Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '11

 
Kategori
Özel Günler
 

Dünya Pi Günü!

14 Mart Dünya “Pi Günü” olarak kutlanıyor.

Pi sayısını biliyorsunuz!

3.14!

Buna öykünerek 3. Ayın 14. Günü “Pi Günü” olarak kutlanmaktadır.

Pi sayısı bulunmasaydı işimiz çok zordu arkadaşlar! Soba boruları, Minareler, atık su boruları, inşaat demirleri dikdörtgen olacaktı!

Daire de olmayacaktı silindir de!

Pi sayısının önemini bir örnekle açıklamak istiyorum!

Geçen hafta bizim Ertuğrul bana” baba; öğretmen, silindir, küp ve koni yapmamızı istedi. Para ver de karton alayım!”dedi.

Kartonun üzerine çapı üç santimetrelik iki daire çizdim! Bu daireler silindirin altı ve üstü olacaktı.

Peki çevresini nasıl saracaktım?

Dairenin çevresini hesaplamam gerekiyordu!

2x 3.14x1.5= 9.42 cm.

Kartonu bu ölçüde kesince daireyi kılı kılına kapladı!

Pi sayısı bulunmasa ve ben de bilmesem ne yapardım?

Ertuğrul’un dilinden nasıl kurtulurdum!

Dünya “Pi Günü” kutlu olsun!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..