Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Haziran '09

 
Kategori
İnançlar
 

Doğru sanılan yanlışlar...

Doğru sanılan yanlışlar...
 

Elhamdülillah müslümanım !

Kimliğinde müslüman yazan çoğu kişi bu cümleyi kullanarak, inançlı olduğunu beyan eder. Dinleyenler de doğal olarak bunu kabul etmek zorundadır. Dini konularda ahkam kesmeyi pek sevmem ancak kutsal kitabımız Kur'an'da çok bariz ve açıkça belirtilen birkaç önemli nokta hep göz ardı edilmekte, anlaşılamamakta veya bilindiği halde hayata geçirilememekte!

24 Haziran da üç aylara giriliyor yani Ramazan’a 2 ay kaldı neredeyse. Her Ramazan ayında, türbelerde yaşanan görüntüler çok üzücü. Sevap işleyeceğim diye binlerce insan aynı hataya düşüyor !

Hani söylenir ya "okuma alışkanlığımız yok" diye ama bu konular son senelerde televizyonlarda, bazı gazetelerin bu konulara ayrılmış köşelerinde sık sık yazılıp, söyleniyor. Ama nedense çoğu kişi haberdar olmalarına rağmen davranışlarında bir düzeltmeye gitmiyor. Söylemleri ise hep aynı; " benim annem, babam böyle yapardı, ben onlardan öyle gördüm" !

İşte işin en tehlikeli kısmı da bu cümlede yatıyor.

Zira Kur'an'da defalarca , üstüne basa basa tekrarlanan ve aslında insanların gerçekleri görememesini anlatan en önemli cümle bu...

“Biz atalarımızdan böyle gördük “

Rabbimizin bunu söyleyen kullarına cevabı da aynı :"Hiç düşünmez misiniz, belki onlar yanlış yoldaydılar"

Kur'an ne diyor ?

Aşağıda yazdıklarım kendi cümlelerimdir ancak söylenenlerle aynı manadadır.

Kur'an diri olanların anlaması ve öğrenmesi için indirilmiştir ve sadece yaşayanlar içindir . İşte bu nedenle ölülere okunan Kur'an'ın hiç faydası yoktur.

İnsanların amel defteri öldüklerinde kapanır…Sadece 1- Halkın kullanımı için (çeşme-okul-ibadethane v.s) yaptıran 2- Çocuk okutan 3- Ülkeye ve Rabbine hayırlı evlat yetiştirenlerin amel defterleri , onlar öldükten sonra da sevap yazmaya devam ediyor.

Ölülerinizi ziyaret edin, edin ki bir gün toprağın altına, sizin de gireceğinizi hatırlayın.

Mezarları ziyaret ederken, taşını öpmek,okşamak ve de Kur'an okumak doğru değildir.

Benden birşey isterken aracı koymayın !

Ben size şah damarınızdan daha yakınım!

Yani evliyaları , ermiş diye kabul edilen zatları sadece saygıyla anın ve bana ulaşmak için onları kullanmayın, bu açıkça şirktir.

Başkasını benden fazla övmeyin !

İbadetleriniz benim içindir ve yaparken yalnız beni anın.

Peygamberler benim kullarımdır ve sadece benim sözlerimi size iletmek için seçilmiş elçilerdir.

Benim sözlerimi ve peygamberlerin sözlerini dinleyin. ( Ancak peygamberler de benim söylemediğim veya söylemesine izin vermediğim hiçbir şeyi söyleyemez , benim yasaklamadığımı yasaklayamaz !)

Yani...

Kur'an 'da hiç değinilmemiş konularda var olduğu söylenen hadisler gerçek değildir...Ve çoğu, Peygamber efendimiz (S.A.V.) in ölümünden sonra uydurulmuş sözlerdir...

Bir kulun nereye gideceğini, affedilip affedilmeyeceği Allah'tan başkası bilemez ! Ve bunu söyleyenleri de açıkça uyarmıştır...

Sevgimle…

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..