Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '09

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitim şart; Çubukcu'ya

Eğitim şart; Çubukcu'ya
 

Eğitim şart


Sayın Nimet Çubukcu' ya

Bütün yurtta yediden yetmişe her konuda eğitim şart derken, bazı insanlar abarttığımı düşüneceklerdir. Abarttığımı düşünen insanlara bir tek önerim var. Bir günlerini ayırıp semt pazarlarına gitsinler ve orada insanların kültür, bilgi, eğitim seviyelerini şöyle bir gözlemlesinler. Ankara dan bahsediyorum ki burası eğitim ve brokrat şehridir sözüm ona. Bir gram hayatttan, dünyadan haberi olan bir insan bahsettiğim bu pazar gözlemini rahatlıkla yapabilir.

Orada insan davranışları arasındaki eğitim ve kültür farkını rahatlıkla görebileceklerdir. Ankara nın bir kaç semtinde, eğitimi, kültürü yerinde ve aydın Türkiye ye yakışan bireyler görmeniz mümkündür. Bu gurur verici bir durumdur şüphesiz. Gönül isterdi ki Ankara da atıyorum 100 tane semt pazarı varsa bunun 70'şinde böyle insanlar olsun. Maalesef ve de maalesef. Ben bu konuya maddi açıdan bakmıyorum kültür ve eğitim açısından bakıyorum. Bir satıcının dürüstlüğü ve de bir alıcının eğitim seviyesi alışverişinde kullandığı davranışında saklıdır.

Bir kaç semt pazarının dışında, pazar alışverişine giden insanlardan çoğunluk bayanlarda olmak üzere asla okuma yazma bilmediklerini bir yana koysak para dahi tanımayanlar, satıcıya nasıl hitap edeceğinden habersiz insanlar var. Beş lirayı uzatıp elli liranın üstünü almak için bilinçli kasten satıcıya saldıranlar mı ararsın.Tabi ki bu olayın terside gözüme zaman zaman çarpmakta dır.

Bu eğitimsizlik, öğrenimsizlik, çalma (kandırma) arzusu nasıl ve nereden geliyor acaba? Türk toplumu bu kadar din'e bağlı göründüğü bu son yıllarda. Ve de Kuran ın bu kadar çok açıklamasının(yorumunun) bulunabildiği zamanımızda . Bilgi yoğunluğu insanların öğrenme isteklerini mi? azaltıyor. Nasıl olsa bilgisayarda var. Nasıl olsa kuran ın türkçesinde var mı ? diyoruz da alıp okumaya bilgi edinmeye gerek görmüyoruz mu?

İnsan dağarcığında ki bilgi birikimi, eğitim, görgü insanları insan olma noktasında yukarılara taşırken, Sadece bilginin yerini bilmek, zekasına güvenerek eğitimi reddetmek, İnsanları Kültür yozlaşmasına doğru taşıyor gibi geliyor bana.
Bunun önlenebilmesi için görsel ve işitsel basına çok iş düşmekle beraber, sivil toplum kuruluşları da her yaş ve seviyedeki insanlara konferanslarla ve de yüz yüze eğitimi artırarak insanların bilgilendirilmesi hatta eğitilmesi ile kültürlerine geri döndürülmeleri yerinde olmaz mıydı?

İnsanlar boş, bilgisiz ve eğitimsiz olmakla birlik de, kültürlerini ise "banal" o eskiden di gören saygısız toplumlar yaratılmak da.

Yeni Milli Eğitim Bakanından bu duruma dikkat çekerek insanları eski bilgi ve kültür seviyesine getirir diye umutlanıyorum. İnşallah umudumuz boşa çıkmaz

 
Toplam blog
: 56
: 661
Kayıt tarihi
: 24.02.08
 
 

Emekli, 19 mayıs ..