Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-ticaret yaparken müşterilerinizin isteklerini ne kadar karşılıyorsunuz ?

E-ticaret yaparken müşterilerinizin isteklerini ne kadar karşılıyorsunuz ?
 

Müşteri Memnuniyeti


E-ticaret yapan firmalar kesinlikle müşteri isteklerini tam anlamı ile karşılamalıdırlar. Aksi taktirde bu durum direk olarak satışları etkilemektedir. Siteye gelen müşterilerin alışveriş yapabilmeleri için ilk yapılması gereken şey kendinizi onları yerine koymaktır. Doğru stratejiler uygulanarak müşteri desteği ileri seviyede olmalıdır.
 
E-ticaret sitenizde müşterilerinize güven duygusunu kazandırmanız gerekir. Onlara online destek vererek yaşadıkları sorunları ya da sormak istedikleri soruları anında çözümlemelisiniz. Sitenize eklediğinzi ürünlerin görsel ve tanıtım detaylarına dikkat etmelisiniz. Ana sayfanızda görülen bir yerde şirket bilgilerinize ulaşılabilecek bir bağlantı kesinlikle koymalısınız. Kategori ve ürün arama alanlarını müşterilerin kolay bulubilmasi için ön plana çıkarmalısınız. Sayfalarınızı hızlı sunucularda barındırılması sağlayarak sayfa açılış hızını arttırmalısınız. En çok tercih edilen ödeme sistemlerinin sitenizde var olması gerekir.
 
Şimdi dilerseniz bütün bu müşteri istekleirni ve onları sitenize bağlayacak olan bu konuları detaylı bir şekilde alt başlıklar halinde açıklayalım.
 
Güven
 
Bir e-ticaret sitesinden, siteye gelen kullanıcıların alışveriş yapıp yapmayacağını belirleyen en önemli kriter o sitenin vermiş olduğu güvendir. Müşteri ürün alacağı siteye güvenmez ise kesinlikle alışverişini tamamlamaz. Bir tüketicinin güvenini kazanabilmenin iki kriteri vardır. Bunlardan ilki sitenizin tasarımının kalitesi bir diğeri ise ödeme sayfalarında ssl şifreleme sistemlerini kullanıp kullanmadığınızdır. Teknolojik ve şık bir tasarımın yanında ödeme sayfalarınızda da güvenlik sistemlerini kullanıyorsanız müşterilerinizin tereddütsüz bir şekilde ürün almalarını sağlayabilirsiniz. Ancak bazen sadece müşteriye güven vermek yeterli olmayabilir.
 
Online destek
 
E-ticaret sitesi açtıysanız eğer mutlaka online destek hattınızın olması gerekir. Gerek sitenizde kullandığınız eklentiler sayesine chat panelleri üzerinden gerekse iletişim sayfalarınıza koyacağınız telefon numaralarınız üzerinden müşterilerinize destek verebileceğiniz bir hattın kesinlikle olması gerekir. Ürün almak isteyen müşteriler akıllarına takılan soruları site sahibine ya da yetkili bir birimine sormak isteyeceklerdir. Açılmayan bir telefon ya da cevaplanmayan bir destek hattı sitenizden ürün satışlarınızı engelleyen en önemli etkenlerden bir tanesidir.
 
Ürün resimleri ve özellikleri doğru kullanımı
 
Pazarlamak için sitenize eklediğiniz ürünlerin resimlerinin orjinalliğine ve yazdığınız ürün içeriklerine aşırı derecede ilgi göstermeniz gerekir. Mutlaka satacağınız ürünün birebir resimlerini sitenize koymalı, hatta tek bir resimle değil de slayt gösterisi yapılabilecek olan farklı farklı resimleri sitenize eklemekte büyük fayda bulunmaktadır. Bunun yanı sıra ürün özelliklerinde, ürünün sahip olmadığı bir özelliği yazmaktan kaçının. Aksi taktirde ürün iadeleri yüzünden oldukça zarara uğrayabilirsiniz. Ürününüz ne ise sitenizde de yazanlar onlar olsun.
 
Şirket yeri ve bilgileri
 
Müşteriler sizin gerçek bir şirket olup olmadığınızı merak edeceklerdir. Bunun için gerek internette araştırma yapabilir gerekse telefon ile birlikte sizlerle bu konuyu konuşmak isteyebilirler. Şirket olduğunuzu onlara kanıtlayabilmeniz için iletişim sayfalarınızda, adres, telefon, ve şirket bilgilerini detaylı bir şekilde paylaşınız. Google rehber gibi yerinizi onaylamanız gereken sistemleri kullanarak adres konusunda müşterilerinizin güvenini kazanabilirsiniz.
 
Kategori ve ürün arama kolaylığı
 
Bir e-ticaret sitesine giriş yaptığınızda almak istediğiniz ürüne direk ulaşmak istersiniz. Boş sayfalar, gereksiz bilgiler ya da görülmesinin istenmediği sayfalar-reklamlardan hep uzak durulmak istenmektedir. Bu sebeple hem kategorilerinizi doğru bir şekilde planlamalı hem de detaylı ürün arama özelliğini sitenizde bulundurarak müşterilerinizin nokta atığı yapmalarını sağlamanız gerekir. 1 dakikadan uzun bir sürede istenilen ürüne ulaşılamıyorsa müşterilerinizin büyük çoğunluğu ürün satın almadan sitenizi terk edeceklerdir.
 
Sayfa açılışının hızlı olması
 
E-ticaret sitelerinde en sık karşılaşılan problemlerden bir tanesidir. Bazen ürün incelemek isteyen tüketiciler dakikalarca sayfalarınızı açamazlar. Böyle bir durumda hem alışveriş yapılamaz hem de büyk sayıda müşteri kayıpları yaşanır. Genel olarak bir siteye giren kullanıcıların %90’ı 5 saniye üzerinde açılamayan sitelerden hemen çıkmaktadırlar. Bir siteden çıkma oranı ne kadar fazla olursa arama motorlarından gelen kullanıcı sayısı da o denli az olacaktır. Bu sebepledir ki e-ticaret sitelerinizin barındırılacağı sunucuların kalitesini ölçmek ve gerekirse tam olarak nerede barınacağını öğrenmeniz gerekmektedir.
 
Çoklu ödeme sistemi bulunması
 
Sitenize gelen kullanıcıların hangi ödeme yolunu tercih edeceğini bilemezsiniz. Bu sebeple şu an bu sektörde en çok kullanılmakta olan 3 ödeme tipini mutlaka sitenizde hızır etmeniz gerekir. Bunlar sırası ile kredi kartı ile , havale – eft ile veya kapıda kargo ile tahsilat sistemlerinin hepsinin sitenizde var olması hem müşterileriniz açısından hem de satışlarınızın sayısı açısından etkili olan stratejilerden bir tanesidir. Ne kadar çok ödeme sistemini e-ticaret sitenizde kullanırsanız o kadar çok satış yapma olasılığınız artacaktır.
 
Şu unutulmamalıdır ki bir e-ticaret sitesi müşteri isteklerini ne kadar çok karşılıyorsa paralel olarak o kadar fazla satış gerçekleştirmektedir. Bu sebeple elektronik ticaret siteleriniz müşteri isteklerini karşılayacak şekilde dizayn edilmiş olmalıdır.
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..