Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '20

 
Kategori
Şiir
 

Dönüş

Dönüş

 

Şimdi gecenin sabaha yakın vaktinde

Çamurlu köy yollarında seni beklerken

Bir de sabahın ayazı vurmuşken saçlarıma

Sana 'Çiğ Tanem' deyişimin

Sonra bırakıp da gidişinin

Kırkıncı yılını anıyorum...

 

Üç yol ayrımındaki durakta

Sana gelecek bir araç bekliyorum

Beklerken avuçlarıma sakladığım

Hasretini kokluyorum...

İki tane kahve söyledim garsona

Özgürlük Parkı'nda karşımda anılar

Bir martı dolaşıyor üzerimde

Yine alaylı çığlıkları tırmalıyor sessizliği

Sonra vapur homurtuları

Turuva Atı'nın içinden sanki çıkıp geliyorsun!

Sanki gelen her güzeli sen sanıyorum...

Hep aldanıyorum!

 

Kırk yıl sonra gelen kahvenin

Sıcaklığında bir umut beliriyor

Üç yol ayrımında ki durakta

Bir araç beliriyor!

Beyaz bir Toros'un tiz çığlığı

Vapur homurtularına karışıyor

                  Özgürlük Parkı'nda...

Özgürlük Parkı'nda,

Turuva Atı'nın kapısı açık

Çevresindeki çiçekler susuzluktan sararmış!

Şefkatini bekliyor!

Çiçeklerin soluşuna dayanamıyorum

Dayanamıyorum!

Sanki yanıyorum...

 

Mayıs'lar hep soğuk mu olur Hasanuçtu Şelâlesi'nde

Sarı Kız'ın Kazları neredeler?

Kekik kokulu zirvelere çıkmanın tadı,

Köy meydanındaki fırında annemin ekmekleri

Sonra yeni çalkalanmış tereyağı

Çamur da olsa köy yolları

Üç yol ayrımındaki durakta

Seni beklemek çok güzel!

Seni özlemek kırk yıla bedel!

Ben şimdi senin sevdanı serdim gönlüme

Dumanı üstünde sıcak ekmekten

Bir parça koparıp

Yeni çalkalanmış tereyağına banıyorum

Çiğ tanem! Seni anıyorum...

 

Bana hazırladığın yer sofralarını hatırlıyor musun?

Senin ellerinin kokusu ekmek dilimlerinde

Gözlerine değen yemeğin dumanı gözlerimde

Önüme serdiğin sofranın sıcaklığı dizlerimde

'Hadi buyur' deyişinden sonra o bakışın!

Ellerine sağlık Çiğ Tanem!

Yemekten sonra kahve yerine

Sana yazdığım son şiirimi okurken

Ne kadar da mutluydu gözlerin!

Sonra canımı yakan saçların..

Şimdi ben çamurlu köy yollarından

Sana doğru geliyorum!

Gelişim çok zor olacak biliyorum...

Turuva Atı'na vardığımda ararım seni

Kırk yıl önce seninle son oturduğumuz

Özgürlük Parkı'ndaki o bank duruyorsa

Orada bekle beni...

 

Geleceğim...

 

Avuçlarına su biriktir bekle!

Yanaklarındaki nemi silme,

Sen benim;

Gönlüme yağan, kirpiklerimin üzerinde kalan

Çiğ Tanemsin...

 

Bele değen saçlarını çok özledim...

 

Bu sefer 'kalmak' üzere yoldayım

Kırk yıl sonrasında;

Sana dönüyorum

Sona dönüyorum...

 

07 Nisan 2020 (Koronalı Günler) 14.14 Salihli

Gündüz Aydın

 
Toplam blog
: 51
: 174
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Emekli öğretmen, şair, yazar ve gazeteci. Geniş bilgi için (www.gunduzaydin.com) ..