Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret Site Yönetimi Nasıl yapılmalıdır Kurumsal web site yönetimi ne demektir.

E-ticaret Site Yönetimi Nasıl yapılmalıdır Kurumsal web site yönetimi ne demektir.
 

E-ticaret site yönetimi


E-ticaret site yönetimi ile ancak satış ve kar elde edilebilir eğer sitenizi yazımızdaki gbi yönetemiyorsanız profesyonel e-ticaret site yönetim desteği almanız gereklidir

E-ticaret sitesinin açılmasının her zaman kolay bir iş olduğunu asıl siteye satış yaptırmanın ve siteyi tutundurabilmenin önemli olduğunu anlatıyoruz.

Gerek e-ticaret sitelerinin yönetimi gerekse kurumsal ürün tanıtım veya hizmetleri tanıtım yapılan web sitelerinin yönetilmesi oldukça önemi artmış durumdadır.

Firmalar web sitelerini ve e-ticaret sitelerini ilk başlarda sadece bir kart vizit, bir iletişim bilgilerinin bulunduğu birkaç resim ve iki satır yazı ile yeterli olduğunu düşündükleri web sayfaları olarak tasarlatmışlardı. Aynı şekilde satışını veya pazarlamasını yaptıkları ürünleri de e-ticaret sitesi kurdurup burada sergilemenin yeterli olacağını hatta müşterilerin onların sitelerini açmasını beklediğini hemen açılan bu sitelerden girip sipariş verecekleri, zahmetsizce iyi bir şekilde buradan satış yapabilecekleri hayallerine düştüler.

Elbette başarılı olanlar olmuştur. Bunlar ancak toplam e-ticaret siteleri içinde %3 leri geçmez. Bu % 3 e girenlerde sattıkları ürünlerde iyi bir alan adı ile veya optimizasyon ile ilgili ürünlerde ön planda yer alabilen site sahipleri olmuştur. Oysa En basit düşündüğümüz bir sektörde dahi artık yüzlerce hatta binlerce e-ticaret sitesi hazır durumdadır. 1000 tane ayakkabı satan site düşünelim. Özel numaralı ayakkabı satan siteler arasında 1000 siteden ancak 10 tanesi Google ana sayfada yer alabilme şansı bulunmaktadır. Bunlarında ilk beşi satış bakımından en şanslı olanlardır. Peki geriye kalan 995 site sahibi ne yapacak?

E-ticaret site yönetimi; İşte burada bu kavram karşımıza çıkmaktadır. Başarı için işimizi ve sitemizi iyi şekilde profesyonelce yönetmeliyiz.

Sektör analizi ve takibi; İş yapacağınız sektördeki rakip sitelerinizi iyi analiz etmelisiniz, sürekli kontroller ile onlarda hep bir adım önde olabilmek adına analizler yapabilmelisiniz.

Ürün girişleri ve takibi; Ürünlerinizi sitenizi en güzel bicimde girmelisiniz. Fotğraf çekimlerinizin sadece kaliteli olması yeterli olmayacaktır. Resimlerin etiketlenmesi, boyutlandırılması, temizlenmesi, ortam fotoğrafları haline getirilmesi gibi alıcıları pozitif etkileyebilecek düzenlemelerin yapılması önemlidir. Ayrıca ürünlerinize açıklamalar, özellik tanımlamaları, ek resimler, ek videolar eklenmesi de önemlidir. Unutmayın e-ticaret sitenizi gelecek olan müşterinin karar almasında sitede göstereceğiniz yazılı ve görsel etki önemlidir. Müşteri ile direkt konuşma halinde irtibat sağlamayacağınızdan, tezgahtarlığınızı resimler ve yazılar ile sağlamalısınız, ne yetersiz bilgi , ne de çok fazla bilgi ile kafa karıştırma yapmamalısınız. Bundan dolayı ürün tanıtımları oldukça profesyonelce hazırlanmalıdır.

Kategori ve açıklama alanları bilgi sayfaları düzenlemeleri; Yaptığınız iş ile ilgili referans alınan bir site de olmalısınız. Ayakkabı satıyorsanız, ayak sağlığı ile ilgili de bilgi verebilen bir içerik sayfalarınız olmalıdır. Satışını yaptığınız ürünler ile ilgili unutmayın birçok müşteri önce bilgi araştırması yapar bu aşamada blog sitelerden forum sitelerinden ziyade sizin sitenizde bu bilgiyi bulabiliyor olmaları müşteride güven ve hemen alma dürtüsünü oluşturacaktır.

Reklam çalışmaları; Satışını yaptığınız ürün ile ilgili reklam gerek Google gerek facebook veya diğer interaktif mecralarda kesintisiz bir şekilde reklamlarınız olmalı, sürekli göze batan ve göz önünde olan bir tanıtımlarınız olmalıdır. Bu reklam çalışmalarında hedef belirleme, doğru analiz ve kontroller yapılmazsa gereğinden fazla reklam bütçesi harcayarak sitenize gereksiz ve alışverişe dönmeyen trafik sağlarsınız. Fakat reklam uzmanlarının kontrolünde yapılacak internet özellikle Google ve facebook reklamları ile gerçek müşteriler ve gerçek alışverişe dönen bir ziyaretçi trafiği elde etmiş olabilirsiniz.

Optimizasyon Çalışmaları; Web siteniz veya e-ticaret sitesi yönetimlerinde en önemli alanlardan biride sitenizin işiniz ve ürünleriniz ile ilgili optimize olmasıdır. Yani en çok iddialı olduğunuz ürünlerde Google ve yandex gibi arama motorlarında en ön sıralarda bulunması için profesyonelce optimizasyon çalışmalarını kesintisiz yapmalısınız. Artık arama motorları anahtar kelime arama sonuçlarında en kaliteli olan ve bilgi üreten siteleri daha öncelikli gösterimini yapmaktadır. Bu en önemli kıstas olmakla beraber tek kıstas değildir. Google Özellikle bir siteyi sırlamaya alırken 200 farklı sinyale (kıstasa) göre değerlendirmektedir. Siz optimizasyon işlemi yaparken tüm kıstas ve faktörleri düşünerek titizlikle çalışmalısınız. Optimizasyon için profesyonel bir çalışma yapılmaz ise siteniz hiç bulunamaz halde kalabileceği gibi yanlış optimizasyon işlemi ile tümü ile Google tarafından banlanmış (kaldırılmış) bir site haline de gelebilirsiniz.

Optimizayon için profesyonel bir ekiple kesintisiz çalışılması gerçek başarıyı ve bulunabilirliği getirecektir. Anahtar kelime aramalarında üst sıralarda bulunan siteler ise sürekli satışı artan ve aynı zamanda reklam giderleri düşen bir başarıyı yakalamış e-ticaret sitesi haline gelecektir.

Toplu mailing Yapma; E-ticaret site yönetiminde müşterilerinize sürekli ürün ve kamanyalarınız ile ilgili mail şablonları hazırlayıp göndermelisiniz. Mailler sitelere en kaliteli müşteriyi çeken alanların halen başındadır. Toplumail şablonlarınızdaki görsel ve yazılı sloganlar iyi düşünülmüş ve etki yaratan şekilde olmalıdır. Ne çok sıklıkla ne de uzun zaman aralıkları ile belli periyotlarda mail alıcılarını sıkmadan ve de sitemizi unutturmadan bu toplu mail çalışmalarını yapmalısınız.

Şikayet ve isteklerin takibi; Firmanız veya web siteniz, e-ticaret siteniz hakkında internette yapılan şikayetleri hızla değerlendirmeli bu şikayetleri çözümlemelisiniz. Bunun için firmanız hakkında çıkabilecek tüm yayınları yakınen müşterileriniz görmeden önce siz fark edip çözmelisiniz. Bunun için hem sosyal medya hem sitenizin iletişim bölümü, hem de şikayet siteleri, forumları sıklıkla kontrol etmelisiniz.

Güncelleme ve Sosyal medya Yönetimi; Sosyal medya artık insanların avmlerde de fazla vakit geçirdikleri alanlar olmuştur. Bundan dolayı bu alanlarda avm ler gibi yüksek kiralarla yer tutmadan sadece profesyonel reklamlar, paylaşımlar, aktiviteler ile sitenizi firmanıza müşteriler çekebilirsiniz. Güncel konuların ve sektörünüze uygun içeriklerin sayfanız aracılı ile paylaşıması sitenize sürekli bir ivme ile hareket getirecektir. Aynı zamanda e-ticaret sitelerinin en büyük eksiklerinden olan bağlı müşteri, bağımlı müşteri sayınızı artıracaktır.

Site analizi ve müşteri izlerinin takibi; E-ticaret sitenizin ziyaretçileri en çok nelere bakıyor, hangi zamanlarda en çok ziyaret ediliyor, en çok bakılan mı en uygun olan mı satılıyor, tüm bunları sitenizin editörleri ile çıkarıp analiz etmelisiniz. Ziyaretçi alışkanlıklarını anlayamazsanız, yaptığınız çalışmalar boşa gitmiş olabilir. Örnek Siz facebook ta her gün 10 ile 12 saatleri arası paylaşımlar yapıyorsunuz, oysa müşteriler sosyal medyada en çok akşam 18 ile 22 arası vakit geçiriyorsa büyük ihtimal sizin paylaşımlarınız görülmüyor olacaktır. Verdiğiniz performansın çoğu boşa gitmiş olabilecektir. Bundan dolayı doğru analiz ile doğru yönlendirme çok önelidir.

Görsel düzenlemeler; Sitenizin ana sayfa görünümü ev alt ürün detay sayfa görünümleri her türlü cihazda kolaylıkla açılabilen ve görselleri düzenli olan yapıda olmalıdır. Çünkü siteye gelen ziyaretçiler görsele bakıp ikna olmaları durumunda yazıları okur ve sitede zaman geçirirler, E-ticaret sitenizin slider (banner) alanları çok iyi şekilde kullanılmalıdır. Etkileyici ve dikkat çekici şablonlar bulunmalıdır. Bunları profesyonel bicimde hazırlamalısınız.

Kampanyalar ve özel indirimler; E-ticaret sitelerinin tercih sebeplerinden biride indirimli ve avantajlı ürün alım seçeneklerinin olmasıdır. Rakipleriniz kampanya veya indirim yaparken siz sitenizde bu tür etkinlikler yapmazsanız satış kaybı yaşayabilirsiniz. Çünkü alıcı sizin sitenize baktığı gibi rakiplerinizin sitesine de büyük ihtimalle bakıyordur. Bu kıyaslamada iyi ve avantajlı olan satışı yapacak olan site olacaktır.

Özellik ve rahat alışverişi sağlama; E-ticaret sitenizde Ürünlerinizin garanti süreleri, kullanma talimatları, ürün ömrünü daha uzatabilme detayları, renk seçimleri, ölçü ve beden seçimleri, alternatif hallerini sunabilme, varyasyonları gösterebilmelisiniz.  Bunlarda başka bir ürünü satın alan kişi size bir not veya ek bilgi verebileceği yazılı metin yerleri gerekli ise bunlarda sitenizde anlaşılır bir bicimde olmalıdır. Yani alışveriş yapan kişilerin işlerini kolaylaştırmanız size satış getirecek özelliklerdir. Bu özellikler e-ticaret yazılımınızda var ise etkin bicimde bunları kullanabilmelisiniz.

Satış ve Lojistik takibi; Sitenizde satılmış olan ürünlerin hızla hazırlaması, ürünlerin sevklerinin yapılması, teslim durumlarının takibi, ve de müşteri memnuniyeti araştırması da sitenize gelmiş olan alıcı müşterileri tekrar alıma yönlendirebilecek etkenlerdir.

Raporlama, Analiz ve hedef planlama; Sitenizden alışveriş yapanların alışkanlıkları, en çok satılan ürünler, en çok incelenen ürünler, en çok yorum alan ürünler ve site ziyaret istatistiklerine göre yeni satış stratejileri belirlenmeli, kampanya ve indirimler, hediye çekleri, indirim kuponları bunlara göre yönetilmelidir.

Yukarıda anlatıldığı gibi bir e-ticaret sitesi yönetimi sanıldığı gibi basit ve kolay olmayacaktır. Hem bilgi, hem zaman hem de profesyonellik gerektirmektedir. Siz de e-ticaret sitenizin yönetilmesinde eksik kaldığınızı düşünüyorsanız, Profesyonel e-ticaret ve web site yönetimi hizmeti almak istiyorsanız bu alanda hizmet veren firmalardan destek almalısınız.

Kaynak Ve Destek: http://www.daynex.com.tr/site-yonetimi/

 
Toplam blog
: 7
: 1974
Kayıt tarihi
: 20.12.11
 
 

Ticaret ve iş hayatında her gecen gün meslekler değişiyor yeni çağın ticaret alanı internette dah..