Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Duyarlılığınızdan Gözlerim

Duyarlılığınızdan Gözlerim Yaşardı. Biz sizi çok seviyoruz her insan bir engelli adayıdır gibi klişe sözlere inanmıyorum. Çünkü benim yaşadıklarım bu sözlerin kocaman bir yalan olduğunu gösteriyor.

 

Bu gün yolda yürüyorum. Elektrik Şirketi rasgele bir çukur açmış bende bastonumla çukuru denetliyorum. Bir arkadaş geldi ben size yardımcı olayım dedi. Bende kolumu çektim. Orada oturan aylakçının biri demez mi ona dokunmayın herkesi hırsız çıkarıyor. Bende hayırdır bir rahatsızlığınız mı var dedim.

 

Ben kolumdan biri tutarsa hemen çekiyorum yâda lütfen izinsiz dokunmayın diyorum. Özellikle görme engelli Kadınlara bazen yardım adı altında tacizler olabiliyor herkesin bedeni özeldir ve izinsiz dokunulmaması gerekiyor. Neyse o sinir harbiyle yolumuza devam etmeden önce resimlerimizi çektirdik resimleme ve raporlamamız gerçekleşti.

 

 Caddeye geldim. Sesli sinyalizasyonların yavaş yavaşta olsa yaygınlaşması harika ışık yanınca bende beklemeden geçmenin sevinciyle hamle yaptım. Ve yaya geçidine bırakılmış araca hızla çarptım. Evet, biraz daha kontrolü gidebilirdim ama şunu da unutmayalım. Bazen kasalı araç bırakılırsa altı boş olduğu için baston fark etmez ben bu arada birinden rica ettim aracı resimleyelim dedim. Gerçi kamera görüntüsü ’de var ama kediler yok etmiş olabilir. Neyse adam demez mi bir şey yok bende bu aracı buraya kim koymuş ki demeye söylenmeye başladım.

 

Çünkü cezalar caydırıcı değil geçenlerde bir araca ceza yazdırdım polise dedim ki bu aracı çektirin oda çekici akşam geç gelir dedi arabaya ceza kesildi ama araba yaya geçidinde kalmaya devam etti. Neyse ki ben söylenince aracı çekip özür dilediler bende benim canım yandıktan sonra neye yarar. Biri oradan demez mi dikkat etseydin de çarpmasaydın dedi bende ben körüm unutmayın dedim.

 

Oradan Vatandaşlarda siz ne diyorsunuz adam görmüyor dedi. Belediyeler işgaliye alır esnaf yayılır biz engelliler hapsolmaya devam ederiz lütfen bana biri söylesin erişilebilir olmayan merkezi ve yerel idarelerden kaçına ceza kesildi kimse bizi kandırmasın biz şunu yaptık biz bunu yaptık demeyin.

 

Biz dışarıda özgür ve bağımsız bir şekilde gezemiyoruz sizlerin imkanlarınada yeterince erişemiyoruz farkındalık sadece elimizde bu kaldı beni bir Üniversiteden aradılar neymiş görmeyenlere diş fırçalamayı öğreteceklermiş düşünmüşler taşınmışlar hatta kaşınmışlar aman uyuz olmasınlar bu kutsal hizmeti bize vermeye karar vermişler. Yahu sen engel nedir görmeyen kimdir önce bir öğren gel bir çayımızı iç ilgi ihtiyaç ve beklentilerimizi öğren ondan sonra dişlerimizi beraber fırçalarız yahu biz öğrenciler gelsin bir şeyler yapalım diyoruz böyle bizim adımıza karar verip kendi gündemlerini dayatacaklarsa varsın gelmesinler istemem üstü kalsın.Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..