Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '12

 
Kategori
Haber
 

Düşürülen jet ve düşündüren Mavi Marmara şehitleri

Düşürülen jet ve düşündüren Mavi Marmara şehitleri
 

Düşürülen Jet, düşündüren şehitlerden daha mı az önemli?


Bir süre önce Gazze'ye yardıma giden gemiye üstelikte İsrail'e ait hiçbir sınırı ihlal etmeyen sivil yardım gemisinde sivil vatandaşlarımız katledilmişti.

O zamanki Batı manşetlerini hatırlıyorum, Batı basını itidal çarısı yapıyor olayları yumuşatıyordu. Çünkü söz konusu olan Müttefikleri israil'di. İsrail bir İngiliz karakoluydu tıpkı Suudi Arabistan gibi.

Şimdi keşif uçağımızı Suriye düşürdü ve aynı Batı, Rusya Federasyonu izin verse hemen Suriye'ye saldıracak durumda.

Suriye ve Türkiyenin savaşmaya başlaması demek Nato'yla Şangay Beşlisinin savaşması anlamına da gelebilir. 

Şimdi sorulması gereken soru şu, Batı'nın ve Batı güdümlü çoğu İslam ülkesi basınlarının baskılarına Putin ne kadar direnecek?

Suriye sorununun çözülmesi şu aşamada çok zor, çünkü dünyanın en önemli askeri Üssü İncirlik Askeri Üssünün izlenmesi ve kontrolü dünyanın en önemli ikinci hava üssü Ruslara ait Suriye'deki Tartustan yapılırken Batı şayet İncirlik Hava üssünden Amerikan uçaklarını, nükleer silahlarını çekerse o zamanda Rusya Tartus'taki askeri üssünü kapatabilir. O zaman Suriye'de Esad'ın gitmesine Rusya izin verir.

Bu olmadığı sürece ve Putin geri adım atmadığı sürece asla Suriye'ye hiç bir şey olmaz olamaz. Aksi takdirde tüm dünya Nükleer silahların elinde mahvolur gider çünkü şimdiye kadar Doğu (Eskiden Varşova Paktı şimdi Şangay Beşlisi) Batıya (Nato'ya) karşı hep geri adım attı.

Doğu, Suriye'de de Libya'da olduğu gibi geri adım atacak mı?

Ben bunu bu sefer ihtimal dahilinde görmüyorum.

Fakat bekleyip göreceğiz. Savaş olmamalı saval olursa hayat felç olabilir. Hele nükleer restleşme herşeyi mahveder.

Keşke müttefik dediğimiz Nato ülkeleri samimi olsalardı, keşke gerçekten düşürülen jeti Suriye'de Esad'ı yollamaktan daha fazla düşünselerdi. Onlarda bu samimiyet yok.

Nerden mi biliyorum.

Bütün NATO ülkeleri Türkiye'ye vize uyguluyor, karşı pat ve düşman gibi gösterilen ülkelerin çoğu Türk halkına vize uygulamıyor.

Siyaseten gerçekten dost ve müttefik olan Türk halkına vize uygulamaz.

 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..