Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '15

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Doğal pamuk şekeriniz ne renk olsun?

Doğal pamuk şekeriniz ne renk olsun?
 

Doğal pamuk şekeriniz ne renk olsun?


Bazı zamanlar ürün incelemesi yapmak amacıyla marketlere veya bakkallara uğruyorum. İlgimi çeken ürünlerin içerisinde neler var? Raf ömürleri ne kadar ? Diğer ürünlerden farkı ne? Gibi sorulara cevap arıyorum. Bunu yaparken tatlı bakkal amcamızla da sohbeti baya kuruyorum. Merak ettiklerimi ürünü daha iyi çözebilmek adına karşımdakini sıkmadan sormaya çalışıyorum. Bir gün yine bu şekilde incelerken hepinizin yakından tanıdığı ( aslında hiç de tanımadığı ) ürünü gördüm.

Pamuk şeker.

O günden sonra aklımda olanları sizlerle paylaşmak istedim. Büyük küçük herkes çok seviyor, nasıl sevilmesin ki zaten pembe yumuşacık bir gıda bu. Şeker gibi. Çünkü şekerden oluşuyor, hem de az bir miktarda şekerden bahsediyoruz. Aslında pamuk şeker tamamen hava yardımı ile oluşuyor. Makinanın çalışma prensibi de zaten bu şekilde. Bu ürünü evde yapmak isteyenleriniz için “ Taşınabilir pamuk şeker makinası “ var. Küçük bir şey ve birkaç denemeden sonra kendi ellerinizle yapabilirsiniz.

Buraya kadar her şey çok güzel değil mi? Ama beni en çok üzen kısıma geliyoruz yine, bu ürünün hedef kitlesi kim? Tabi ki çocuklar. Peki bu ürünü daha doğal hale getiremez miyiz öyleyse? Neden yine gıda boyası? Neden sürekli karşımıza çıkıyor? En güzel en tatlı gıdalarda hep karşımıza çıkmak zorunda mı?  Tamam gıda boyalarına izin veriliyor ama daha doğalını yapmak varken neden bu yapılsın? Bunun yerine yine yararlı gıdalarımızı kullanabiliriz, meyvelerimizden veya sebzelerimizde yararlanabiliriz. Mesela ıspanak suyu kullanarak yapalım rengi yeşil olsun, böğürtlenli yapalım capcanlı olsun, muzlu yapalım sapsarı olsun , bal kabaklı yapalım turuncu olsun, daha size çok şey sayabilirim mantığımı anlamışsınızdır sanırım. Tabi sorun ne ama biliyor musunuz? Raf ömrü. “ Tamam özge bunlar böyle yapılır, tadı rengi şekeri ayarlanır ama raf ömrü olmaz. Bırak bu hayalleri. “ diyenlere sözüm var : Benim düşlediğim ürünün raf ömrü kısa olsun, ama ürün doğal olsun. Bunu okuyan pamuk şekerci amcalar ve üreticiler bana kızmadan, bir de bu ilgi çekici tatlı pamuk şekerlerleri deneyip sonra bana teşekkür etsinler. Olur mu?                                        

Sağlıkla kalın!

Not : “Renkli pamuk şekerler etrafınızı sararsa sebebi benim. “          

Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge                                                                                   

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..