Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '07

 
Kategori
Tiyatro
 

Döner satan tiyatrocu

Döner satan tiyatrocu
 

Ben onu yıllardır tanırım. Sıkı arkadaşımdır. 10 yıl görmesek yine de frekansı tuttururuz.

Onunla ideallerimiz aynıydı, sanat ve özellikle tiyatro sanatı üzerineydi. Yazmak olsun, kişilik tahlili olsun, yeni karakterler yaratmak olsun, karakterleri canlandırmak olsun.. Olsun da tiyatrodan olsun..

Kapısında sabahlayalım tiyatronun, kulislerinde tozlanalım farketmez. Gerekirse gişede durur bilet satarız, olmadı dekoru baştan aşağı yaparız da sökeriz de.. Hiç işimiz yoksa ışıkçıyı takip ederiz, yönetmeni motive ederiz ya da koltuklardan birine yamanır, seyirci olur, alkışla destek veririz.

Kitap alışverişi yaparız, altın sözler bulur, büyülenir ve paylaşırız. Sanatın her türlüsüne de vurgunuz. Kim ne bildiyse, bulduysa paylaşır. Paylaşmanın da, yeni şeyler paylaşmanın da tadına doyulmaz.

Ahkam keseriz her boş vaktimizde. Fikirler paylaşırız. Münazaralar yaparız, tartışma ilerledikçe, düşüncelerimiz birbirine benzemeye başlar. Biz yine de sözümüzden dönmeyiz, yine de ilk savunduğumuz neyse, arkasında dururuz.

Biz böyle sevdik sanatı, böyle vurulduk düşünmeye. Hiçten çok yaptık. Kah hocalarımızdan böyle gördük kah içimiz böyle buyurdu.

Gel zaman git zaman, eve ekmek götürmek elzem olunca, elinin tuttuğu kalem, dilinin haykırdığı replik para etmeyince hafifçe savrulduk. O, ben ve diğerleri..

Ben iş hayatına atıldım. Uzaktan kokladım tiyatroyu. Az okudum, az yazdım, az izledim..

O bir süre daha devam etti şarlatanlığa.. Bir yandan da iş arayarak. Dergilerde karikatür çizdi, yazılar yazdı. Kulisleri kokladı vs. vs. Ama bir yere kadar.. Sonra o da değiştirdi geminin yönünü.. İster istemez.. Öğrendiklerinden, yazıp çizdiklerinden, kurduğu arkadaşlıklardan başka bir karı olmadı.

Şimdi o bir dönerci.. Müşterilerini buyur ediyor, siparişlerini alıyor, usta yoksa dönerleri kesiyor, ikram ettikten sonra paraları kasaya atıyor.

Mutlu mu derseniz.. Sanatla haşır neşirken de mutsuzdu, şimdi de öyle.. "Hiç değilse para kazanıyorum" diyor. O, dün, sanatın çevresinde dönüp dolaşırken şimdi dönercilik sanatını öğreniyor.

Kopmuş değil sanatından.. Pazar günleri çocukların okul müsamerelerine yardım ediyor. Ve aklından geçirmiyor değil,dönercide kukla oynatmayı..

 
Toplam blog
: 68
: 931
Kayıt tarihi
: 30.12.06
 
 

Yazmadan duramaz. Öğrenmeden duramaz. Sevmediği yerde durmaz.   ..