Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Temmuz '07

     
    Kategori
    Okullar
     

    Diplomalı cahiller

    Bir kimseye herhangi bir okulu veya öğrenim programını başarıyla tamamladığını, bir derece veya unvanı kullanmaya hak kazandığını, bir iş, sanat veya meslek dalında çalışabilme yetkisi elde ettiğini belirtmek için bir öğretim kurumu tarafından düzenlenip verilen resmî belge, icazetname, şehadetnameye diploma denir. (T.D.K)

    Maalesef Türkiye'de ilköğretimde kalma yok (olmadı, kurulda geçiyor) herhengi bir liseye kendini kabulettirdi mi orada da aynısı geçerli. Bir şey öğrenmeden lise diploması alabiliyor insanlar. Hadi kalma yok yönlendirme de yapılamıyor, hakkıyla.

    Geçenlerde televizyonda Anadolu yollarında halkla bizi buluşturan programlardan, birini izliyordum.Bayılıyorum öyle programlara. Başta Şoray olmak üzere bu programları yapanlardan, Allah(c.c) razı olsun.Uyduda yerel kanallardan biri olması lazım. Şoray'ın kadın versiyonu.Neredeyse onun kadar başarılı maşallah. At arabası yapımıyla hayatını sürdüren 75 yaşındaki bir amcanın atölyesindeler. Diyor ki ben bu işte 65 senedir çalışıyorum. Hepiniz ufak bir matematik hesabı yapıp adamın bu işe 6 yaşında başladığını fark etmişsinizdir. Bu adamın 18 yaşında geldiğinde 12 senelik bir kariyeri olur. Eskiden Anadolu'da çocuğun eli bir şey tutabilecek hale geldi mi, babasının yanına yollarlarmış, çalışmaya...

    Milletvekili seçilirsem diyordu bir akademisyen, Türkiye'deki liselerin %70'ini meslek lisesi yapacağım. ;İyi güzel de, insanlar meslek lisesine 15 yaşında başlıyorlar. Bu da demek oluyor ki, 18 yaşında 3 yıllık bir kariyerleri olur.

    Benim bu konuda bir önerim var. Eğitim fakültelerinde okuyan öğrencilerin, bir dönemde gördükleri sayı 6 bilemedin 7 dir. 8 dönem eğitim görürler en az. İlk dönemden başlayarak, istedikleri bir mesleğin, tüm ayrıntıları bu öğrencilere öğretilsin. Öğretmen olduklarında bunu öğrencilere öğretsinler.

    İlköğretim okullarımızda genelde ikili öğretim var.( Sabahçı - Öğleci ). Haftada 30 saat ders görüyorlar. 4. sınıftan başlayarak, bunların 15'i sabit 15'i seçmeli ders olursa, yukarıda anlattığım öğretmenler, çocukları bir meslek konusunda eğitmeye başlayabilirler. 4. sınıfa başarken çocuklar 10 yaşında oluyorlar. Bu da demek oluyor ki 18 yaşında 8 senelik kariyeri olacak. 18 yaşında milyonlarca düz lise mezunu 0 senelik kariyerleriyle mi iş sahibi olurlar, yoksa 8 senedir bu işe aşina olanlar mı.

    Şu denebilir "Muhammed Hocam, İyi güzel söylüyorsun da (bu ifade sınırlılıkları anlatırken kullanılır, güzel Türkçemize helal olsun) akademisyen olacak öğrenci ne diye boşu boşuna öğrensin başka bir mesleği. " Psiko motor zekası gelişirse akademik konulara başka açıdan da bakabilir halbuki.

    Tabi bu proje üzerinde akademisyenler ve Talim Terbiye Kurulu oturur, avantajlarını dezavantajlarını düzenler, olgunlaştırıp yürütür. Burada Y.Ö.K ve M.E.B'in işbirliği yapması lazım.

    Diplomalı ve diplomasız cahillerin olmadığı, insanların bilmiyorsa sadece sormak için ağzını açtığı, önyargıların giderek kalmadığı, daha güzel günlerde buluşmak dileğiyle...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 687
    Kayıt tarihi
    : 31.05.07
     
     

    95- 96 yılında anadolu lisesinden mezun oldum. 97 yılında Matematik bölümüne girdim fakat 2001'de Bi..