Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '13

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
360
 

E-ticaret, AVM'lere ciddi rakip olmaya başladı...

E-ticaret, AVM'lere ciddi rakip olmaya başladı...
 

Dünya gazetesinde iki hafta kadar önce e-ticaret ile ilgili ilginç bir haber vardı. Habere göre E-ticaret, AVM'lerin tahtını sarsmaya başlamış. Eee, etme-bulma dünyası. AVM'ler de yakın zaman önce küçük esnafın ekmeğiyle oynamışlardı. Şimdi gelen haberlere göre E-ticaret de AVM'leri tahtan indirmeye başlamış. Zaman ne kadar hızlı değişiyor, yaşarken pek anlayamıyoruz ama zaman mutlaka değişiyor. Zamanın ruhu sürekli değişiyor.

Türkiye'de;

AVM'lerin 2012 Cirosu 50 Milyar TL olmuş.

2012'de AVM'lerin Ciro Artışı %13 olarak gerçekleşmiş.

E-ticaretin 2012 Cirosu 30 Milyar TL olmuş.

2012'de E-ticaretin Ciro Artışı %35,5 olarak gerçekleşmiş.

E-ticaret'in televizyonlarda bir iki reklamı dışında pek fazla sesi soluğu çıkmıyor ama iş dünyası demek ki değişimleri, satışları araştırıyor. Eee pek tabii iş yapan insanlar, müşteriler nereye gidiyor, mallar neden satılmıyor diye kendi işini sorgulayacaklardır.

Geçen sene Ankara'da Shopping Fest diye bir şey yaptılar, milleti açık otobüslerde gezdirdiler, pek çok meydanda gece-gündüz konser filan oldu ama satışlar yine pek artmadı denmişti. Demek ki satışları artırmak için  AVM'ler müşteriye çaktırmadan atraksiyon yapıyormuş. Türkiye'de de anlaşılan internet devriminin ciddi ayak sesleri duyulmaya başlandı. Türkiye'de E-ticaret işi benim görebildiğim kadarıyla sadece kitap satışında iyi işliyor. Ben de internetten arada bir kitap alırım ve şu ana kadar yalnızca "bir" defa olumsuz  bir durumla karşılaştım, genelde çok hızlı kurye servisleri var ve ürün hasarlanmadan hizmet alınabiliyor. Kitap dışında internetten aldığım ürünlerde ise genelde hep kalite sorunlarını yaşadım, bir türlü ekranda gözüken ürünle elime aldığım ürünün kalite tatmini bir olmadı. Türkiye'de etik anlayışların da daha çok gelişmesi lazım.  E-ticaretle uğraşanlar ürünü müşteriye nasıl okuturum, nasıl kasarım mantığını, ahlaksızlığını artık bir kenera bırakmaları lazım. Bir zamanlar turizm böyleydi, uzun bir çaba sonucunda şimdi durum epey düzeldi. Ama online satış/ticaret işini bundan sonra iyi yapanlar  sektörün önünü açarak işi daha da büyüteceklerdir.

Dünya E-ticaret rakamlarını internetten bir araştırayım dedim. Bulduklarım bu işin bizde epey yol alacağı yönünde. Avrupa, Çin,  coşmuş. Amerika örneğin her sene yüzde 10 büyüyormuş.

Ticaret, adeta zamana ve mekana meydan okumaya başladı.

Ticaret şu anda 4D'yi (x,y,z, t) aşmış durumda, 5D ve ötesini zorlar mı veya bundan sonra neler olur?

Kanımca AVM'ler, sıradan esnaf, internet satışı kanımca hepsi kalacak ama kendi alanlarında boyutları daha da derinleşecek. Hepsi gün gelecek insani boyutu, insani yaklaşımı temel alacaktır. AVM'ler sosyal olaylara, konserlere, sanatsal faaliyetlere, çocuklara daha çok yoğunlaşacak, esnaf yine vatandaşın cenazesinde, düğününde vatandaşı tanıdık hesabı yalnız bırakmayacak,  internet de hızı, servisi, kaliteli ürünü, ucuz fiyatı ile cazibesini koruyacak sanırım. Ticaret de bu arada soyutu da somutu da tüm boyutları da kullanarak yoluna devam edecek.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 649
Toplam yorum
: 162
Toplam mesaj
: 9
Ort. okunma sayısı
: 2321
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster