Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '07

 
Kategori
Eğitim
 

Dosttan mektup (4)

Dosta Merhaba;

Yoğun ve sıkıcı çalışma dönemlerinde genellikle kendine bir ödül koyarak, "Sabreder, bu işi bitirirsen çok istediğin şeyi alacaksın ya da istediğin yere gidecesin" diye kendine güç vermeye çalışanlardanım. Geçtiğimiz hafta da, bilinen çalışmaları yürütürken ödülüm; "hafta sonunda dosta yazmak" idi.

Dün gece, yatmardan önce kitap okumak yerine dosttan gelen kart ve mektupların hepsini önüme serip satır, satır tekrar okudum. Son yazdığı mektuptaki benzetmelerden, "İyi bir yemek üzerine içilen şekerli kahve" vb. gibi çok isabetli ve güzeldi. Çünkü tez verilerini toplama işini bitirip okuldaki görevlerime döndüğüm gün aldığım o mektup, bana da yanı zevki vermiş, çok mutlu etmişti. Mutluluk üzerine yazılacakları da merak etmiştim. Hala da ediyorum ya.

Burada görüştüğümüz son iki günde, dostun yüzünde gördüğüm, dosta pek yakışan tebessümü hatırladıkça, mutlu etmekten kaynaklanan mutluluğun yüreğimden taştığını hissediyorum. Bir yazara göre sevgi; çoğu zaman insanın içinde hareketsiz yatar ve tüm güzellikleriyle çiçek açmak üzere esrarlı bir dönemi beklermiş. O gün, ilk kez kalbimi, duygularımı oldukça acemice ortaya dökerken, sanırım bu esrarlı dönemden bir anı yaşadım.

Aslında insanın duygularını anlatması çok rahatlatıcı bir davranış. Hele söylenenler güzel olunca, karşısındakini mutlu ederek bir taşla iki kuş vurabiliyor! Belki uygun zamana kadar beklemek gerekir diye de düşünülebilir ama, o zamanın geleceği garantili olmadığından, riskleri göze almak da sevme'nin şartlarından biri herhalde... Gerçek sevginin karşılık beklemediğini de biliyor ve yaşıyorum ama en güzeli, karşılıklı olanı olmalı.

Bu mektubumdaki sözcüklere de "Fazlaca anlamlar yüklenmiş", dienilecek mi? Bilmiyorum. Ancak, dosta yazdıklarımı sıradan bir mektup gibi yazmadığım, edebi bir eser gibi özen göstermeye çalıştığım da bir gerçek.

Mesleki konulara girmeden satırlarımı şimdilik sonlarken, ümitlerin gerçekleşeceği güzel günler dileğiyle selamlarımı iletiyorum.

Ankara, 26 Temmuz 1986

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..