Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '21

 
Kategori
Güncel
 

DÜNYA GÜNDEMİNDE KORONA (10)

DÜNYA GÜNDEMİNDE KORONA İLE MÜCADELE ( 10)

Saygıdeğer  okuyucularım, 

Korona ile ilgili bu güne değin yazdığım yazıların sayısı 10 ‘nu buldu.  Sosyal medyadan ve TV’lerden aldığım notlarımın sayısı 875’i buldu.   Kısmet olursa bunları ilerde bir kitap halinde yayınlamayı düşünüyorum. Tabi zaman el verirse… Koronayla yaklaşık 11 aydır uğraşıyoruz. Mart 2020 ‘den bu yana 11 ay geçti. Korona virüs bütün dünyayı esir aldı. Kâbe bile kapandı, camiler kapandı. İş yerleri, fabrikalar, kafeler, spor merkezleri iş göremez hale geldi. Okullar kapandı, sevgili öğrencilerimiz sağlıklı bir eğitim göremediler. Vefat edenlerin çoğu camilerimize gitmeden kara toprağa kavuştular. Bu ne hazin bir manzara? Allah’ım böyle bir günde bana ölümü nasip eğleme diye dua ediyorum.  Ben ölümden asla korkmuyorum, çünkü haram yemedim ve çocuklarıma da haram yedirmedim. Hayatım boyunca kul hakkına dikkat ettim.  Yüce Mevla’m bir sözünde: “ Sakın ola kul hakkı ile yanıma gelmeyiniz, kul hakkını affedemem “ diyor… Ben bu son cümleleri, sadece kendi nefsin için söylüyorum.

Bu yazıyı yazdığım sıralarda not aldığım bilgilere göre:  Dünya’da vaka sayısı 90 milyonu aştı,  hayatını kaybeden insanların sayısı ise 2 milyon 500 bini buldu.  Koronavirüs’ten en çok etkilenen ülkeler Çin, ABD, İtalya, Almanya,  Fransa, İngiltere,  İspanya, Rusya, Portekiz, Norveç, İsrail, B,E,A, komşumuz İran, Irak ve bizim ülkemiz Türkiye. Bu yazımı yazdığım sıralarda yine basından, medyadan aldığım bilgilere göre Koronavirüs’ten dolayı  ( Covid - 19), Türkiye’de vaka sayısı 1 milyon 850 bine ulaşırken,  vefat edenlerin sayısı 23 Bin 997’yi bulduğunu öğreniyoruz.(  şöyle, böyle 24 bin ). Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet ve yakınlarına başsağlığı diliyorum.

Koronavirüs- Covid- 19 ile mücadele eden tüm sağlık çalışanlarımıza sonsuz teşekkürlerimiz vardır. Onlar gece gündüz demeden çalıştılar, evlerinden ve çocuklarından bile uzak kaldılar.  Koronavirüsten Mart 2020’ den yazdığım şu tarihe kadar (18 Ocak 2021)  330 ‘e yakın sağlık çalışanımızı da kaybettik. Bunların içinde Prof. Cemil Taşçıoğlu, Ankara’da Prof. Dr. Refik Ceylan, Ağrı’dan Uzm. Dr. Ahmet Aydın Şener.  Şanlıurfa’dan Uzm. Dr. A. Rahman Demir,  Mersin’den Uzm. Dr. Turgut Erkutlu, Sinop’tan Aile Hekimi Engin Ünaldı, Gölcük’ten Uzm. Dr. Aydın Uysal,  Sökeli Prof. Dr. Faik Mümtaz Koyuncu oğlu,  Uzm. Dr. Öztekin Yüce, yine Mersin’den Dr. Kemal Aslan ve Dr. Yavuz Eryılmaz’ı da kaybettik. Trabzon Spor u Başkanı ve direktörü Özkan Sümer ‘de Koronavirüs’ten  yaşamını  yitirdi.  Bunlar sadece aklıma gelenlerden bir kaçı. Cümlesini rahmetle anı yorum. Bunların hepsi bizim değerlerimizdi, geride çocukları,   yakınları ve anıları kaldı.  Cümlesine sabırlar diliyorum. Ancak ne var ki ateş düştüğü yeri daha çok yakıyor. Ben bir Sağlık Bakanı olsaydım bunların adını şehitler defterine yazardım. Yani şehit olarak kabul ederdim. Bu sadece benim düşüncelerim. Çünkü bunlar görevleri sırasında çok çalıştılar ve vefat ettiler…

 

Koronavirüs,  Pandemi,  Covid- 19 derken nihayet aşıya ulaşıldı. Yaklaşık 50 ülkede aşı yapılmaya başlandı.  Bunlar arasında Çin, ABD, İsrail, Fransa, İtalya,  Almanya, Japonya, İspanya, Portekiz ve Türkiye. Bu ülkelerde yaklaşık 20 milyon insan aşı oldu. (11 Ocak 2021). Türkiye ilk olarak Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca aşı oldu.  Daha sonra Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan aşı oldu.  Ondan sonra çok sayıda Bakan ve milletvekili sıra ile aşı oldular. Cumhurbaşkanımız Sayın Erdoğan tarafından diğer parti Başkanlarını ve liderlerini aşı olmaya davet edildiler. CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, İyi Parti Genel Başkanı Meral Akşener “sıramızı bekleyeceğiz” dediler. MHP Genel Başkanı Sayın Devlet Bahçeli evinde aşı oldular.  Cümlesine geçmiş ve şifalı olsun diyorum. Not aldığım haberlere göre 300 milyon doz aşısı Çin’den Türkiye’ ye gelmiş ve Sağlık Bakanı Dr. F. Koca tarafından 81 ilin valilerine   bir genelgeyle  bildirildi.  Bu ancak 150 milyona kâfi gelecektir.  Şu anda 254 bin sağlı  çalışanı aşı oldu. ( 15 Ocak 2021)  Aşı olanlar 28 gün sonra bir kez daha aşı olmaları gerekir. Aşı için tüm sağlık çalışanlarına öncelik vardır… 

 

Aşı konusunda Sağlık Bakanlığı Toplum Bilimleri Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mustafa Necmi İlhan şöyle diyor: “Koronavirüs aşısı Türkiye’ye geldiğinde günde 1,5 milyon kişinin aşılanmasının planlandığını açıkladı. Aşılar önce bir dizi güvenlik testinden geçirileceğini söyleyen Prof. Dr. İlhan, aşılama ekiplerinin 3 kişiden oluşması öngörülüyor. 3 kişilik bir ekip günde 200 kişiye aşı yapılabileceği görülmektedir. Böyle yapıldığı anda günde 1,5 milyon civarında kişiye aşı yapılacaktır”   dedi.

( Basından- 16 Ocak 2021)

 

Aşı olduk, korona virüs bittim demeyelim. Gevşemeye gerek  yok. Bilim uzmanlarımızdan Prof. Dr. Murat Akova, Batı’da 3 fonksiyona halinde aşı kullanılıyor. Bizler aşı olduk ancak bitmedi önümüzde üç ay daha var. Kritik bir döneme giriyoruz. Maske, ara mesafe ve hijyen gibi daha önce kullandığımız kurallar devam edecek.  Su önümüzdeki ayları iyi değerlendirmeliyiz. Sağlık çalışanlarımız bu konuda büyük bir fedakarlıkla çalışıyorlar. Topluma hizmet ediyorlar ve  aydınlatıyorlar. Bizlerde bilim adamı olarak onlara yardımcı olmalıyız “^dedi. Yani aşı olduk,  korona virüs bitti şeklinde gevşemeyelim. Maske, ara mesafe ve hijyene dikkat edelim diyor. Bu yazımı bitirdiğim saatlerde Türkiye’de 700 bin kişinin aşı olduklarını  öğreniyoruz. Hayırlı ve şifalı olsun diyorum.

 

Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ziya Selçuk’ ta bir müjde veriyor:  Okullarımız 15 Şubat ‘ta salgının durumun göre kademeli olarak açmasını planlıyoruz “ diyor. Bu  da  eğitim bağlamında  güzel bir haber. İnşallah…

 

Ve güzel bir haber daha: Son günlerde güzelim Anadolu bembeyaz oldu. Erzurum, Kars, Ardahan, Sivas, Kayseri, Kırşehir, hata İstanbul bol bol kar yağışı ile uyandı. Kar berekettir, aydınlıktır ve zenginliktir. Başta İstanbul olmak üzere birçok barajların dolduğunu öğreniyoruz. Bu da bizi sevindiriyor. Çünkü su hayattır.

 

Şimdi de 65 Yaş ve üstündekilere bazı tavsiyeler:

 

Koronavirüsün yeni mutasyonu ülkemizde de tespit edilirken ileri yaştaki kişilerin tedbirleri gevşetmemeleri gerekir. Covid- 19 pandemi döneminde ileri yaşlı bireylerin dikkat edilmesi ve korunması bağlamında bazı tavsiyeleri:

 

  • 1- Dostlarınızı mümkün olduğu kadar telefonla arayınız, şayet bir araya gelirseniz maske takınız ve mesafeye dikkat ediniz.
  • 2- Sosyalleşmek veya moral vermek amacıyla akıllı telef on veya bilgisayarla görüşmeniz tavsiye edilir.
  • 3- Dengeli beslenmelere dikkat ediniz, günde, 6,8 saatlik uyku düzeni sağlayınız.
  • Yeterli miktarda su içiniz, evde, koridorda adım atma, kollukta otururken ayakları hareket etme, oturup kalkma gibi egzersizleri yapınız.
  • 4- Kişisel hijyene önem veriniz.
  • 5- Kullandığınız ilaçlarınız varsa zamanında kullanmayı ihmal etmeyiniz. Ellerinizi, ağız ve burnunuzu düzenli bir şekilde yıkayınız.

 

 

Şimdilik bu kadar aziz dostlarım, sevgili okurlarım. Aşı dozları geldi.  Gevşemeye gerek yok.  Korona virüs bitti demeyiniz. Maske, ara mesafe ve hijyene dikkat edelim. Bu zor günler de gelir geçer inşallah.  Unutmayalım ki her gecenin bir sabahı vardır…

 

2020 yılı çok uğursuz bir yıl olarak geçti, 2021 yılının tüm evrene ve güzelim yurdumuza sağlıklı, başarılı, bereketli sevgi ve barış içinde geçmesini diliyorum. Cümlenize sağlıklı günler diliyorum.  Hoş ve esen kalınız efendim.

---------------------------------------------------------

    SON DAKİKA:

 Bartın İnkumu açıklarında bir yük gemisi battı. Denizin yaklaşık 200 metre açığında batan gemiye ilişkin Bartın Valisi Sinan Güner'den açıklama geldi. A Haber'e konuşan Bartın Valisi Sinan Güner, batan geminden şu ana kadar 6 kişinin kurtarıldığını, 4 kişinin ise cansız bedenine ulaşıldığını açıkladı. Milli Savunma Bakanlığı; Bartın İnkumu açıklarında batan gemiyle ilgili arama kurtarma çalışmalarına destek için firkateyn görevlendirdi. ( AA) .

 

 

 

 

Abdüladir GÜLER

18 Ocak 2021- SÖKE

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..