Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Kasım '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Dost Nerdesin?

Dost Nerdesin?
 

DOST-ARKADAŞ DİZELER

Elma attım denize

Geliyor yüze yüze

Girin dost bahçenize

Gece dönsün gündüze.

***

En güzel yol dosta giden yoldur

Bu yolu kirden çöpten temizle

Karanfillerle güllerle doldur.

***

Dost almayı değil vermeyi düşünendir

Yanımıza çıkar ummadan gelendir

Derdini unutup yüzümüzü güldürendir.

***

Menekşe buldum derede

Sordum güzellik nerede

Dedi dostluktadır güzellik

Arama başka yerde.

***

Gel de bak şu halime

Bak en güzel kelime;

“Arkadaşım ol benim

Ver elini elime”

***

En iyi arkadaş, en güzel dost sanattır

Sanat bizi güzelliğe uçuran kanattır.

***

Dostların çoğu gelip geçicidir

Kitabın dostluğu ise kalıcıdır.

**

Sakın insanların sözlerine, gülen yüzlerine aldanmayın

Düşmanlardan daha çoktur dostların döşedikleri mayın.

***

Kalmayınca cepte para

Kapanmaz kalpteki yara

Bir mum yak boşu boşuna

Hadi bakalım dost ara...

***

Mektup yazdım dostane

Yollamadı postane

Hiç dostu olmayanın

Yeri olur hastane!

***

Bayramı var dostların

Yas tutuyor düşmanlar

Ödü kopar kurtların

Kükreyince aslanlar.

***

Dostluktur adım

Yoktur yatım katım

Ama doyulmaz tadım

Değildir barutum bir atım

Mutluluğa doğru doludizgin koşar atım.

Bana ulaşmak, benimle buluşmak istiyorsan

At sevgi, özveri dolu bir adım.

***

Dostluk haftası var, bu haftayı doyasıya kutlayalım ama kendimizi sahte dostlardan koruyalım, her yüzümüze güleni dost sanmayalım. Yoksa dost haftası derken dost hastası olur çıkarız, dostluktan söz edenlere kuşkuyla bakarız, laflarını ağızlarına tıkarız. Lale sümbül biçelim, dostlarımızı iyi seçelim. Günümüzde gerçek dost o kadar az ki, Atatürk için söylenen bir dörtlüğü düzeltip şöyle demek geliyor içimden:

“Doktor doktor kalksana

Işığını açsana

Dostluk elden gidiyor

Çaresine baksana!”

***

Hepinize çağrıda bulunuyorum. Hadi gelin el ele verelim, dostluğu, arkadaşlığı yüceltelim, o has bahçeyi ayrık otlarının bürümesini önleyelim.

Essin bahar yelleri

Gelsin dostluk günleri

Yaşamak olsun gelin

Açsın sevgi gülleri.

Erhan Tığlı

erhantigli@mynet.com

******************

 
Toplam blog
: 776
: 600
Kayıt tarihi
: 13.10.06
 
 

Emekli edebiyat öğretmeniyim. Yazı ve şiirlerim çeşitli gazete ve dergilerde çıkmaktadır. 20 kita..