Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret siteleri için önemli püf noktalar

E-ticaret siteleri için önemli püf noktalar
 

Sanal Mağaza


E-ticaret sitelerinde dikkat edilmesi gereken ve satışlara direk olarak arttırıcı etkisi olan bazı püf noktalar bulunmaktadır. Gerek sosyal medya, gerek arama motoru reklamcılığı gerekse de diğer mecralarda yapılacak olan ufak çalışmalar ile birlikte siteye gelen kullanıcı trafiği kolay bir şekilde arttırılabilmektedir. 

Neticaret e-ticaret uzmanları ile yapmış olduğumuz son röportajda e-ticaret siteleri için püf noktalar üzerinde yğunlaştık. Hem e-ticaret site sahiplerinin hem de e-ticaret sitesi açmak isteyen kullanıcılara faydalı olabilmesi için sizlerle paylaşıyoruz.

1. Ürünlerdeki videolu anlatım

Bir e-ticaret sitesine tanıtıma ve satışa sunulabilmesi için ürünler eklenmektedir. Ürün sayfalarına gelen kullanıcılar, ilgili ürünü satın almadan önce detaylı bir şekilde bilgi sahibi olmak isterler. Özellikler kısmında ve görsellerle ürün hakkında bilgiler verilmiştir ancak bunlara kesinlikle ürün videoları eklenmelidir. Ürünleri tanıtan videolar çekilerek önce en çok kulanılmakta olan video sitelerine daha sonra da bu sitelerden iframe kodları ile sitenize eklenecek olan videoların iki taraflı artısı olacaktır. Bunlardan bir tanesi sitede kalma sürelerinin artarak arama motora optimizasyonuna olumlu etkisinin olması diğer ise müşterilerin ürünü daha yakından tanıyarak alma isteğinin doğmasıdır. Aynı zamanda bilinmelidir ki özellikle youtube ve dailymotion sitelerine eklenen videoların arama motorlarının sıralamalarında daha üst sıralarda çıkma ihtimali daha büyüktür. Yani video siteleri dolaylı bir şekilde reklam alanlarıdır. 

2. Tasarımın kalitesi ve şıklığı

E-ticaret sitenizin tasarımı ne kadar kaliteli ve şık olursa o kadar geri dönüşüm oranına ve kullanıcı trafiğine sahip olacaktır. Bir e-ticaret sitesine giren tüketicinin sitenize güven duyması ve ürün alırken tereddütlerinin ortadan kaldırılması gerekmektedir. Bunun en etkili yönetmi ise sitenizin teknolojik bir grafik tasarımına sahip olmasıdır. Tasarımı şık olan ve istenilen ürünün anında bulunabildiği siteler tarayıcıların sık kullanılanlara daha fazla eklenmekte ve siteye gelen eski ziyaretçilerin oranlarında artışlar gözlenmektedir. Sonuç olarak özel tasarımların kullanılması ve aynı zamanda tabiki de e-ticaret sisteminizin tasarımınıon geliştirilebilir olması konusu çok önemlidir.

3. Kullanılan ödeme sistemleri

E-ticaret sitenizde ne kadar fazla ödeme sistemi kullanırsanız o kadar fazla kişiye hitap edebilirsiniz. Örnek olarak kredi kartı ödeme sisteminizde sadece master kartlara değil aynı zamanda maximum, visa kredi kartlarına da sisteminizde buundurulabilmeniz önemlidir. Aynı zamanda havale-eft, kargo ile kapıda ödeme ve mobil ödeme sistemlerinin de kullanılması satışlarınızı arttırıcı etkilere sebep olacaktır.

4. Kargo ücretleri

Bir çok potansiyel müşterinin alışveriş sepetini terk etme sebebi son anda eklenen kargo ücretleridir. Kargpo ücretleri minimuma hatta hiç alınmadan uygulandığı zaman satış hacimlerinde artışlar gözlenmektedir. Çünkü bir çok tüketici bütçesine göre ürünleri sepete eklemektedirler. Ancak sepete eklenen ürünün satın alma kısmına geçildiği zaman 5 ya da 10 TL gibi kargo ücretlerinin eklenmesi mevcut bütçeyi aşabilmekte ya da potansiyel müşterinin vaz geçmesine sebep olabilmektedir. Bununla birlikte kullanılan e-ticaret sisteminde online kargo takibi özelliğinin bulunması da çok önemlidir.

5. Online destek alanları

Bir site ne kadar fazla kanaldan online destek veriyor ise satış oranları o denli fazla olacaktır. Bir e-ticaret sitesinden ürün almak isteyen tüketici muhatap olabileceği bir yetkili aramaktadır. Online destek hattı ya da telefon üzerinden 7/24 destek verilmesi önemlidir. Unutulmamalıdır ki e-ticaret siteleri 24 saat açık olan bir konuma sahiptir ve müşterilerin ne zaman gelecekleri belli olmamaktadır. İletişim alanlarının olması aynı zamanda müşterilerde güven duygusunu da arttırıcı sbepler arasındadır. 

Yukarıda anlatılan 5 madde e-ticaret siteleri için yapılması gereken ve satışları direk olarak arttırıcı püf noktalardan en önemlileridir. Bütün bunlara ek olarak diğer önemli bir konu ise kullanılan e-ticaret sistemlerinin güvenlik önlemleridir. Sunucu ve ödeme sayfası bazlı ileri derecede güvenlik önlemlerinin alınması gerekir. Bu güvenlik önlemleri ise başlıca SSL şifreleme, Raid5, Firewall, IPS-IDS ve PCI DSS olarak sıralanabilir.

 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..