Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ehliyetimi Yeniledim Aldım -3

Ehliyet yenileme işlemimin üçüncü ve son aşamasına nihayet gelmiştim. Bunca emeğin ve yorulmanın belki de en kolay aşaması da bu diyebilirim. İnternetten Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ)’den randevu aldım. Geçtiğimiz yıl kardeşime ehliyetini yenilemek için randevu aldığımda üç ay sonrasını vermişlerdi ancak şimdi aynı gün bile randevu alınabiliyor. Bunun sebebi ehliyet yenileme konusunda yoğunluğun azalmış olmasıdır diye düşünüyorum.

Randevu alır almaz, cep telefonuma randevu günüm ile ilgili anında bilgi mesajı geldi. Annem belirtilen bankalar içinden uygun gördüğü bir bankaya 15 TL işlem ücretini yatırıp dekontunu aldı.

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne, randevu aldığım gün (14 Ocak) ve saatte (08.30) her zamanki gibi yanımda annem ile birlikte gittim. Biz engelli bireylerin bir yerden bir yere zaten refakatçisiz gitmesi zor!

Arabamı İspark’a park ettim. Kapının önündeki yüksek basamağı aşıp sıra numarası aldıktan sonra ehliyet işleminin bir üst katta olduğunu öğrendik. Asansör olmadığı için annem üst kata çıkıp görevliye durumumu izah ettikten sonra giriş kattaki personele yönlendirdiler. işlemimi yapan personele biometrik 2 fotoğrafımı, ödeme dekontunu ve almış olduğum sağlık raporunu verdim.

Bilgisayara bilgilerim kayıt eden görevli personel evraklarımı teslim aldıktan sonra “evde siz olmazsanız yerinize kim teslim alabilir?” diyerek bir isim istedi elbette ben annemin adını verdim. Görevli "ehliyetiniz bir haftaya kadar gelir" deyip geçici bir sürücü belgesi evrak kağıdı verdi. "Ehliyetiniz gelene kadar bu belgeyi kullanabilirsiniz" dedi.

Evrakları verdikten bir gün sonra cep telefonuma “adınıza düzenlenen sürücü belgeniz kabul edilmiş olup, en kısa sürede tarafınıza teslim edilecektir” mesajı geldi. Daha sonraki gün ehliyetim eve gelmiş ve annem almıştı.

Gözümüzde çok büyüyen ve bizi de bayağı yoran işlemleri başarı ile atlatmış olmanın huzuru ile yeni ehliyetimi elime aldım. Ne güzel, darısı ehliyetini yenilemek isteyen herkese kolay gelsin. Özellikle de tabi ki engelli arkadaşlarıma çünkü engelli olmayan kişilerin ehliyetlerini almak veya yenilemek için bizim kadar uğraşmaları gerekmiyor. Bu yapmış olduğum işlemler ehliyet almak isteyen her engelli için hemen hemen aynı diyebilirim. Hemen hemen dememdeki sebep önceden engellilik yüzdelerinin belli olduğu engelli heyet raporu olan engelli vatandaşlar için aynı! Eğer engellilik yüzdesini gösteren sağlık raporu yoksa engelli vatandaşın öncellikle bunu alması gerekiyor.

 

İyi günler diliyorum.

 
Toplam blog
: 108
: 2338
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Bu Blogda; Engelleri her şeye rağmen aşarak hayatı engelsiz yaşamaya çalışan; eş, anne, çalışan, ..