Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '16

 
Kategori
Eğitim
 

Dünyadaki eğitim sistemi bize uyar mı?

Dünyadaki eğitim sistemi bize uyar mı?
 

Dünyadaki Eğitim Sistemi Bize Uyar mı?


4+4+4, 3+5+2 veya 5+3+4.

Sistem ne olursa olsun dünyadaki tüm ülkeler, çocuklarını belirli bir eğitime tabi tutmaktadır. Ana dilini, temel bilimleri ve sosyal bilimleri her devlet öğrencilerine vermektedir. Küçük nüans farklılıkları olsa da temelde ortak şey nitelikli insan yetiştirmektir; çünkü devlet, birey demektir.

Ülkemizin eğitim sistemini dünyadaki sistemlerle karşılaştırıp, aşağılık duygusuna kapılmanın bir anlamı yok. Diğer ülkeler yapıyor diyerek umutsuzluğu aşılamanın da bir anlamı yok. Tam tersine üstün vasıflarımızı, misyonumuzu ve vizyonumuzu ön plana çıkarmanın tam sırası aslında.

Finlandiya okul öncesinde çocuklara İngilizce eğitimi veriyormuş. Bizde de ilkokul 2. sınıfa kadar düşürüldü İngilizce dersi. Çok mu geç bizimki? Bana göre her ikisi de erken. Ana dilini öğrenemeyen bir öğrenciye yabancı dili zorlamanın bir anlamı yok.

Her eleştiriyi araştırmadan, fikir belirtmeden, sanki onların yaptığı tamamen doğruymuş gibi kabul etmenin bir anlamı yok.

Onlar okul öncesinde başlıyorsa yabancı dil eğitimine, biz de ikinci sınıfta yapıyoruz. Arada iki yıl var sadece, uçurum değil.

Ülkemizin eğitim sistemi ile dünyadaki eğitim sistemini karşılaştırdığımızda PISA sonuçlarını koyuyorlar önümüze. Uluslararası Öğrenci Değerlendirmesi adı altında Matematik alanında çok geride olduğumuzu söylüyorlarmış. Haksız değiller ama sebebi belli. O sebebi ortadan kaldırmadığımız sürece haklı olmaya devam edecekler.

Bu araştırmayı yaptıkları gruplar kendilerinde heterojen, ancak bizde homojen. Yani kendiler çok önceden akademik olarak ayrılmış ve alanlarından uzmanlaşmış öğrencilerde bu çalışmayı yaparken, bizde ise henüz akademik olarak tam ayrışmamış, her türden zekaya sahip öğrencilerin bulunduğu sınıfta yapıyorlar değerlendirmeyi. Yani bizde Matematik bilen de aynı sınıfta bilmeyen de aynı sınıfta. Matematiğe ihtiyacı olan da aynı sınıfta, olmayan da. Bu yüzden ister istemez ortalama düşüyor ve sıralamada altta kalıyoruz.

Mesleki yönlendirmeyi yapmaya başladığımızda, ortaokul beşinci sınıftan itibaren öğrenciler ilgi ve yetenek alanlarına göre okullara yönlendirilecekler. İşte o zaman her türden zekanın eğitim ortamı ayrı olacağı için iddialı öğrenciler yetiştirebileceğiz.

 
Toplam blog
: 5
: 1795
Kayıt tarihi
: 22.07.16
 
 

Mesleğine aşık, öğrencilerini çooook seven bir edebiyat öğretmeni. Eğitimle ilgili yazılarla genç..