tabii ki dayanamıyor inceliyorum ne var ne yok dünyada yada ülkemde diye. Bir haberde Çin, İtalya, Amerika ve diğer bir çok ülkelerin Müslüman olmadığı için  öldüklerini Türkiye’deki insanlarin Müslüman olduğundan ölmeyeceklerini söyledi. Herkesin inancına çok büyük saygım var kesinlikle. Önce çok sinirlendim bu habere. Sonra sinirimi kontrol altına alıp düşündüm. Ben Kutsal kitabı okumadim, okuyacaklarım arasında o da var tabii ki. Şuna geleceğim bu düşünceyi söyleyen cahil desen değil, adam din adamı. Akılsız desen değil aklı var ki, kamera karşısında konuşabiliyor. Bence bu adam insan değil,  kaybetmiş onu yada belki de hiç insan olamamış. Bulaşıcı bir hastalığı dininize bağlayarak yaşamınıza ve ölümünüze karar veriyorsanız kusura bakmayın siz de kaybettiniz insanlığınızı. Aslında medyanın amacı bu bence. İnsanlıktan anlamayan, insan gibi görünen yaratıkları ekrana çıkartıp dinleri birbirine düşürmek, okumakta yetersiz ve umarım bu Korona virüsü endişesiyle evde kalıp okuyan bir toplumu kendi düşüncelerine ortak etmek. Ne kadar akıllılar değil mi? Sinirimi kontrol altına alıp düşündüm dedim ya, siz de öyle yapın çünkü amaçları zaten bizi sinirlendirmek buna âlet olmayalım. Çok fazla olmasa da özgür bir ülkedesiniz. Hâlâ bir parça insanlik varken ona sahip çıkalım derim ben. 

   “İnsanoğlu insanoğlunun cehennemidir. ” Ahmet Hamdi Tanpınar. Birbirimizin bu cahil düşünceler ile cehennemi olmayalım. Yetkililer ne diyorsa onu yapalım ki bir an önce bitsin bu hapislik.  Çünkü yeterince ölen insanlar gördük.

 
Toplam blog
: 23
: 134
Kayıt tarihi
: 13.05.19
 
 

Zorluklarla  öğrendiğim İngilizcem ile 4 yıla yakın New York'ta yaşayan, lüks bir restaurantta çalı..