Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '10

 
Kategori
Şiir
 

Eğitimci şair ve yazar Ünal Şöhret Dirlik'ten şiir

Eğitimci şair ve yazar Ünal Şöhret Dirlik'ten şiir
 

Sakın ağlama şairim. Ünal Şöhret Dirlikten söz ediyorum. Onun için ne yazılsa yeridir. Ünal Şöhret Dirlik bir öğretmen, bir eğitimci, bir yurtsever ve samimi bir Atatürk hayranıdır. Yurdunu, memleketini, milletini seven bir gönül eridir. Sanatımıza, kültürümüze değer veriyor. Anadolu’da yapılan birçok şiir ve kültür etkinliklerine çoğu zaman yan yana geliyoruz.Sanatımıza, kültürümüze ve Anadolu folkloruna ( Halk Bilimi ) 'ne sevdalı bir kültür çağlayanıdır. Ayrıca eli delik bir insan. Türkçesi cömert bir Anadolu İnsanı. Onunla yola çıkarsanız sizi yarı yolda bırakmaz. Konukseverdir...…

Ünal Şöhret Dirlik, okumaya ve yazmaya sevdalı bir insandır. Köylere, okullara yayınladığı kitaplarını göndermekten zevk alıyor. Fethiye Belediyesi de bu gönül adamı için, örnek ve gerçek eğitimci Ünal Şöhret Dirlik ‘in adını bir Halk Kütüphanesine verip adını taçlandırıyor. Hatırasını torunlarına bir madalya gibi ebedileştiriyor...

Halen Fethiye Belediye başkanı olan kültür ve sanat dostum Sayın Behçet Saatçi ve Belediye Meclis üyelerinin almış oldukları bir kararla bu güzel insanın adını bir kütüphaneye vermişlerdir. "Ünal Şöhret Dirlik Halk Kütüphanesi " diye...… İnsan böylesi haberleri duyunca elbette sanatımız ve kültürümüz adına seviniyor.

Sevgili Ünal Şöhret Dirlik "AĞLAYACAĞIM " başlığı altında bana bir şiirini göndermiş. Şiirin VI. bölümünde benimde adımı yazmışlar.”Şair Abdülkadir Güler, Söke’den mektup yazacak, Yâda telefon edecek diye. En iyisi şiirin tümünü buraya alıp sizlerle paylaşmak istiyorum.. Sakın ağlama ve üzülme sevgili şairim... Bu memleketin senin gibi örnek eğitimcilere ihtiyacı vardır...

Fethye / İNCİRKÖY'de daha nice gülyüzlü bereketli baharlar yaşamanızı diliyorum. Ve beni unutmadığınız için ayrıca teşekkür ediyor, Söke'den selam ve saygılar gönderiyorum... Bana armağan olarak gönderdiğin bu nefis ve uzun soluklu şiirini aynen aşağıya almakla onur duyuyorum.

AĞLAYACAĞIM

I.

Bahar bacağını salladığında
Ulu çamların başında
Boz dukkuklar
Ötmeye başlayacak
Seni hatırlayacağım
İçim göynüyecek
Gözlerim dolacak
Ağlayacağım.

II .

Penceremin önündeki
Karadutun dallarında
Kumrular ötüşecek
Seni hatırlayacağım
Gözlerim dolacak
Ağlayacağım.

III.

İbibikler baharı müjdeleyecekler
Gelincikler, laleler, sümbüller
Bütün güzellikleriyle açacaklar
Mis gibi bir koku saracak doğayı
Seni hatırlayacağım
İçim göynüyecek
Gözlerim dolacak
Ağlayacağım.

IV.

Arpacıkta kirazlar olgunlaşacak
Nazlı nazlı salınacak dallarda
Sensiz dolaşacağım
Ben yine o yollarda
Seni hatırlayacağım
İçim göynüyecek
Gözlerim dolacak
Ağlayacağım.

V.

Sarı Bekir Çaldağı’ından
Bir yük kar indirecek
Yürekleri soğutan
Kar şerbetçilerini görüp
Tütün dizerken
Seni düşleyeceğim
Hüzünleneceğim
Gözlerim dolacak
Çaresiz seni düşünüp
Bir hoş olacağım
Gözlerim yaşaracak
Ağlayacağım.

“VI

Şair Abdülkadir Güler
Mektup yazacak Söke’den
Ya da telefon edecek
Seni anacağım şiirlerle
Sana geleceğim mısra mısra
Ay aydınlık akşamlarda
Hüzünleneceğim
Gözlerim dolacak
Ağlayacağım.

VII.

Ben hep böyleyim işte
Bir çift güzel göz görsem,
Bir güzel çiçek açsa dalında
Bir çift turna kanat vursa
gökyüzünde
Seni anar dellenirim
Gözlerim yaşarır
Gözlerim dolar
Çaresiz
Ağlarım.

Ünal Şöhret DİRLİK.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..