Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Diyarbakır Dünya Kültür Başşehri adayı olmalıdır.

Diyarbakır Dünya Kültür Başşehri adayı olmalıdır.
 

DİYARBAKIR MÜZE ŞEHİR


8 mart salı günü ilgili makamlara APS ile gönderdiğim, 11 mart cuma günü Diyarbakır TV-21 de ki Taner ÖZBAY'la PERSPEKTİF PROGRAMINDA kamu oyuna sunduğum önerimi blog okuyanlarımın ilgisine sunuyorum.  

Sayın T.C. Cumhurbaşkanım aşağıdaki önerimi himayelerinize arz ediyorum. 

Sayın T.C. Başbakanım aşağıdaki önerimi himayelerinize arz ediyorum. 

Sayın T.C. Kültür ve Turizm Bakanım aşağıdaki önerim için Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığına gerekli desteğin verilmesini arz ediyorum. 

Sayın T.C. Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanlığına; Dicle ile Fırat nehri arasında, dünyanın en eski yerleşim ve medeniyet merkezlerinden Mezopotamya coğrafyasının ortasındaki Diyarbakır; yaklaşık 3.000 yıllık tarihe sahip surlarla çevrili merkezinde bulunan müzeleri, hanları, hamamları, konaklarıyla dünya ölçeğinde ikinci önemlidir.  

Diyarbakır’ı çevreleyen 4.500 yıldan fazla tarihe sahip Mardin, Siirt, Batman illeri ve Hasankeyf’i kapsayan bölge; Ermeni, Süryani, Yahudi, Kürmanci, Arabi ve Selçuklu kültürlerinin izleriyle doludur. Sahip olduğu tarihsel derinlik ve birikimiyle Diyarbakır’ın Türkiye’de İstanbul’dan sonra Dünya Kültür Başşehri olmaya aday ikinci şehir olduğunu düşünüyorum.  

Bu doğrultuda bir Diyarbakırlı olarak Diyarbakır’ın UNESCO’NUN Dünya Kültür Başşehri sıralamasına girmesi için gerekli başvurunun yapılması önerimi ilginize sunuyorum. 

Bu önerimin gerçekleşmesi halinde Diyarbakır ve çevresinin dünya ölçeğinde hak ettiği tanınırlığa ulaşmasıyla emek yoğun turizm potansiyelinde oluşacak artış ve süreklilik sağlayacaktır. Oluşacak turizm potansiyelinin doğuracağı istihdamla işsizlik ve yoksulluğun önemli ölçüde azalmasını ve kültür aktivitelerinin yoğunlaşmasıyla bölgesel barışa da katkı sağlayacağını öngörüyorum. 

Sayın KANAL - 21 Genel Yayın Yönetmeninden de bu konuda medyatik desteklerini talep ediyorum. Saygılarımla,  

Kadri KANPAK  

Yönetim Danışmanı, Siyaset Bilimi – Ekonomist - İşletmeci 

kadrikanpak@hotmail.com - 0 539 914 85 80 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..