Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Aralık '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Dün sabaha karşı kendimle konuştum

Dün sabaha karşı kendimle konuştum
 

Özdemir Asaf ( 1923-1981 )


Dün sabaha karşı kendimle konuştum
Ben hep kendime çıkan bir yokuştum
Yokuşun başında bir düşman vardı
Onu vurmaya gittim kendimle vuruştum

Özdemir Asaf'ın bu güzel derin ve anlamlı dizeler. Bir insanın yaşamının derinliklerinde kendisiyle olan yüzleşmesi sanırım bundan daha güzel anlatılamazdı. Eminim bilenler ve sevenler çoktur bu şiiri ve Özdemir Asaf'ı, ama ilk kez bu dizelerle tanışacak olanların eş ve dostlarıyla paylaşmasını diliyorum. Böylece bu değerli şairimizi de saygıyla anmış ve hatırasını yaşatmış oluruz.


11 Haziran 1923'te Ankara'da doğan ve 28 Ocak 1981'de İstanbulda vefat eden şair Galatasaray Lisesi'nde başladığı eğitim hayatına !942'de mezun olduğu Kabataş Lisesi ile devam etti. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi ve İktisat Fakültesi Gazetecilik Enstitüsü'deki öğrenimini yarım bıraktı. 1951'de İstanbul'da kendi kitaplarını da bastığı Sanat Basımevi'ni kurdu. 1955'te Yuvarlak Masa Yayınları'nı kurdu ve çeşitli dergilerde; Vatan gazetesinde yayınlanan şiirleriyle tanındı. Bir çok şairimizin hayatında olduğu gibi yaşadığı çağla ve toplumla kendisi arasında yaşadığı çelişkileri kısa dizelerle ve büyük bir ustalıkla bir nakış gibi işledi. Bana göre çok derin duygu ve düşünceleri kısa ve fakat güçlü anlatımlarla dile getirmek şiir sanatının en zor yetenek ve becerilerinden biridir. Özdemir Asaf bu güç işi en iyi başaran ve her dönem zevkle okunacak değerli şairlerimizdendir.

Gelin Özdemir Asaf'ın lezzet duraklarından bazılarına uğrayalım ve doyulmaz keyifleri birlikte yaşayalım.


Altro

Şarkı söylüyormuşum
Sokaklarda,
Görmüşler.

Yere yere bakıyormuşum
Yürürken,
Duymuşlar.

Sonrasını kendileri uydurmuşlar


*


Seni Saklayacağım

Seni saklayacağım inan
Yazdıklarımda, çizdiklerimde
Şarkılarımda, sözlerimde.

Sen kalacaksın kimse bilmeyecek
Ve kimseler görmeyecek seni,
Yaşayacaksın gözlerimde.

Sen göreceksin duyacaksın
Parıldayan bir sevi sıcaklığı,
Uyuyacak, uyanacaksın.

Bakacaksın, benzemiyor
Gelen günler geçenlere,
Dalacaksın.

Bir seviyi anlamak
Bir yaşam harcamaktır,
Harcayacaksın.

Seni yaşayacağım, anlatılmaz,
Yaşayacağım gözlerimde;
Gözlerimde saklayacağım.

Bir gün, tam anlatmaya...
Bakacaksın,
Gözlerimi kapayacağım



*




Sana

Küçük çocuklar yapıp geceleri kendimden,
Seni öpsünler diye gönderiyorum sana.
Bana, kucaklarında seni getiriyorlar;
Ben de sonra o seni getiriyorum


*


Ben değildim



Bir aksam üstü pencerenden bakıyordun
Ağır ağır, yollara inen karanlığa.
Bana benzeyen biri geçti evinin önünden.
Kalbin başladı hızlı hızlı çarpmaya..
O gecen ben değildim.

Bir gece, yatağında uyuyordun..
Uyanıverdin birden, sessiz dünyaya.
Bir rüyanın parçasıydı gözlerini açan,
Ve karanlıklar içindeydi odan...
Seni gören ben değildim.

Ben çok uzaktaydım o zaman,
Gözlerin kavuştu ağlamaya, sebepsiz ağlamaya.
Artık beni düşünmeye başladığından
Bıraktın kendini aşk içinde yasamaya..
Bunu bilen ben değildim.


Bir kitap okuyordun dalgın..
İçinde insanlar seviyor, ya da ölüyorlardı.
Genç bir adamı öldürdüler romanda.
Korktun, bütün yininle ağlamaya başladın..
O ölen ben değildim..

 



*

İsimsiz


Biri sana sorarsa;
Sana, beni sorarsa;
Gitti, der misin?
Gittiğimi söyler misin?
Gidiyorum ben sana
Benimle gider misin

*



Diyek

Türkiye'de İstanbul ne ise
İstanbul'da gece ne ise
gecede yürümek ne ise,
yürürken düşünmek ne ise,
seni unutamamacasına düşünmek ne ise,
unutamamanın anlamı ne ise,
seni sevmek ne ise,
saklayayımmı, yok söyleyeyim derken
birden aşka düşmek ne ise
herneyse.


 





Eserlerinden bazıları:Dünya Kaçtı Gözüme 1955
Sen Sen Sen 1956
Bir Kapı Önünde 1957
Yumuşaklıklar Değil 1962
Nasılsın 1970
Çiçekleri Yemeyin 1975
Yalnızlık Paylaşılmaz 1978
Benden Sonra Mutluluk 1983
Yuvarlağın Köşeleri 1 (Etika) 1961
Yuvarlağın Köşeleri 2 (Etika) 1



Kendinize bir iyilik yapın Özdemir Asaf'ın bir şiir kaitabını alın, kahvenizi, çayınızı hazırlayın, oturun bir köşeye ve keyfini çıkarın.




 

http://www.antoloji.com/enfal-torun/siirleri/

http://arsiv.sabah.com.tr/2006/05/21/yaz02-10-110.html










 

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..