Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '20

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Doğum Günü Sapmaları

Özellikle yaşlı kimselerde, okuma yazma bilmiyor, köy yer 5 yaşındayken yeni doğdu yazılıyor falan.

Gerçek doğum tarihi bilinmiyor. Babası dedesi bir yerlere not etmiş ya da aklında tutmuş “Harman zamanıydı”

Böyle durumlarda kişinin ne zaman doğduğu bilinmiyor. Nüfusa kaydolduğu tarih esas alınıyor.

Ne oluyor peki, sorun olmuyor mu? Sorunun illa da uygulamada olması gerekmez, kafalarda…”Ben ne zaman doğdum?”

Doğum gününü bile kutlayamaz…

Örneğin benim üç ayrı doğum tarihim var ve üçü de ayrı yıl.

30 Aralık 1954 babamın notu. 31.12.1955 amcaoğlum özenerek kaydetmiş. Ve nüfustaki kaydım 25.10.1956.

1954 işime gelmez.1955 yılbaşına geliyor ilginç bir tarih(kaç kişi yılbaşında doğmuştur ki)doğum tarihim olarak aldım.1956 ise sorduklarında, iki yaş daha genç oluyorum çünkü.

Artık böyle sorunlar yaşanmıyor onun için üzerinde fazla durmayacağım.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..