Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret sitenize gelen müşterilerin güvenini kazanarak satışlarınızı arttırabilirsiniz !

E-ticaret sitenize gelen müşterilerin güvenini kazanarak satışlarınızı arttırabilirsiniz !
 

Elektronik Ticaret


Açılan e-ticaret sitelerinde yapılan satışların oranında, siteye gelen potansiyel müşterilerin güvenlerini kazanmak büyük rol oynamaktadır. E-ticaret sitesine ürün satın almak için gelen tüketici, yaşayacağı en ufak tereddütte ilgili ürünü satın almadan siteden çıkabilmekte ya da alışveriş sepetini terk edebilmektedir. 
 
Bugünkü makalemde e-ticaret sitelerinize gelen müşterilerinizin güvenini kazanabilmek için yapmanız ve kullanmanız gereken sistemlerden bahsedeceğiz. 
 
1.  E-ticaret tasarımınız güven verici olmalı
 
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmadan önce sitenin genel olarak tasarımının güven verip vermediğine bakarlar. İlk akıllarına gelen şeylerden bir tanesi acaba bu siteden ürün alsam bana gönderilir mi olur. Bunun en büyük sebebi ise daha önceki yıllarda meydana gelmiş ve hala devam etmekte olan sahte e-ticaretciliktir. Bu önyargıyı potansiyel müşterilerinizin üzerlerinden atmalarını sağlayacak şık bir tasarıma sahip olmanız önemlidir. Tasarımdan bahsederken aklınıza sadece genel olarak site şablonu gelmemeli. Ürün fotoğraflarından tutun kategori yerleştirmelerine, logodan tutun genel renk uyumuna her şey müşterinizi tatmin edici şekilde dizayn edilmelidir.
 
2. Şirket iletişim bilgileri ve online destek talebi
 
Şu soruyu bir kendinize sorun. İletişim adresi olmayan ve telefon üzerinden ya da online destek hatları ile iletişime geçemediğiniz bir site üzerinden alışveriş yapar mısınız ? Hayır dediğinizi duyar gibiyiz. Bu sebepledir ki sizler dahi bu soruya hayır diyorsanız ön yargılı bir şekilde alışveriş yapacak olan internetteki tüketicileri bir düşünün. Bu sebepledir ki iletim adresleriniz açık ve sitede dikkat çekici bir alandan link verilecek şekilde eklenmelidir. Aynı zamanda harita eklentileri kullanılarak direk olarak yer tespiti de yaptırılabilir. Son olarak telefon bilgileri girilmeli ve potansiyel müşterileriniz sizleri aradığında anında ona cevap verebilecek birini bulabilmelidir.
 
3. Kargo takip modülü
 
Sitenizden ürün alan müşteriler kesinlikle kargolarını takip etmek isterler. Sizler 24-48 ya da en geç 72 saatte paketiniz elinizde gibi bir sloganla yola çıkabilirsiniz. Ancak müşterileriniz bu zaman dilimleri dolmadan önce almış olduğu ürünün nerede olduğunu öğrenmek ister. Kullandığınız e-ticaret paketinde kesinlikel online kargo takibi olmalıdır. Ve müşteri ürün satın almadan önce kargosunun nerede olduğunu saatlik bir şekilde takip edebileceğini bilmelidir.
 
4. Sepet ekledikten sonra satın al butonuna tıklayınca..
 
Alışverişten en fazla vazgeçilme sebeplerinden yani sepetin terk edilme sebeplerinden bir tanesi ise ürünü satın al tuşuna bastıktan sonra beklenmedik bir şekilde alışveriş ücretinin artmasıdır. Genel olarak müşterileriniz bütçeleri tutarında alışveriş yaparlar. Bu tutar satın al tuşuna basıldığında artınca alışveriş yapmadan sitenizden çıkarlar. Bununla birlikte ürünü aldıktan sonra eklenecek olan bir ücert onların şaşırmasına ve beklenmedik bir şekilde yaşanan fiyat artışı düşündükleri ücretten fazla bir ücrete tekabül edeceği için sepeti terk edebilmektedirler.
 
E-ticaret siteniz var ve satışlardan şikayetci iseniz yukarıda anlatılan 4 altın kurala uymanız gerekmektedir. Unutmayınız ki müşterilere sitenizde sağlayacağınız güven duygusu sadece satışlarınızı arttırmayacak aynı zamanda markalaşmanızda en büyük etkene sahip olacaktır.
 
 
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..